Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Eduard07 zei:

Vraag me af of dat soort overwegingen überhaupt nog een rol spelen in hun strategie (als ze die hebben)  

Nog los van het feit of het een call center werker nog kan schelen wat de andere kant allemaal verhaalt...

Ik heb altijd het gevoel gehad dat ze bij TVV geen strategie hebben, of ze verandert om de haverklap.

Helemaal in het begin leek het dat iedereen welkom was, met welk soort ontvanger ook (logisch, want ze hadden nog geen eigen ontvangers, en elke klant zorgde ervoor dat ze dichter bij break-even kwamen).

Maar dan had je bijv. het verplaatsen van bepaalde Telesat kanalen naar Hotbird, waardoor mensen met TVV niet zomaar konden combineren, omdat hun eigen satellietschotels die positie niet aanboden.

Dan die coderingen, hoeveel keer zijn die niet veranderd van systeem?

Het kanaalaanbod zelf, dat verandert ook voortdurend.

En dan zijn ze nog met IPTV bezig, waar ze naartoe lijken te streven.

Je krijgt echt niet het idee dat er een duidelijke strategie is.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


De strategie is zoveel mogelijk geld beuren met zo min mogelijke inspanning. Bij TVV is nooit veel uitbreiding geweest. Wel regelmatig naamswijzigingen van kanalen. Geen of weinig HD uitzendingen.  Verhuizing van de Franstalige zenders i.v.m. andere Franse paketten en goedkoper dan Astra1.. Alles draait om geld, nergens anders! Verandering van codering omdat de oude gekraakt waren en mensen gratis gingen kijken…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

Kijk is alleen van Talpa. NLziet is een samenwerkingsverband tussen de NPO, RTL en Talpa waarbij je niet alleen on-demand kan kijken, maar ook live.

Ok maar met videoland (er is ook een gratis versie nu als opvolger van rtl xl), NPO, Kijk en de Canal Digitaal app heb je dus bijna hetzelfde als NLziet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de module ontvangen. Waar kan ik ergens een soort van handleiding / stappenplan vinden hoe ik de CI module werkend kan  krijgen in mijn Dreambox 8000HD? Ik werk al bijna 20 jaar met een Dreambox maar nog nooit met een CI Module. Als ik hem nu in een van de sloten schuif zie ik niets veranderen in het Common Interface menu. ook niet na opnieuw opstarten. Er staat bij alle 4 de sloten no module found. Ik gebruik trouwens Pli

aangepast door tajvdz
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Module in je ontvanger en je kaart in het module steken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

Module in je ontvanger en je kaart in het module steken.

Volgens mij zeg ik hierboven dat ik de module al in de ontvanger heb gestopt. Het lijkt mij dat er eerst wat moet veranderen in het menu dat de module wordt herkend voordat het al zin heeft om de kaart er in te stoppen. er blijft staan no module found. Vreemd is wel dat als ik slot 1 gebruik dat er helemaal niets veranderd maar stop ik de module in slot 2 dat de regel init ook veranderd in no module found. Hoe moet het kaartje trouwens in de module? Met de chip naar boven of met de chip naar beneden? In de Dreambox moet de chip naar beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, tajvdz zei:

Het lijkt mij dat er eerst wat moet veranderen in het menu dat de module wordt herkend voordat het al zin heeft om de kaart er in te stoppen.

 

3 minuten geleden, tajvdz zei:

Module in je ontvanger en je kaart in het module steken.

Doe er je voordeel mee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, tajvdz zei:

Hoe moet het kaartje trouwens in de module? Met de chip naar boven of met de chip naar beneden? In de Dreambox moet de chip naar beneden.

Dat blijft hetzelfde in elke ontvanger.

Enkel als je een losse kaart insteekt zonder module, maakt het een verschil.

Het kan alleen nog een verschil maken hoe je de module zelf erin plaatst.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, zzzzzz zei:

Dat blijft hetzelfde in elke ontvanger.

Enkel als je een losse kaart insteekt zonder module, maakt het een verschil.

Het kan alleen nog een verschil maken hoe je de module zelf erin plaatst.

De module kan maar op 1 manier in de ontvanger. Met de opdruk naar boven. Maar dan weet ik dus nog steeds niet hoe de kaart in de module moet.

13 minuten geleden, ceesv zei:

 

Doe er je voordeel mee.

welk voordeel? Er gebeurd of veranderd niets!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, tajvdz zei:

De module kan maar op 1 manier in de ontvanger. Met de opdruk naar boven. Maar dan weet ik dus nog steeds niet hoe de kaart in de module moet.

welk voordeel? Er gebeurd of veranderd niets!

Maar je zegt dat het in de Dreambox met de chip naar beneden is, of had je ze daar zonder module?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tajvdz zei:

Ja daar bedoel ik mee dat in de Dreambox zonder module, dus in de interne kaartlezer de chip naar beneden moet. 

OK, dan kan ik er geen antwoord op geven.

Het simpelste lijkt mij dat je de kaart en module eventjes in de TV probeert, en daarna gewoon verplaatst naar de ontvanger.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, zzzzzz zei:

OK, dan kan ik er geen antwoord op geven.

Het simpelste lijkt mij dat je de kaart en module eventjes in de TV probeert, en daarna gewoon verplaatst naar de ontvanger.

Nou ja mijn vraag is eigenlijk algemeen of de smartcard met de chip naar boven of met de chip naar beneden in de CI Module moet. Dat lijkt mij altijd hetzelfde. Maar omdat ik nog nooit met een CI Module heb gewerkt weet ik dat niet en kan het ook nergens vinden.

 

Ik heb hier geen tv met DVD-S tuner. Maakt dat wat uit? Ook nog nooit eerder dit gedaan. Sorry maar ik weet echt niet hoe ik dit aan moet pakken. Dus verwijzing naar een stappenplan / handleiding die vast ergens te vinden is zou fijn zijn.

 

aangepast door tajvdz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...