Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Canal Digitaal is veel meer dan alleen satelliet. En ja, met een moederbedrijf als Canal+ kan Canal Digitaal makkelijk de transitie van satelliet naar IPTV/OTT overleven. Ik denk dat satelliet niet het grote hoofdbreken van Canal Digitaal is. Dat is de nog belabberde kwaliteit van IPTV. Met OTT is men met een goed aanbod (lineair en vod) voor een scherpe prijs goed op weg.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
24 minuten geleden, Satwatcher zei:

Maar dan heb je niet het gelijke zenderaanbod. NLZIET is in mijn ogen de meest aantrekkelijke tv-dienst die verkrijgbaar is. Maar je levert wel zenderaanbod in en je moet een goede internetverbinding hebben. En vooral het laatste heeft niet iedere huidige Cabal Digitaal satellietabonnee.

Satelliet tv gaat niet de deur uit, ik blijf fta satelliet kijken.

Dan ga je niet veel missen aan het Canaldigitaal aanbod.

Ik heb vandaag een Glasvezel aansluiting besteld, 8/1 Gb, inclusief 200 tv kanalen voor € 30 per maand als vervanging voor mijn huidige internet provider waar ik € 35/maand betaalde.

Aansluiting op 30 augustus.

En dat alles op het Franse platteland.

Zodra de kaart in september op zwart gaat volgt de opzegging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Satwatcher zei:

Canal Digitaal is veel meer dan alleen satelliet. En ja, met een moederbedrijf als Canal+ kan Canal Digitaal makkelijk de transitie van satelliet naar IPTV/OTT overleven. Ik denk dat satelliet niet het grote hoofdbreken van Canal Digitaal is. Dat is de nog belabberde kwaliteit van IPTV. Met OTT is men met een goed aanbod (lineair en vod) voor een scherpe prijs goed op weg.

Het is die attitude die ik als klant niet kan smaken.

Ik bedoel, als je een sat installatie hebt, verwacht je dat sat ondersteund blijft.

Die attitude is er een van "we doen wat we willen, willen we morgen sat schrappen en alleen nog IPTV doen, is dat ook goed."

Voor de klant is het natuurlijk niet gelijk, want die ziet zijn installatie en de kost die daarin gekropen is, dan gewoon nutteloos worden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Satelliet tv gaat niet de deur uit, ik blijf fta satelliet kijken.

Dan ga je niet veel missen aan het Canaldigitaal aanbod.

Ik heb vandaag een Glasvezel aansluiting besteld, 8/1 Gb, inclusief 200 tv kanalen voor € 30 per maand als vervanging voor mijn huidige internet provider waar ik € 35/maand betaalde.

En dat alles op het Franse platteland.

Goed bezig, Cees. Inderdaad heb jij dan een goede vervanging. Dat 8/1Cbps aanbod hebben wij hier nog niet echt. En zeker niet tegen die prijs.

 

En dit is nu juist waarom Canal Digitaal nu de transitie aan het maken is. Want ook op het Nederlandse platteland gaat dit aanbod vroeg of laat komen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, zzzzzz zei:

Voor de klant is het natuurlijk niet gelijk, want die ziet zijn installatie en de kost die daarin gekropen is, dan gewoon nutteloos worden

Nee, hoor… Ze zeggen glashard dat je een prima ontvanger hebt die je voor andere satellieten kunt gebruiken… Zelfde in 199* met het beëindigen van VideoCrypt II met de Thomson SRD-14.. Was slechts 1 jaar in gebruik! 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, hoor… Ze zeggen glashard dat je een prima ontvanger hebt die je voor andere satellieten kunt gebruiken… Zelfde in 199* met het beëindigen van VideoCrypt II met de Thomson SRD-14.. Was slechts 1 jaar in gebruik! 

Ze kunnen zeggen wat ze willen, praatjes vullen geen gaatjes.

Een kwade ex-klant kan makkelijk elders terecht.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, zzzzzz zei:

Het is die attitude die ik als klant niet kan smaken.

Ik bedoel, als je een sat installatie hebt, verwacht je dat sat ondersteund blijft.

Die attitude is er een van "we doen wat we willen, willen we morgen sat schrappen en alleen nog IPTV doen, is dat ook goed."

Voor de klant is het natuurlijk niet gelijk, want die ziet zijn installatie en de kost die daarin gekropen is, dan gewoon nutteloos worden.

Satelliet blijft ondersteund. Maar niet op de manier die jij wilt. Jij en anderen willen dat alles bij het oude blijft. En die vlieger gaat in providerlznd niet meer op. Canal Digitaal verandert kijken met multicas. Veen kabel- en IPTV-providers wijzigen bijvoorbeeld het opnemen van programma’s en verhuizen die naar de cloud. En in sommige gevallen wordt daarbij het doorspoelen bij reclame geblokkeerd. Providers doen dit allemaal echt niet om klanten te posten. Het moet van de contentpartners.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Satwatcher zei:

Satelliet blijft ondersteund. Maar niet op de manier die jij wilt. Jij en anderen willen dat alles bij het oude blijft. En die vlieger gaat in providerlznd niet meer op. Canal Digitaal verandert kijken met multicas. Veen kabel- en IPTV-providers wijzigen bijvoorbeeld het opnemen van programma’s en verhuizen die naar de cloud. En in sommige gevallen wordt daarbij het doorspoelen bij reclame geblokkeerd. Providers doen dit allemaal echt niet om klanten te posten. Het moet van de contentpartners.

Ze zijn mij al kwijt als klant van in 2009, dus denken dat ik iedere keer ga dansen naar de pijpen van zo'n provider is een grote vergissing.

Ze denken echt dat iedereen die kritiek heeft, alleen maar mort, en nooit weggaat.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Providers zitten inderdaad tussen 2 vuren, je doen het niet goed of ze doen het verkeerd.

Maar de consument heeft een grens, de Laffer curve is ook hier van toepassing.

Ook providers slikken niet alles meer van content leveranciers, omdat ze weten dat ze geen speelruimte meer hebben met de prijs richting consument.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als senior ga ik dat niet slikken en zie het zeker als ‘pesten’. Het is de content-aanbieder die alles uit de kast trekt om het geld uit je zak te kloppen ter meerdere glorie van de aandeelhouders. Ze rekenen zich rijk en willen bonus op bonus. Levert de firma minder op dan de aandeelhouders willen, dan mag de raad van bestuur meteen vertrekken! Door die druk doen de providers alles om ze maar tevreden te stellen en de klant te plukken. Ze zien echter dat de boel tanende is en dat het volk gewoon niet meer meegaat. Waarom €53 betalen om verplicht reclame te kijken en herhalingen gevoerd te krijgen? De jeugd haakt af en de senioren gaan gewoon dood…

 

Eerst mochten we betalen om op te kunnen nemen (Videorecorder) en nu mogen we weer terug naar 1973… Dat gaat niet gebeuren bij mij.. IK betaal,dus IK bepaal! Verdwijnt die mogelijkheid dan betaal IK niet meer en kunnen ze de boom in…

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeg of laat slikt bijna iedere provider alles. Gewoonweg omdat ze de content nodig hebben. Het is in Nederland juist Canal Digitaal die in een bepaald geval de poot stijf heeft gehouden. En daarom wordt het bedrijf nog steeds negatief bejegend omdat de Discovery en Eurosport zenders niet meer doorgeeft.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al eerder vermelde. Hier op Kreta (en overal in zuid europa) zitten veel pensionarissen. Die willen graag NL tv kijken. Ze hebben een kaart met abo, en veel een ucas decoder. Die gaan allemaal dus afvallen. Geen abo meer dan. En kijken via nlziet (als ze goed internet hebben) daarna. nog goedkoper ook.

  • Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Satwatcher zei:

Vroeg of laat slikt bijna iedere provider alles. Gewoonweg omdat ze de content nodig hebben. Het is in Nederland juist Canal Digitaal die in een bepaald geval de poot stijf heeft gehouden. En daarom wordt het bedrijf nog steeds negatief bejegend omdat de Discovery en Eurosport zenders niet meer doorgeeft.

Ze hebben inderdaad die dure zenders niet meer doorgegeven.

De abonnementsprijs is dan ook enorm gedaald, nietwaar? 

Ahja, juist...

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk Nederlandse TV willen bekijken is een andere zaak (ik zou daar Franse TV terrestrial bekijken), maar op het Nederlandse platteland heb je iets van 5 Nederlandse zenders terrestrial (de NPO's en 1 of 2 regionalen) en met een draaibare schotel nog 1000 andere zenders.

Alles tegen alleen maar de stroomkosten, maar je moet het Duits en Engels of Frans cq Spaans/Italiaans een beetje beheersen om een paar honderd te kunnen volgen. Waarvan vele tientallen interessant.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, zzzzzz zei:

Ze hebben inderdaad die dure zenders niet meer doorgegeven.

De abonnementsprijs is dan ook enorm gedaald, nietwaar? 

Ahja, juist...

De maandprijs bij Canal Digitaal is in de periode na het stoppen van de doorgifte minder gestegen dan bij de grotere providers. 
 

En het waren tot het moment van afschakelen niet zo zeer dure zenders. Het werden plots dure zenders omdat Discovery de uitzendrechten van Olympische Spelen had gekocht.

aangepast door Satwatcher

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...