Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Satwatcher zei:

De maandprijs bij Canal Digitaal is in de periode na het stoppen van de doorgifte minder gestegen dan bij de grotere providers. 

Maar wel gestegen, terwijl ze een aantal dure zenders hebben afgestoten...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, zzzzzz zei:

Maar wel gestegen, terwijl ze een aantal dure zenders hebben afgestoten...

Ik weet niet af je het opgevallen is, maar alles in deze periode is gestegen. Ook de inkoopkosten voor providers van zenders en content. Zo zijn de distributiekosten van NPO, RTL en Talpa in de afgelopen jaren meer dan verdubbeld. Is ESPN om de hoek komen kijken met een hele dure distributieconstructie. Is satelliet transponderhuur met iets van 20 procent omhoog gegaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die commerciële rommel is het gemakkelijk om duurder te gaan, de aanbieders zijn verplicht om ze door te geven.

alles wordt idd duurder.

maar in deze tijden, denk ik dat het onverstandig is van M7 om nu de oudere codering stil te leggen.

als,iedereen doet wat ze zeggen, zal er eind september de postbus mogelijk te klein zijn.

kan Canal digitaal dat eigenlijk permitteren om seca uit te schakelen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, de kunnen ze. Sterker nog, als veel klanten opzeggen kunnen ze meteen besluiten om de sat distributie te stoppen en met IPTV verder te gaan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Jawel, de kunnen ze. Sterker nog, als veel klanten opzeggen kunnen ze meteen besluiten om de sat distributie te stoppen en met IPTV verder te gaan…

Ja, en daar liggen we echt wakker van. IPTV is overal voor een hele lage prijs te koop. Dan kunnen ze beter meteen sluiten. Sat kunnen ze beter goedkoper doen.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen andere optie hebt en in de rimboe woont wellicht niet… Voor de rest zijn er betere en goedkopere opties (maar ook weer met die verachtelijke reclame)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

Voor die commerciële rommel is het gemakkelijk om duurder te gaan, de aanbieders zijn verplicht om ze door te geven.

alles wordt idd duurder.

maar in deze tijden, denk ik dat het onverstandig is van M7 om nu de oudere codering stil te leggen.

als,iedereen doet wat ze zeggen, zal er eind september de postbus mogelijk te klein zijn.

kan Canal digitaal dat eigenlijk permitteren om seca uit te schakelen?

Nou en of ze dat kunnen,

CD is slechts een klein en onrendabel component in de M7 groep.

De meeste omzet komt uit oost Europa, cd en be via satelliet zijn noodzakelijke kosten waar ze t liefst op besparen omdat er te weinig rendement op zit.

in economisch opzicht voert M7 juist een goede lange termijn strategie die voor sat liefhebbers in nl en be niet goed uitkomt.

 

De toekomst en meeste omzet zit m bij iptv en gaat ook meer die kant op.

de kosten zitten  juist t meeste bij satelliet 

46 minuten geleden, Mimisiku zei:

Jawel, de kunnen ze. Sterker nog, als veel klanten opzeggen kunnen ze meteen besluiten om de sat distributie te stoppen en met IPTV verder te gaan…

Precies dat dus 

Win/win voor M7

 

de positieve omzetbalans gaat hiermee steeds meer richting iptv ten koste van satelliet in nl en be.

 

de stekker gaat er nog niet uit, maar dat is slechts een kwestie van tijd.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Jawel, de kunnen ze. Sterker nog, als veel klanten opzeggen kunnen ze meteen besluiten om de sat distributie te stoppen en met IPTV verder te gaan…

 

Maar dat is duidelijk niet het doel anders stoppen ze wel meteen hoor.  Wat ik heel dom vind van veel mensen is dat ze nu al meteen of gaan opzeggen of zich modules en andere ontvangers laten aanpraten. Wacht het allemaal is gewoon af. En mocht letterlijk alles op zwart gaan, dan is het vroeg genoeg om dan te gaan kijken naar oplossingen.   En Multicas ontvangers zonder CI+ slot die kunnen ergens een lijntje scoren, is er nog weinig aan de hand. 

 

Ik neem de provider niet kwalijk dat ze hun product proberen te beschermen. Wat ik ze wel kwalijk neem is de slechte communicatie of eigenlijk nog geen communicatie over zo'n grote wijziging. Niets vermoedende betalende klanten zonder beeld zetten is schandalig.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door een verloren kaart, heb ik een ci.

maar ik wacht anders ook rustig af. Ik smijt mijn linux’jes nog niet weg.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Codx zei:

 

Maar dat is duidelijk niet het doel anders stoppen ze wel meteen hoor.  Wat ik heel dom vind van veel mensen is dat ze nu al meteen of gaan opzeggen of zich modules en andere ontvangers laten aanpraten. Wacht het allemaal is gewoon af. En mocht letterlijk alles op zwart gaan, dan is het vroeg genoeg om dan te gaan kijken naar oplossingen. ....

 

Je hebt gelijk, maar toch....

Hebben we het niet eerder meegemaakt dat de witte CI modules overal uitverkocht waren?

Ik ben blij dat ik weg ben bij CDS.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een paniek.

Stel dat je een paar uur zonder tv reclame zit.

 

Mocht je geen beeld hebben dan kun je in 5 minuten voor 9 euro een legaal tv abo afsluiten wat je per maand weer kunt opzeggen.

 

Zolang zoveel mensen bang zijn zonder beeld te komen is dat een signaal dat t abo nog niet duur genoeg is want we zijn o zo bang geen beeld te hebben en hebben daar graag extra geld voor over in de vorm van een module of een verlengd jaarcontract.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Jawel, de kunnen ze. Sterker nog, als veel klanten opzeggen kunnen ze meteen besluiten om de sat distributie te stoppen en met IPTV verder te gaan…

Dat is een vreemde economische logica.

Hoe meer opzeggingen, hoe beter dus?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...