Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Vanuit de visie van CDS ja…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 minuten geleden, Satwatcher zei:

Dat hoeft niet perse. Die concurrent kan gebruikmaken van de IPTV-diensten van Canal Digitaal. Of streams inkopen bij M7 Platform Services voor doorgifte op eigen netwerken.

Dat kunnen ze nu ook al doen, dus het blijft geen steek houden.
Er is ook geen reden om te denken dat het opzeggen van klanten ervoor gaat zorgen dat concurrenten plots diensten gaan afnemen van M7.

Als elke klant die opzegt winst is, dan kunnen ze beter ineens de boel sluiten, dan hebben ze 'maximale winst'.

Dat kan natuurlijk niet kloppen.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is elke satellietklant op dit moment nog wel winst? Jij en ik kunnen niet in de boeken kijken. Dat het moederbedrijf winst maakt, betekent niet dat het satelliet deel van Canal Digitaal nog winst maakt. Immers Canal Digitaal is anno 2023 veel meer dan alleen satelliet.

 

En providers hoeven geen diensten van M7 af te nemen. Dat doen zij op dit moment al.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Satwatcher zei:

Is elke satellietklant op dit moment nog wel winst? Jij en ik kunnen niet in de boeken kijken. Dat het moederbedrijf winst maakt, betekent niet dat het satelliet deel van Canal Digitaal nog winst maakt.

Als een onderdeel geen winst meer maakt, en er geen hoop is dat dit in de toekomst nog wel zo zal zijn, dan gaan ze toch niet heel het jaar werken om er verlies op te doen?

Het idee dat het totaal goed is en dat ze daarom maar doordoen met verlieslatende onderdelen, dat is iets voor niet-economen.

Ik hoef dus niet in de boeken te kijken om te weten dat de redenering niet klopt.

Om een analogie te gebruiken: als Jumbo goede jaarresultaten voorlegt, maar bepaalde supermarkten blijken jaar na jaar verlies te lijden, dan sluiten ze die gewoon.

Ze gaan die supermarkt niet openhouden, gewoon omdat het totaal nog winstgevend is, en omdat ze er honderden hebben die wél winstgevend zijn, dan schrappen ze liever die niet-winstgevende, en wordt hun resultaat beter.

 

Quote

En providers hoeven geen diensten van M7 af te nemen. Dat doen zij op dit moment al.

Klopt, en het afstoten van satklanten verandert daar niets aan.

Dus levert het geen winst op.

Mocht het wel zo zijn, dan kunnen ze beter ineens alle satklanten afstoten.

Maar dat doen ze dus ook niet.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderdelen liggen in elkaar verweven. Satelliet is niet alleen beste,d voor abonnementverkoop aan consumenten. De zakelijke tak is nog redelijk sterk (hotels, vakantieparken enz). Ook wordt satellietdistributie gebruikt als aanvoersignaal voor veel zenders van de eigen IPTV- en OTT-platformen. Hierdoor worden kosten bespaard omdat minder gebruik gemaakt hoeft te worden van bijvoorbeeld RedBee. En ook belangrijk, satelliet is voor veel zenders de backup van het aanvoersignaal als problemen zijn met dlasvezelaanvoer.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Satwatcher zei:

De onderdelen liggen in elkaar verweven. Satelliet is niet alleen beste,d voor abonnementverkoop aan consumenten. De zakelijke tak is nog redelijk sterk (hotels, vakantieparken enz). Ook wordt satellietdistributie gebruikt als aanvoersignaal voor veel zenders van de eigen IPTV- en OTT-platformen. Hierdoor worden kosten bespaard omdat minder gebruik gemaakt hoeft te worden van bijvoorbeeld RedBee. En ook belangrijk, satelliet is voor veel zenders de backup van het aanvoersignaal als problemen zijn met dlasvezelaanvoer.

 

Dus blijf ik gelijk hebben.

Want als je dan toch dat satellietsignaal op die transponder moet hebben (voor de zakelijke markt en/of voor aanvoer), dan zijn extra abonnementen extra inkomsten.

Dus is het wel degelijk een verlies voor CD als er dan klanten wegvallen.

Je probeert altijd voort te doen alsof CD een bedrijf is waar minder klanten voor meer winst zorgt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Satwatcher zei:

En providers hoeven geen diensten van M7 af te nemen. Dat doen zij op dit moment al.

 

Voor zover ik weet is er maar 1 club die dit doet, misschien nog een paar andere kleintjes. Maar over het IPTV product van Canal Digitaal wordt niet met lof gesproken door de Freedom klanten. Is ook logisch want die doelgroep verwacht juist meer.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, zzzzzz zei:

 

Dus blijf ik gelijk hebben.

Want als je dan toch dat satellietsignaal op die transponder moet hebben (voor de zakelijke markt en/of voor aanvoer), dan zijn extra abonnementen extra inkomsten.

Dus is het wel degelijk een verlies voor CD als er dan klanten wegvallen.

Je probeert altijd voort te doen alsof CD een bedrijf is waar minder klanten voor meer winst zorgt.

Dat hoeft dus niet. Maar daar verschillen wij van mening over. Dat is goed hoor. Maar we kunnen wel rondjes blijven draaien op dezelfde lijn komen wij nooit. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Satwatcher zei:

Dat hoeft dus niet. Maar daar verschillen wij van mening over. Dat is goed hoor. Maar we kunnen wel rondjes blijven draaien op dezelfde lijn komen wij nooit. 

Het lijkt mij gewoon verkooppraat wat je vertelt, om niet te hoeven toegeven dat klantenverlies wel degelijk pijn doet.

Maar goed, ik zal er niet meer over discussiëren.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eerst maar eens afwachten op de communicatie tussen Canaldigitaal en haar klanten en wat er werkelijk over 4 weken gaat gebeuren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey allen 😃 ,

 

wellicht een domme vraag maar ik kan er zo direct niks duidelijks over vinden dus excuses op voorhand , 

de vraag : kan er niet een aangepaste softcam voor deze nieuwe encryptie worden ontworpen / geprogrammeerd ?

is toch altijd zo gegaan ? .

 

groetjes Lindberg.

live long and prosper !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, lindberg zei:

heey allen 😃 ,

 

wellicht een domme vraag maar ik kan er zo direct niks duidelijks over vinden dus excuses op voorhand , 

de vraag : kan er niet een aangepaste softcam voor deze nieuwe encryptie worden ontworpen / geprogrammeerd ?

is toch altijd zo gegaan ? .

 

Ik verwijs je terug naar mijn post op 8 juli.  Lees dat maar is door. 

 

Het is mogelijk iets te bakken waar alles al in zit, maar dat brengt risico's met zich mee als ze het kunnen uitlezen, want dan is het pret binnen een paar uur voorbij.  Bovendien doen CDS/TVV dit om op papier aan de eisen van de contentleveranciers te voldoen, als je zoiets dan public maakt vraag ik me af of dit echt verstandig is. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal heeft haar dealers op de hoogte gebracht van wijziging van de codering vanaf september 2023.

TV-Vlaanderen daarentegen heeft dit NIET gedaan tot op vandaag.

 

Vraag is : wat zal Canal Digitaal / TVV voorstellen aan hun klanten ? 

 

Antwoord : wellicht niks, nieuwe satelietontvanger MZ-102 of CAM803 kopen tegen 10% korting als goede klant van hun diensten 🙂

 

In ieder geval zal alles blijven werken met de witte CI-module 3.5, maar beperkter qua opname mogelijkheden.

 

We wachten af ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...