Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


Op 14-8-2023 om 11:08, jeevanhoof zei:

Dit is toch meer dan voldoende voor IPTV

Mwhoa. Vaak is het zo dat vrouwlief tv aan het kijken is en ik data aan het pompen ben op het internet. Dat gaat dan niet meer. VDSL is overigens ook best onstabiel geworden sinds KPN overgestapt is op IPv6. Heb regelmatig dat het modem opnieuw moet verbinden. Dat is niet echt lekker kijken.

 

Zoals ik al eerder zei, als ze dit echt gaan doorduwen dan houdt het op met Canaal digitaal aka de Nederlandse pulp TV voor mij. De voetbalbelasting ben ik ook niet niet vergeten, het schrappen van CI, Discovery, History channel terug naar SD, reclameblokken van 8+ minuten, het is gewoon compleet kansloos. Een geluk bij een ongeluk is dat ik nog net 2 jaar van mijn nieuwe box heb kunnen genieten, is kerona toch nog ergens goed voor geweest: het uitstellen van het doorvoeren van Nagra.

aangepast door Thijs-Rallye
stukje vergeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, MaartenM zei:

Probeer maar eens van een transponder op te nemen en naar een zender op een andere transponder te kijken. Lukt niet.

Ja, maar die beperking heb ik met elke CI module tot hiertoe gezien.

Ze kunnen vanaf 1 transport stream vertrekken, meer kunnen ze niet aan.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Thijs-Rallye zei:

VDSL is overigens ook best onstabiel geworden sinds KPN overgestapt is op IPv6.

@Thijs-Rallye ik geloof dat dat IPv4 of IPv6 helemaal niets met de prestaties van de KPN HUB te maken heeft. Eerder het ontbrekende onderhoud.

Laat eens een KPN monteur komen meten. Heb ik twee maal als XS4all klant gedaan en die heeft m'n problemen opgelost.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje OT

Ik was ook lid van XS4ALL met pair-bonding VDSL2 i.c.m. een FritzBox 7583. Dat was ook met native IPV6 en VPN rete-stabiel… Toen ik de aankondiging kreeg dat ik gemigreerd ging worden naar KPN heb ik mezelf gemigreerd naar Freedom met net aangelegde glasvezel. Via het XS4ALL forum nog maanden niks als ellende gelezen omdat de FritzBoxen met of zónder IPV6 instabiel werden. Plots afgebroken sessies, reboots…. Blij dat ik er niet ingestonken ben met hun mooie praatjes…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er tot nu toe al één iemand een officiële mail gekregen van Canal digitaal?

volgens diverse bronnen moet M7 dit binnen een maand van de wijziging doen en dan melden, dat je zonder kosten je abbo kan opzeggen.

ik tot heden nog niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na de verdwijning van Discovery Networks al preventief opgezegd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had preventief opgezegd per 1 september, dat was binnen een maand opzegtermijn, en dat werd geaccepteerd.

Later wel weer teruggedraaid na protesten van het thuisfront 😆

 

Maar officieel heb ik nog niets van CD gehoord over een wijziging van de codering o.i.d.

aangepast door MaartenM
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Beetje OT

Ik was ook lid van XS4ALL met pair-bonding VDSL2 i.c.m. een FritzBox 7583. Dat was ook met native IPV6 en VPN rete-stabiel… Toen ik de aankondiging kreeg dat ik gemigreerd ging worden naar KPN heb ik mezelf gemigreerd naar Freedom met net aangelegde glasvezel. Via het XS4ALL forum nog maanden niks als ellende gelezen omdat de FritzBoxen met of zónder IPV6 instabiel werden. Plots afgebroken sessies, reboots…. Blij dat ik er niet ingestonken ben met hun mooie praatjes…

 

Ik denk dat je erg negatief bent,  ik had ook XS4ALL maar dan via glas en daarvoor via DSL en daarvoor zelfs via ISDN. . Ik ben zelf overgestapt naar KPN met een aanbieding van 1 Gbit voor 35 euro.  Ik gebruik nog steeds mijn Fritzbox, heb wel een experia box gekregen maar die is maar 1x aangesloten geweest om te updaten. Daarna de Fritzbox er weer op.  Het is net zo stabiel als bij XS maar dat is ook logisch want de infra-structuur tot de access switch is exact dezelfde als voorheen.  Daar is niks aan veranderd en het KPN netwerk werkt tot op heden uitstekend.  Ik heb een mail bak draaien, rdns van de server aangepast naar de rdns naam die we nu hebben en ook dat werkt prima. Verhalen over blacklists waar je IP standaard op zou staan... geen problemen mee ondervonden.   IPv6 staat trouwens uit hier, dat heeft op dit moment nog geen meerwaarde.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, sattv4iedereen zei:

Heeft er tot nu toe al één iemand een officiële mail gekregen van Canal digitaal?

volgens diverse bronnen moet M7 dit binnen een maand van de wijziging doen en dan melden, dat je zonder kosten je abbo kan opzeggen.

ik tot heden nog niet.

Waarom zou dat moeten?

Ze veranderen het zenderaanbod toch niet tussentijds?

 

Dat jij met niet gecertificeerde apparatuur tv kijkt is niet hun verantwoordelijkheid maar jouw keus.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is de manier om je klanten tegen je in het harnas te jagen.

Verkoop een leek dat hij 20 jaar trouw betaald heeft waarna ze plotseling de functionaliteit van de kaart veranderen en jij geen beeld meer hebt.

Om beeld terug te krijgen op dezelfde ontvanger daarna 80 Euro aftikken?

 

Leuk gedacht.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus wanneer ik 80 euro uitgeef voor een module welk de mogelijkheden van de ontvanger beperkt is het plotseling wel in orde?

Het blijft dezelfde ontvanger, na 20 jaar is er een recht ontstaan wat Canaldigitaal niet zomaar mag beperken, zeker niet zonder de klanten daarover te informeren.

 

Iets voor de Rijdende rechter?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...