Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Veel plezier! De rijdende rechter kan niet oordelen over EU recht…. De contracten van M7 zijn waterdicht.. Als consument heb je geen poot om op te staan! Bij de afsluiting wordt keurig vermeld dat ontvangst alleen wordt gegarandeerd bij gecertificeerde apparatuur..

M7 heeft ten alle tijde het recht om technische aanpassingen te doen. Je mag als klant opzeggen als je wil..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebruik van eigen hardware heeft voor- en nadelen.

 

Canal Digitaal is de laatste die wijzigingen doorvoert die andere hardware noodzaken. Bij Ziggo zij vrij te ontvangen SD-kanalen naar MPEG4 omgezet waardoor de oudere SD-decoders niet meer werkten. Bij Digitenne van KPN werden niet alleen oude CI-modules aan de kant gezet maar ook de smartcard in de ban gedaan. En nog radicaler, je kan de nieuwe geschikte module alleen nog huren.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb gisteren een SFR Box 8x binnengekregen voor aansluiting op de glasvezel, met een gegarandeerde snelheid van 8/1 Gig.

Verder heb ik een IPTV box gekregen, met 200 zenders waaronder Netflix.

Daarvoor ga ik 30 Euro per maand betalen in het eerste jaar.

Een NLziet abbo erbij ben ik nog steeds goedkoper uit.

 

Ik wacht alleen nog op het moment dat mijn kaart op zwart gaat, om op te kunnen zeggen bij Canaldigitaal.

Ik was een klant van het eerste uur.

 

In mijn directe omgeving zijn er nog 4 Canaldigitaal klanten die gaan opzeggen.

 

Wanneer er slechts 10% van de klanten gaan opzeggen zullen ze bij andere klanten de prijs moeten verhogen om kostendekkend te blijven, de transponderhuur gaat niet zakken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Mimisiku zei:

Bij de afsluiting wordt keurig vermeld dat ontvangst alleen wordt gegarandeerd bij gecertificeerde apparatuur..

Canal Digitaal heeft een hele lijst van geteste tv's. Daar heb ik de witte CI+-module in zitten. Ze mogen dat niet veranderen dat het niet meer werkt.

Zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/geteste-televisies.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer we dan ook nog de gecertificeerde ontvangers in gedachte halen die plotseling niet meer gecertificeerd waren?

 

Maar Felix heeft gelijk, maar eens kijken wat er gaat gebeuren wanneer ze de eerste zenders op zwart zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

Canal Digitaal heeft een hele lijst van geteste tv's. Daar heb ik de witte CI+-module in zitten. Ze mogen dat niet veranderen dat het niet meer werkt.

Zie: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/geteste-televisies.pdf

Oh, ja hoor. De televisie blijft gecerticeerd. Alleen de module niet meer. Als Canal Digitaal maar zorgt dat de vervangende CI+ module maar samen met de gecertificeerde televisie werkt. 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer we dan ook nog de gecertificeerde ontvangers in gedachte halen die plotseling niet meer gecertificeerd waren?

 

Maar Felix heeft gelijk, maar eens kijken wat er gaat gebeuren wanneer ze de eerste zenders op zwart zetten.

 

Ja, wat moet je anders? Je kunt niet meer dan afwachten tot ze daadwerkelijk 'iets' doen, en tegen die tijd ben je mijn inziens ruim genoeg op tijd om iets anders te verzinnen qua televisie ontvangst 😉 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is juist voor de forumleden, die hierover geïnformeerd zijn, maar er zijn ook veel gebruikers die volgende maand plotseling op zwart gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is juist voor de forumleden, die hierover geïnformeerd zijn, maar er zijn ook veel gebruikers die volgende maand plotseling op zwart gaan.

 

Ja, die Vu+ doos die ik in Zweden heb staan zal wel de spreekwoordelijke geest geven 🕵️‍♂️

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Ik heb gisteren een SFR Box 8x binnengekregen voor aansluiting op de glasvezel, met een gegarandeerde snelheid van 8/1 Gig.

Verder heb ik een IPTV box gekregen, met 200 zenders waaronder Netflix.

Daarvoor ga ik 30 Euro per maand betalen in het eerste jaar.

Een NLziet abbo erbij ben ik nog steeds goedkoper uit.

 

Ik wacht alleen nog op het moment dat mijn kaart op zwart gaat, om op te kunnen zeggen bij Canaldigitaal.

Ik was een klant van het eerste uur.

 

In mijn directe omgeving zijn er nog 4 Canaldigitaal klanten die gaan opzeggen.

 

Wanneer er slechts 10% van de klanten gaan opzeggen zullen ze bij andere klanten de prijs moeten verhogen om kostendekkend te blijven, de transponderhuur gaat niet zakken.

Wat ik al eerder aanhaalde; in NL is satelliet-tv niet rendabel meer.

Besef goed dat CD onder M7 valt.

De omzet van M7 is ondanks het onrendabele CD en TVV nog prima dankzij Oost Europa.

Wanneer de balans bij ons verder doorslaat zal alleen de stekker er bij satelliet tv eerder uitgaan.

Dan gaat CD verder met iptv en behaalt M7 een hogere omzet.

Lange termijn visie, hoe eerder en meer Nederlandse satelliet klanten afhaken hoe rendabeler.

Ik durf zelfs te denken dat M7 hierop indirect aanstuurt, en deze uitfasering is een ideaal instrument om dit te versnellen.

 

Ook ik was een kijker van t 1e uur.

Heb super Channel, Sky Channel, de amstrad met 12 voorkeursknopjes voorop nog gehad, daarna in 1995 de pace 500 eerste digitale doos voor dik 1200 gulden.

 

Wees gerust, wanneer je kaart op zwart gaat en je meldt je aan bij NL ziet dan heb je binnen een paar minuten weer tv en hoef je geen reclame meer te missen 🙃

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Als consument heb je geen poot om op te staan!

O, ook als ik met zo'n zwarte ci module kijk? Krijg ik een bericht dat deze straks niet meer geschikt is?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je beeld gaat gewoon op ‘zwart’. Die module doet geen Nagra, net als de zilver-grijze… Je hebt de optie om de witte 3.5 CI te kopen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, je beeld gaat gewoon op ‘zwart’. Die module doet geen Nagra, net als de zilver-grijze… Je hebt de optie om de witte 3.5 CI te kopen…

Je hebt als leverancier wel de plicht om de klant te informeren bij ingrijpende veranderingen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zwarte CI module is dus ook ooit een origineel CD gecertificeerd moduul geweest.

Niets heeft het eeuwige leven, maar Canaldigitaal heeft hier toch wel een plicht zijn klanten op tijd te informeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...