Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, MaartenM zei:

Nadeel is wel, dat ze officieel alleen werken in ontvangers van TNTsat of Fransat.

Fransat biedt ook een CI module aan. Werkt in elk device die CI+ ondersteunt, dus ook apparaten met meerdere CI slots.

Alleen Canal+/TNTsat biedt geen CI module aan en is daarmee in overtreding van EU wetgeving. Nu nog iemand die ze aanklaagt. Franse consumentenorganisaties zijn watjes vergeleken met hun Nederlandse tegenhangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de fransat kaart werkt gewoon onder oscam.Je moet ze alleen kunnen kopen maar zou via verkoopsites wel kunnen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo draaien ze bij mij ook al jaren, helemaal sinds TNTsat niet meer met oscam werkt.
Ik zeg 'ze' omdat er voor € 16,00 voor vier jaar (vroeger onbeperkt) wel een extra kaartje vanaf kan. Zelfs wanneer je er meer voor moet betalen omdat je ze in het buitenland koopt. Maar dan nog zijn het bedragen die in geen verhouding staan tot wat je voor CD moet neertellen.

 

Maar voor hoelang nog? Wat houdt Fransat tegen om ook de codering zodanig aan te passen dat ze niet meer onder oscam draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laten we ons in dit onderwerp beperken tot Canaldigitaal en het binnenkort onmogelijk worden van het gebruik van een softcam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-8-2023 om 09:28, Tonskidutch zei:

ik geloof dat dat IPv4 of IPv6 helemaal niets met de prestaties van de KPN HUB te maken heeft. Eerder het ontbrekende onderhoud.

Laat eens een KPN monteur komen meten. Heb ik twee maal als XS4all klant gedaan en die heeft m'n problemen opgelost.

In theorie ben ik het helemaal met je eens, ik constateer alleen dat sinds Telfort is opgeheven en ik onder de KPN vlag ben geschaard ze vrij kort daar na overgestapt zijn op enkel IPv6. Ik heb sinds die tijd regelmatig dat ie zijn verbinding kwijt raakt.

 

Ik heb in het verleden al eens KPN hier gehad omdat ze de hele zaak naar de sodemieter hebben geholpen met het omzetten van ADSL naar VDSL. Ik heb inmiddels wel genoeg van die monteurs gezien. Dat heeft me ongelogen 3! uur bellen gekost, een bloeddruk van heb ik jou daar. Zat inmiddels 9 dagen zonder verbinding hier en 3G die hadden we alleen buiten. De kers op de taart was toch wel de monteur die na weet ik het hoeveel gebel en gezeik van mij eindelijk ingeschakeld werd. Die trok zonder ook maar _iets_ gemeten te hebben hier met een schroevendraaier het hele ISRA punt van de muur want dat was "oud" en zeker het probleem. Dat punt hangt in een vochtige kelder. Vraagt ie "is het hier vochtig?", "Ja wat denk je zelf?", "oh, ja die vochtdichte dingen hebben we niet meer". Die hangt nu dus met een tyrap aan mijn gasleiding. 😖

 

Draad in de wijkkast lag los en dat had ik ze meteen al gezegd want ik had de hele installatie hier al 10 keer op zijn kop gezet (ISRA ook opnieuw aangestript en vast gezet) en van gif ook nog een eigen fritz 7490 box gekocht omdat die Experiabox ook een kwalitatief uitermate teleurstellend apparaat was. Die fritz box heb ik overigens nog geen seconde spijt van gehad.

 

Sorry, je drukte echt even op een open zenuw :P .

 

Edit: met het laden van de volgende pagina viel de verbinding weer weg 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, davidv zei:

Toch vreemd dat mijn smartcard tijdens mijn vakantie keurig naar 21 oktober is geactiveerd. Is het nou wel of is het nou niet einde verhaal per 1 september of lopen we massaal achter oeroeboeroeverhalen aan?

CD.jpg

 

Viel mij ook al op 😉

 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vreemd. De kaart wordt immers niet uitgezet,maar de Seca tunnel wordt uitgeschakeld. Je update EMM wordt door de Nagra laag afgehandeld en doorgegeven.

De actualisering werkt ook in ‘halve’ Nagra mode…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, davidv zei:

Toch vreemd dat mijn smartcard tijdens mijn vakantie keurig naar 21 oktober is geactiveerd.

Ze zenden simpelweg de ecm stream voor seca niet meer mee. 

Dan valt er niets meer te decrypten en gaat het beeld gewoon op zwart.

Maar ze zullen hier echt officieel vooraf over moeten communiceren want anders zitten ze juridisch hartstikke fout en gaat het ze vies geld kosten.

aangepast door theparasol
Zin liep totaal niet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, grondstof zei:

Betekend voor mij dat ik na een kleine 30 jaar mijn abonnement op Canal Digitaal beëindigen ga.

Gelukkig ben ik niet meer afhankelijk van schotel ontvangst en dus ook niet meer van CD.

 

Dus dan kan je satelliet apparatuur weer tot grondstof verwerkt gaan worden 😇

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur geleden, davidv zei:

Toch vreemd dat mijn smartcard tijdens mijn vakantie keurig naar 21 oktober is geactiveerd. Is het nou wel of is het nou niet einde verhaal per 1 september of lopen we massaal achter oeroeboeroeverhalen aan?

CD.jpg

 

 

Je kaart blijft gewoon geldig, alleen moet je hem in een CI module steken voor beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...