Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Dat is de ‘question de jambon’

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, theparasol zei:

Ze zenden simpelweg de ecm stream voor seca niet meer mee. 

Dan valt er niets meer te decrypten en gaat het beeld gewoon op zwart.

 

De ecmpid voor seca en nagra is 100% dezelfde dus de ECM is ook hetzelfde, wat ze doen is in het versleutelde deel aan de kaart vertellen dat die alleen in nagra (beveiligde mode) mag antwoorden.  Of ze halen alleen de verwijzing tussen caid 0100 naar de ECMpid weg, dan kun je nog evt. nog met mapping werken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt

 

8 uren geleden, Codx zei:

De ecmpid voor seca en nagra is 100% dezelfde dus de ECM is ook hetzelfde, wat ze doen is in het versleutelde deel aan de kaart vertellen dat die alleen in nagra (beveiligde mode) mag antwoorden.  Of ze halen alleen de verwijzing tussen caid 0100 naar de ECMpid weg, dan kun je nog evt. nog met mapping werken.

 

Nog maar even afwachten dus. Voorlopig zijn het enkel nog geruchten want de wettelijk verplichte officiële communicatie heeft nog niemand gehad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel iets meer dan een gerucht, want een zeer bekende (tot voor kort-) premium CanalDigitaal dealer in Friesland heeft deze informatie ook al een tijd op de website staan. CanalDigitaal heeft zijn dealers dus al lang geïnformeerd, nu de klanten nog. En weten dat ze daarmee altijd wachten tot het laatste moment, en vaak nog later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

Het is wel iets meer dan een gerucht, want een zeer bekende (tot voor kort-) premium CanalDigitaal dealer in Friesland heeft deze informatie ook al een tijd op de website staan. 

Inderdaad gestopt als CD dealer!

(Deze voormalige Joyne "dealer"....😉  )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Einde van Canaal digitaal ?

 

Wie is er geinteresseerd in Canaal Digitaal ?

 

Ik :

Satelliet gek van het eerste uur : een van de eerste leden van Sat4all , lager lidnummer dan Michel .😀
2 schotels hier met diverse tuners , Dream , Formuler , VU+, 2 schotels in tenerife eerst met C.D. tuners,
 die gedrochten er uit en VU+ er in , zonder C.D. nog veel vrije Duits zenders , en ip kan die ook .    .

 

Satteliet is  voor mij het 2e beste beeld na Ziggo . Ik zie het metteen
als het iptv is , compressie fouten , wisselende scherpte , minder vloeiend beeld .
Bitrate : Ziggo 15 Mb/s , hd , Go, 7,5 Mb/s , :glasvezel 12.5 Mb/s voor de eerste 10 kanalen ,
de rest  7,5 Mb/s (!zelfde als ziggo Go )

Daarom bereid voor  C.D. te betalen , zolder vol apperatuur ( doe niks weg ) 30 tuners en decoders (D2MAC) of zo .

Maar .... overgang van analoog naar digitaal 2 jaar niet gekeken , te duur , had ook draaibare hark op het dak , toen Nokia 9800 gekocht .
En Amstrad SRD 600 , met kaartje .

 

Maar nu overal internet en legio manieren om beeld te hebben , ga ik toch niet veel geld uitgeven om C.D. te zien.
In de grote steden kijken de meeste mensen naar een ip abbootje met alle zenders voor een paar centen ,
vele zijn uit andere landen en kunnen zo naar tv uit hun thuisland kijken , de nederlandse zenders zitten daar ook bij
dus waarom iets anders ? Diverse legale ip abbo's voor veel minder geld dan C.D. ( NLziet enz.) kwaliteit schijnt
alleen mij te interesseren , Ziggo go casten naar tv , of vpn opzetten naar thuis , onbeperkt internet op mobiel
en in heel Europa geldig is al de norm , waarom C.D. ?? Zelfs voor mij niet .

 

De camping ontvangers ?? paar honderd euro uitgeven ( tuner plus abbo €400) voor 2 maanden per jaar , dacht het niet .
Ik had een paar jaar geleden 5 kaarten , nu nog 1 , ( extra kaarten zijn net zo duur als een gewone kaart )
Je heb dan de app nog , maar niet lang meer denk ik , ga het nieuwe
jaar niet meer betalen , zeker niet voor tuner , ben voor hetzelfde ergens anders veel goedkoper uit .

 

Overigens kijk ikzelf heel weinig naar Nederlandse zenders , meer naar vrije engelse zenders op 28 graden . En als het
te duur word kijk ik toch niet meer (ook geen F1 ), genoeg andere dingen te doen .

 

Wie zou er binnenkort nog in C.D. geinteresseerd zijn ??? Ik zou het niet kunnen bedenken .🤔

 

O,‼️ ik weet nu ineens wel een enkeling , de (best wel vele) personen die niet met apps kunnen omgaan , die staan straks
buitenspel  bij glasvezel, en dat wordt ze nu (ook al) niet verteld door de de colporteurs die nu voor glas langs de deur gaan :
,degenen die ned 1 op toets 1 van de remote willen hebben , ned 2 op toets 2 enz , maar of die voldoende zullen zijn om
 C.D. te redden waag ik te betwijfelen.Ik heb dikwijls grote moeite om uit leggen hoe ze de VU+ moeten gebruiken .
Staat ook Ziggo Go op de T.V daar , hoe ga ik dat uitgelegd kijgen , zal de GSM maar uitzetten .

 

C.D. heeft nooit uitgeblonken in klant vriendelijkheid en inzicht in de markt dit zou wel eens de laatste stuiptrekking
kunnen zijn denk ik . Volg het Viaplay succes ! En enkele jaren geleden ging ook iemand "iets nieuws" beginnen ,

en recentelijk ook een groot satellietsucces .

 

Wat ik schrijf zal wel niet 100 % kloppen (de Mb/s misschien) maar ik zit er niet ver naast .

 

Ad

 

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, aanj zei:

legale ip abbo's voor veel minder geld dan C.D. ( NLziet enz.) kwaliteit schijnt
alleen mij te interesseren

De kwaliteit van NLziet ligt bij live kijken hoger dan bij CD via satelliet. Hoewel het niet alles zegt loopt de bitrate van NLziet ook hoger op dan bij CanalDigitaal, tot 9 Mb/s in 1080p50. En bij NLziet kun je ook gewoon 'zappen', zowel (net als bij E2) met de links-rechts toetsen als met de nummertoetsen als je device een AB ondersteunt met nummertoetsen. De 'oudjes' kunnen dus gewoon 1 kiezen voor "Nederland 1". en 11 voor RTLZ.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2023 om 10:00, Codx zei:

 

De ecmpid voor seca en nagra is 100% dezelfde dus de ECM is ook hetzelfde, wat ze doen is in het versleutelde deel aan de kaart vertellen dat die alleen in nagra (beveiligde mode) mag antwoorden.  Of ze halen alleen de verwijzing tussen caid 0100 naar de ECMpid weg, dan kun je nog evt. nog met mapping werken.  

 

Ik verwacht in ieder geval signalen als er iets staat te veranderen. Ook al heeft men gezegd geen overgangsperiode in acht te nemen, Canal Digitaal staat er niet om bekend in één keer de deur in te rammen. Mogelijk gaan we de nieuwe situatie eerst stilletjes op één zender zien, kunnen ze kijken of het goed gaat en wat de reactie is.

Het kan zelfs zo zijn dat ze eerst stilletjes zoiets doen en pas na analyse daarvan grootschalig klanten gaan informeren. Dat mapping mogelijk blijft lijkt me een realistisch scenario, eventueel tijdelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet - maar dat is uiteraard een aanname - Seca3 geeft onversleuteld antwoord. Dit willen ze uitschakelen. Logischerwijze wil de kaart alleen nog versleuteld via Nagra communiceren. Dientengevolge zou een simpele mapping dan ook niet meer werken omdat er simpelweg geen onversleutelde ECM meer komt… Halve Nagra zou een optie kunnen zijn, maar gezien de nieuwe zenders met volledige Nagra lijkt dat niet voor de hand te liggen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik denk het niet - maar dat is uiteraard een aanname - Seca3 geeft onversleuteld antwoord. Dit willen ze uitschakelen. Logischerwijze wil de kaart alleen nog versleuteld via Nagra communiceren. Dientengevolge zou een simpele mapping dan ook niet meer werken omdat er simpelweg geen onversleutelde ECM meer komt… Halve Nagra zou een optie kunnen zijn, maar gezien de nieuwe zenders met volledige Nagra lijkt dat niet voor de hand te liggen…

Leg uit voor de leek wat mapping aub wil zeggen ? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mapping betekent dat enkel de referentie naar Seca wortd weggehaald, als je zelf in Oscam de referentie weer toevoegt, werkt de kaart nog steeds in Seca-mode.

 

Persoonlijk zou ik het als Canal Digitaal serieus overwegen: Er zijn twee groepen, de groep softcam en de groep wereldbol- en evt. Aston-module. Je kunt op deze manier beide groepen scheiden en controleren welke groep klantenservice en dealers nodig heeft, om te voorkomen dat iedereen in één keer gaat bellen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...