Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Zojuist, Mimisiku zei:

Touché 😀

Zelf lang klant geweest bij CDS. Ben gestopt toen Discovery verdween.. Via werk en hobby heb ik toegang tot veel apparatuur. Heb een lade vol met oude en courante CI modules.. Noem maar op en ik heb ‘m. Allemaal inmiddels wel zonder abo. Keek meer via Ziggo, maar ook die heb ik er recent uitgeflikkerd…. Ook ik heb een kantelpunt….

 

Dus nu kijk je alleen nog maar netflix en youtroep? 😄 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Mimisiku zei:

Touché 😀

Zelf lang klant geweest bij CDS. Ben gestopt toen Discovery verdween.. Via werk en hobby heb ik toegang tot veel apparatuur. Heb een lade vol met oude en courante CI modules.. Noem maar op en ik heb ‘m. Allemaal inmiddels wel zonder abo. Keek meer via Ziggo, maar ook die heb ik er recent uitgeflikkerd…. Ook ik heb een kantelpunt….

 

Ja maar dan moet je wel de daad bij het woord stellen als je zoiets schrijft.  Nu heb je gewoon nog prik op de kabel met een kaartje van een ander en je hebt ook CD/TVV toegang. Dan is het gewoon een financiële besparing maar je kunt nog steeds kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, MaartenM zei:

Gaan we het nu allemaal op de man spelen?

 

Nee hoor, maar het is wel goed om mensen te laten nadenken over hun eigen woorden. Zeker als je het als een argument in een discussie gebruikt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Ik weet in ieder geval dat je sneller beeld hebt via oscam, dan via een module.

Mocht Canal digitaal meelezen, wil ik ze bedanken voor het uitstel, maar volgens totaal tv, hebben ze niet voldoende chips om iedereen verder te laten kijken.

Dit staat er helemaal niet. Er staat dat bij het vorige uitstel in 2022 een van de redenen een chip tekort was. En dat jij nu de link legt naar het huidige uitstel dat is helemaal aan jou. Is ook volledig voor jou rekening. Maar het staat niet in het artikel.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het uitstel, en de opgegeven reden laat naar mijn mening wel zien dat dit op kantoor bedacht is door mensen die hun eigen klantenkring niet kennen.

Iets wat je steeds vaker ziet in onze maatschappij.

 

Of er aan het einde van het jaar werkelijk iets gaat gebeuren?

De schade is al aangericht, een groep klanten is gaan nadenken en of ondertussen verhuisd of binnenkort weg.

De losse kaart in je eigen kaartlezer is een uitloop model, oude zenders verdwijnen en nieuwe zenders worden niet meer ondersteund.

 

Na ruim 20 jaar is het bij mij binnenkort einde Canaldigitaal, dat kost ze ruim € 500,- inkomsten per jaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Het uitstel, en de opgegeven reden laat naar mijn mening wel zien dat dit op kantoor bedacht is door mensen die hun eigen klantenkring niet kennen.

Iets wat je steeds vaker ziet in onze maatschappij.

 

Of er aan het einde van het jaar werkelijk iets gaat gebeuren?

De schade is al aangericht, een groep klanten is gaan nadenken en of ondertussen verhuisd of binnenkort weg.

De losse kaart in je eigen kaartlezer is een uitloop model, oude zenders verdwijnen en nieuwe zenders worden niet meer ondersteund.

 

Na ruim 20 jaar is het bij mij binnenkort einde Canaldigitaal, dat kost ze ruim € 500,- inkomsten per jaar.

 

 

Idem dito. En ze mogen de pleister er van mij wel aftrekken. Al dat geneuzel brengt alleen maar onzekerheid. Ik heb in ieder geval het alternatief al gevonden en zodra het zover is......toedeledokie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, ceesv zei:

De schade is al aangericht, een groep klanten is gaan nadenken en of ondertussen verhuisd of binnenkort weg.

Exact. Ik ben inmiddels weg,  mede dankzij Viaplay, na 24 jaar abonnement.

Door het vervallen van de F1 bij Ziggo Sport ging dat abonnement al de deur uit bij CanalDigitaal en werd vervangen door F1TV pro. Tegen mijn verwachting in bleek deze streaming dienst prima te werken op een 15 Mb/s adsl lijntje. Vervolgens NLziet getest vanwege de aangekondigde verandering van de codering door CanalDigitaal en dat blijkt ook prima te gaan. Ruim een maand geleden CanalDigitaal opgezegd en zelfs dat lijkt goed te gaan, het abonnementsgeld voor september is niet afgeschreven. De kaart doet het nog wel tot half oktober natuurlijk...😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ceesv zei:

Of er aan het einde van het jaar werkelijk iets gaat gebeuren?

De schade is al aangericht, een groep klanten is gaan nadenken en of ondertussen verhuisd of binnenkort weg.

 

Het grote probleem is de communicatie die er niet of nauwelijks is.  Als je zoiets van plan bent communiceer je dat op tijd naar al je klanten en dan zet je liefst door. Of als je het uitstelt communiceer je dat ook naar iedereen,  of als je gefaseerd wil gaan beginnen, maak dan de planning bekend wanneer welke zenders worden omgezet.  Mensen willen zekerheid en niet van de ene op de andere dag geconfronteerd worden met rare wijzigingen. 

 

Nu doen ze maar wat en dan kijken ze of mensen gaan piepen of wat de reactie wordt. Ah shit mensen gaan massaal opzeggen of de zakelijke markt is niet voorbereid , dat hadden we niet verwacht. Misschien moeten we het toch maar uitstellen dan?  Het komt vrij amateuristisch op mij over. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
52 minuten geleden, ceesv zei:

Het uitstel, en de opgegeven reden laat naar mijn mening wel zien dat dit op kantoor bedacht is door mensen die hun eigen klantenkring niet kennen.

Iets wat je steeds vaker ziet in onze maatschappij.

 

Met andere woorden, er is niet over nagedacht door het management.

Het management kent zijn eigen afzetmarkt niet!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Codx zei:

Nee hoor, maar het is wel goed om mensen te laten nadenken over hun eigen woorden. Zeker als je het als een argument in een discussie gebruikt.

Die CDS kaart is niet van mij hoor. Voor testdoeleinden mag ik die even lenen. Hij woont in de straat dus dat is zo gepiept. Ziggo is opgezegd en zal op 23-9-2023 worden afgeschakeld.. Dan heb ik ook niets meer aan de Irdeto kaarten…. Mijn reguliere TV kijken is HD+, ORF en de Engelse FTA…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Mimisiku zei:

Hoelang gaan die losse kaarten nog mee is mijn gedachte.. Misschien is er heel weinig nut om Seca een jaartje uit te zetten om vervolgens de losse kaarten volledig uit te schakelen. Naar mijn idee kun je die uitschakeling dan ook wel achterwege laten. De nieuwste kanalen hebben toch al geen Seca meer….

 

Ik denk dat ze nog heel lang mee gaan, enerzijds omdat Merlin-kaarten zeer flexibel schijnen te zijn en naar verluid totaal nieuwe coderingen kunnen worden uitgerold zonder dat mensen een nieuwe kaart nodig hebben. Anderzijds omdat codeerapparatuur niet goedkoop is. Je moet bedenken dat jouw kaartje er goedkoop uitziet en door Kudelski waarschijnlijk voor lage kosten te produceren is, maar Canal Digitaal is het plaatje anders. Canal Digitaal betaalt voor een kaart waarschijnlijk een stevig bedrag waar ze weinig aan verdienen of zelfs verliezen om de barrière om klant te worden laag te houden.

 

Het vervangen van de Merlin-kaarten door bijvoorbeeld Viaccess zou een investering van miljoenen zoniet tientallen miljoenen vergen aan apparatuur. Daar komt de logistiek van het versturen van kaarten en al het gehelpdesk bij de omschakeling nog bij.

 

Om deze redenen denk ik dat Canal Digitaal nooit lichtzinnig van Nagravision zal afstappen, alleen als het aantal gebruikers erg klein wordt, of als het zo gekraakt zou worden dat het niet dicht te krijgen meer is, kun je zoiets verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaarten worden voor een habbekrats gemaakt. De extra kosten zijn de licentie voor de codering. Ik heb geen inzage als consument hoe die verrekent worden. Betaalt CDS een licentie als bedrijf (naar aantal klanten) of per gekochte kaart? Bij HD+ kost die kaart bijna niks maar betaal je €79 voor een jaar toegang.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook al eens in een eerder topic gesteld dat die M7 CAM -701 heel goedkoop is. Of dat met licentie voor codering is of niet, wij zullen het niet te weten komen.

 

24 minuten geleden, Zuppelan zei:

naar verluid totaal nieuwe coderingen kunnen worden uitgerold zonder dat mensen een nieuwe kaart nodig hebben.

En volgens mij is niet bij alle getunnelde kaarten waar een nieuwe codering op uitgerold kunnen worden maar dat weet @Codx beslist te vertellen.

aangepast door Tonskidutch

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...