Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


Ook mijn condoleances.

 

OT:  Bij TotaalTV is een vaag artikel te vinden waarin de woordvoerster van Canal Digitaal/Evisio zegt dat ze expres hun particuliere klanten niet hebben geïnformeerd om verwarring te voorkomen.   Hoe verzin je het ?  . Misschien kan deze woordvoerster beter een andere baan zoeken.  En dan adviseren ze nu aan klanten om over te stappen op nieuwere apparatuur. Zonder goed verhaal/uitleg en planning gaat dat 'm niet worden. Mensen voelen zich nu al in de zeik genomen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Codx zei:

'En dan adviseren ze nu aan klanten om over te stappen op nieuwere apparatuur.'

Dat toont maar weer aan dat ze er helemaal geen verstand van heeft. Waarom, denkt ze, dat wij 'alternatieve' apparatuur gebruiken en niet die dicht getimmerde bully van Canal Digitaal? Daar kan ze natuurlijk geen antwoord op geven. In alle jaren dat ik klant bij CD ben heb ik nog maar 1 keer iemand getroffen die exact wist waar ik het over had. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eviso zoekt nog een Stagiair Marketingcommunicatie (32-40 uur)

Die mag voor  € 450/maand ons uitleggen waarom we nieuwe apparatuur moeten aanschaffen.

 

Je wordt onderdeel van het marketingcommunicatie team. Dit team bestaat uit een marketingcommunicatiemanager, een campagnemanager, een marketing- en communicatiecoördinator, een content manager en een designer. We zijn enthousiast, soms eigenwijs en houden van een grapje.

 

Mevrouw Timmer wijst erop dat particuliere klanten niet actief zijn geïnformeerd over de wijziging.

“Wij hebben zelf bewust klanten niet geïnformeerd juist om deze verwarring te voorkomen."

 

Helaas zie je dit steeds meer in het bedrijfsleven, het contact verliezen met je afnemers en klanten.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp Canal+ Luxembourg niet wat de meerwaarde is om de satelliet gebruikers ,dus hun klanten,te  verplichten om een cam module te gebruiken,wat is er mis met het huidige systeem met de TV kaart in de ontvanger, en die te openen met een oscam?
Als al die Vlamingen en Nederlanders die gebruikmaken TVVL of CD verplicht worden om een module aan te kopen , of zelfs een nieuwe ontvanger,om verder TV te zien snijden ze in hun eigen vinger,en al wie naar het buitenland in gaan wonen, het zij in een B&B of de kampeerders kunnen(of zullen) daardoor wel  hun abonnement opzeggen,en wat dan met Canal+ Luxembourg ?
Voor wie op een vast adres woont in het buitenland,kan mits een internet abo met streaming nog wel naar BV VTM Go of VRT ,of NPO1 kijken,maar voor de kampeerders wordt het moeilijker, men moet al heel goede wifi hebben op een camping,want met een mobiel abo komt men er niet.
Ook voor de ontwerpers van satelliet ontvangers en de schotelbouwers,komen er moeilijke tijden,is dat de bedoeling,om het satelliet ontvangst te dumpen.
En kan dat zo maar, ik betaal al jaren het abo van TVVL in augustus, dus als ze stoppen met de ontvangst met een oscam, ben ik mijn geld kwijt?
tot wie kunnen wij ons wenden om massaal klacht neer te leggen,want het gaat echt om een heel grote groep gebruikers.
Het systeem van de linux enigma 2 met een kaartlezer en oscam loopt toch goed ,ze hebben er toch geen last of verlies van,waarom doen of willen ze dat dan doen?
kunnen de consumenten bonden van Vlaanderen of Nederland er niets aan doen?
graag iedereen zijn mening.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt geen klacht neerleggen. Hun leveringscontract is goed dichtgetimmerd. Je krijgt de keuze om op te zeggen. Bij het aangaan van het contract wordt duidelijk aangegeven dat levering uitsluitend wordt gegarandeerd door gebruik te maken van gecertificeerde apparatuur. In de eerste dagen moest je zelfs opgeven welk apparaat je gebruikt voor ontvangst…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af waarom ze nu veranderingen willen,wat is hun doel, ik ben bij TVVL vanaf het beging, begonnen met een dreambox 500,dan een 800se nu heb ik een 820,en nooit heb ik van TVVL een bericht gekregen dat ik hun ontvanger moest kopen,we leven toch niet in een dictatuur,en koppelverkoop is (in België) verboden.

Dreambox 800 Se multytenne qatro,hotbird,astra 1,2,3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, tokkio zei:

Ik vraag mij af waarom ze nu veranderingen willen,wat is hun doel, ik ben bij TVVL vanaf het beging, begonnen met een dreambox 500,dan een 800se nu heb ik een 820,en nooit heb ik van TVVL een bericht gekregen dat ik hun ontvanger moest kopen,we leven toch niet in een dictatuur,en koppelverkoop is (in België) verboden.

 

De Dreambox 500HD doet hier nog trouw zijn dienst hoor 🙂 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net een nieuwe Canaldigitaal nieuwsbrief gekregen.

 

Geen woord over de op handen zijnde veranderingen bij de coderingen, het uitfaseren van seca.

Aan de ene kant uitstellen omdat de zakelijke gebruikers meer tijd nodig hebben om om te schakelen, maar aan de andere kant de klanten, (sommigen al ruim 20 jaar klant) niets vertellen en op het laatste moment voor het blok zetten.

 

Of er nog een zinnig mens nadenkt bij die club?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, ceesv zei:

Net een nieuwe Canaldigitaal nieuwsbrief gekregen.

 

Geen woord over de op handen zijnde veranderingen bij de coderingen, het uitfaseren van seca.

Aan de ene kant uitstellen omdat de zakelijke gebruikers meer tijd nodig hebben om om te schakelen, maar aan de andere kant de klanten, (sommigen al ruim 20 jaar klant) niets vertellen en op het laatste moment voor het blok zetten.

 

Of er nog een zinnig mens nadenkt bij die club?

 

Of misschien dat er wel helemaal niks gaat veranderen ?! 😐 

 

( just my 2 cents 😛 )

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag hier is: Wie neemt de beslissing? M7 of Eviso. Dat zal M7 zijn. Eviso moet altijd een verhaal klaar hebben, en draait gewoon de plaat van het officiële riedeltje grijs. M7 daarentegen geeft vaak blijk behoorlijk intelligent te kunnen handelen en drommels goed te weten hoe enerzijds hun codeersysteem werkt, anderzijds waar hun handelsbelang ligt. Zakelijke klanten die geen beeld meer hebben? Dat is taal die verstaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben toch wel benieuwd of het dichttimmeren juridisch wel kan. We hebben in de EU voor zover ik heb begrepen het recht om zelf de hardware te kiezen bij een content-aanbieder. Als die vervolgens middels een verplichte module het gebruik zoal het bedoeld is hindert/onmogelijk maakt kon dat wel eens een handvat zijn in een juridische procedure. Denk ik zo.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, middels de CI module is vrije hardware keuze gegarandeerd.. Je mag je eigen toestel kiezen om daar je module in te gebruiken. Dat je niet meer in huis kunt sharen en vrij kunt opnemen is voor de EU geen probleem..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...