Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


Tjsa, dit topic gaat over de interne kaartlezer die straks buiten werking wordt gezet.

Maar hoeveel procent van het aanbod van CDS is nog daadwerkelijk te ontvangen via de satelliet?

Het worden er steeds minder; de rest kan je alleen ontvangen via internet.

Dus, met andere woorden, als je 50% ontvangt via de satelliet en 50% MOET ontvangen via internet....

Jongens, in mijn ogen is CDS bezig met een sterfhuisconstructie.

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, D-box zei:

Tjsa, dit topic gaat over de interne kaartlezer die straks buiten werking wordt gezet.

Maar hoeveel procent van het aanbod van CDS is nog daadwerkelijk te ontvangen via de satelliet?

Het worden er steeds minder; de rest kan je alleen ontvangen via internet.

Dus, met andere woorden, als je 50% ontvangt via de satelliet en 50% MOET ontvangen via internet....

Jongens, in mijn ogen is CDS bezig met een sterfhuisconstructie.

 

canal+ is daar goed in, hebben ze jaren terug ook al bewezen...... en in belgie is het ook zo geweest met hun filmzenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, digitaal kijker zei:

 

canal+ is daar goed in, hebben ze jaren terug ook al bewezen...... en in belgie is het ook zo geweest met hun filmzenders.

@digitaal kijker

Wat er in België is gebeurd weet ik helaas niet, maar ik geloof je meteen.

Ik speculeer dat CDS de "spullen" die te duur zijn (zoals transponderverhuur voor Nederland en andere zaken die met het satellietgebeuren te maken hebben voor Nederland zullen verkopen omdat ze te duur zijn.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, D-box zei:

Tjsa, dit topic gaat over de interne kaartlezer die straks buiten werking wordt gezet.

Maar hoeveel procent van het aanbod van CDS is nog daadwerkelijk te ontvangen via de satelliet?

Het worden er steeds minder; de rest kan je alleen ontvangen via internet.

Dus, met andere woorden, als je 50% ontvangt via de satelliet en 50% MOET ontvangen via internet....

Jongens, in mijn ogen is CDS bezig met een sterfhuisconstructie.

 

Hoeveel keren is dat hier al gemeld dat het over en uit gaat zijn met hun .

Onder tussen zijn we meer dan 20 jaar verder .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, chukky2 zei:

 

Hoeveel keren is dat hier al gemeld dat het over en uit gaat zijn met hun .

Onder tussen zijn we meer dan 20 jaar verder .....

Hoi chukky2

Dat komt volgens mij alleen omdat ze hun eigen ontvangers willen promoten en nu ga ik weer speculeren: vergelijk het met de verkoop van een kroeg, de nieuwe koper betaalt ook voor de Goodwill. (hoeveel vaste klanten ze hebben)

 

Dus hoe meer ontvangers ze verkopen, destemeer geld CDS kan vragen.

Let op! Dit is MIJN speculatie.

aangepast door D-box
  • Bedankt 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, D-box zei:

Tjsa, dit topic gaat over de interne kaartlezer die straks buiten werking wordt gezet.

Maar hoeveel procent van het aanbod van CDS is nog daadwerkelijk te ontvangen via de satelliet?

Het worden er steeds minder; de rest kan je alleen ontvangen via internet.

Dus, met andere woorden, als je 50% ontvangt via de satelliet en 50% MOET ontvangen via internet....

Jongens, in mijn ogen is CDS bezig met een sterfhuisconstructie.

50-50% is wat kort door de bocht hoor, hier toch nog grootste aanbod via satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal (en TV-Vlaanderen) is alleen nog ‘interessant’ als je in een gebied woont waar je geen andere ontvangstmogelijkheid hebt. In NL bijna al zowat niet meer (Digitenne, Ziggo, glasvezel). Hun product is uitgekleed en allang niet meer ‘exclusief’. Minder zenders maar wel steeds duurder. M7 wil over op IPTV omdat het simpelweg goedkoper is… Deden ze dat nu met fatsoenlijke hardware was er weinig tegen te zeggen. Je moet dan niet met antieke Kaonmedia ontvangers komen die al nieuw met zwaar verouderde SoC en trage I/O uitgerust waren. Die Mediatek rommel is traag en absoluut ongeschikt voor hybride toepassingen….

  • Like 2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Deden ze dat nu met fatsoenlijke hardware was er weinig tegen te zeggen

Niet alleen de hardware, ook de geboden kwaliteit is onder de maat met maximaal 1080P25 met 4Mb/s waar een goedkopere legale concurrent maximaal 1080P50 biedt met 8-9 Mb/s, met ook nog eens meer zenders en een enorme on-demand bibliotheek.

 

Waar CD concurrentie heeft, zowel op satelliet ( destijds Joyne) als via IPTV (NLziet) biedt CD minder kwaliteit en minder content voor veel meer geld. Alleen het aanbod aan sportzenders maakt nog een verschil, maar dat duurt slechts tot die sportzenders met een eigen app komen, net als Eurosport.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Apps zijn er allang… 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, zeeteefje zei:

Niet alleen de hardware, ook de geboden kwaliteit is onder de maat met maximaal 1080P25 met 4Mb/s waar een goedkopere legale concurrent maximaal 1080P50 biedt met 8-9 Mb/s, met ook nog eens meer zenders en een enorme on-demand bibliotheek.

 

Waar CD concurrentie heeft, zowel op satelliet ( destijds Joyne) als via IPTV (NLziet) biedt CD minder kwaliteit en minder content voor veel meer geld. Alleen het aanbod aan sportzenders maakt nog een verschil, maar dat duurt slechts tot die sportzenders met een eigen app komen, net als Eurosport.

 

Ik heb nog geen fatsoenlijke streamingsdienst meegemaakt waar ik vloeiende beelden van heb gezien bij sport uitzendingen. De F1Pro TV app is tot nog toe de beste die ik heb meegemaakt en daar zitten ook nog wel eens schokeffecten in maar de rest vind ik bagger. Viaplay is echt niet om aan te zien zo slecht, op een kleine tv valt het mee maar als je een groter scherm hebt niet om aan te zien.

Dat ze bij CD de coderingen aanpassen is hun goed recht maar als je al niet meer meekunt in kwaliteit en kwantiteit leg je het af op den duur. 

Klanten onnodig op kosten jagen om hun producten te verkopen daar geloof ik niet in wel dat ze van satelliet als medium af willen want die transponder huur kost aardig wat en kun je nogal wat ip servertjes voor inzetten.

We gaan het meemaken tenminste degene met een smartkaart en Oscam, ik niet meer ben blij dat ik met die gasten niets meer heb.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zoekt heb je nochtans perfect streaming voor alle sportkanalen voor 59 euro maar mag niet hé :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, bellejt zei:

als je zoekt heb je nochtans perfect streaming voor alle sportkanalen voor 59 euro maar mag niet hé :)

Ik heb Ziggo kabel met  abbo op alle sportkanalen behalve viaspeel en ben tevreden met de beeldkwaliteit dus waarom dat ook nog erbij nemen.

Kan het hele weekend sport kijken en de F1 via F1pro tv voor € 65,00/jaar tis genoeg zo.

Had alleen CD nog met zo'n camping abbo maar die is vorig jaar ook de deur uit gegaan na de zoveelste verhoging en uitkleding van het pakket.

Stream nu wel in de caravan als het nodig is met de Ziggo app en we hebben BVN nog Duitsers BBC dus als het regent prima. 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie hebben wij geen ziggo en dus betaal je anders een exuberant bedrag voor die dingen via kabel of sat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...