Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten


47 minuten geleden, zeeteefje zei:

Je kunt zuchten wat je wilt, dit geldt uitsluitend als je geregistreerde adres in Nederland is. 

 

Ik weet niet hoor, just. my 2 cents .. Maar in de kroeg doe ik hele andere dingen, anders dan tv kijken 😛 

Vu+ Zero 4k

Formuler F3

Dreambox 500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, zeeteefje zei:

Je kunt zuchten wat je wilt, dit geldt uitsluitend als je geregistreerde adres in Nederland is. 

Het doet pijn maar ik moet je gelijk geven.....

Ik heb even contact met CD gelegd en inderdaad, je moet een NL adres hebben voor die app.

Dat gaat ze bergen met klanten kosten. 

Wat mij betreft kunnen ze de natte en de droge krijgen want ik ga geen € 43,90 per maand betalen om naar ESPN te kijken.

Of ik zoek een NL adres voor de registratie. Maar daar moet ik nog even op gaan broeden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen forumlezers,

 

Ik heb een toezegging van een medewerker van Canal Digitaal.

Dat zijn ontwikkelingen, of niet?

 

Het uitschakelen van de smartcards (oude codering) gaat niet door. Dit zou aanvankelijk dit jaar gaan gebeuren, echter is dit op dit moment toch van de baan. Wanneer dit wel gaat gebeuren is momenteel dus niet bekend. Je kunt dit dus gewoon blijven gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, davidv zei:

Goedemorgen forumlezers,

 

Ik heb een toezegging van een medewerker van Canal Digitaal.

Dat zijn ontwikkelingen, of niet?

 

Het uitschakelen van de smartcards (oude codering) gaat niet door. Dit zou aanvankelijk dit jaar gaan gebeuren, echter is dit op dit moment toch van de baan. Wanneer dit wel gaat gebeuren is momenteel dus niet bekend. Je kunt dit dus gewoon blijven gebruiken.

 

Allemaal leuk en wel,  maar elke medewerker lijkt daar wat anders te zeggen. 

 

Bovendien worden smartcards helemaal niet uitgeschakeld en een oude codering ook niet, er wordt alleen een opdracht in de ECM mee gegeven dat de kaart voor een betreffende zender alleen nog in beveiligde mode mag antwoorden. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Codx zei:

 

Allemaal leuk en wel,  maar elke medewerker lijkt daar wat anders te zeggen. 

 

Bovendien worden smartcards helemaal niet uitgeschakeld en een oude codering ook niet, er wordt alleen een opdracht in de ECM mee gegeven dat de kaart voor een betreffende zender alleen in beveiligde mode mag antwoorden. 

Ik mag hopen dat hij bedoelt dat de kaart gewoon als vanouds gebruikt kan blijven worden.

Dit omdat hij zegt dat het dit jaar zeker niet door gaat. 

Ieder uitstel is prima. Als het maar blijft werken. En zo niet.....toedeledokie. En dat laatste heb ik hem ook gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook niet zo dat ze richting of rond de feestdagen iets gaan doen, want dan krijg je alleen maar meer irritatie.  Als ze iets doen zal het sept/okt zijn of jan/feb.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, davidv zei:

Goedemorgen forumlezers,

 

Ik heb een toezegging van een medewerker van Canal Digitaal.

Dat zijn ontwikkelingen, of niet?

 

Het uitschakelen van de smartcards (oude codering) gaat niet door. Dit zou aanvankelijk dit jaar gaan gebeuren, echter is dit op dit moment toch van de baan. Wanneer dit wel gaat gebeuren is momenteel dus niet bekend. Je kunt dit dus gewoon blijven gebruiken.

Er was ook helemaal geen sprake van uitschakeling van smartcards, alleen zouden deze niet meer werken in niet officiële goedgekeurde receivers en de werkt alleen nog in de witte ci module.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, el renegade zei:

Er was ook helemaal geen sprake van uitschakeling van smartcards, alleen zouden deze niet meer werken in niet officiële goedgekeurde receivers en de werkt alleen nog in de witte ci module.

Alleen bedoelde de medewerker dat het gewoon blijft werken zoals het was. Of ik lees wat anders maar volgens mij staat dat er.

Maar het is wel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lekker stoer zijn sommigen toch weer. Gewoon allemaal het abootje opzeggen en dan gaan ze vanzelf wel failliet. Lekker he, staan er weer honderden mensen op straat. Kunnen tienduizenden mensen die niet zonder Canal Digitaal kunnen voor tv plots zonder tv-zenders. Maar dan heb jij lekker een goed gevoel. Lekker toch. Em dan gaan we lekker met zijn allen naar een andere provider en gaan we daar weer lopen klagen dat we niet zelf hardware kunnen uitkiezen of we in de cloud moeten opnemen. Of dat de codering daar nog akkeliger is dan bij Canal Digitaal.

  • Like 3

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SatwatcherBesef wel dat Canal Digitaal gewoon een commercieel bedrijf is. Zij bieden diensten aan en het is aan de klanten om te bepalen of ze nog met ze in zee willen gaan. Canal Digitaal verschaalt al jaren haar aanbod maar verhoogt wel continue de prijs. Ze hebben letterlijk ‘schijt’ aan de wensen van haar klanten en zijn al jaren slecht bereikbaar met een sullige ‘klantenservice’ zonder al te veel (if any) technische kennis. Momenteel reageren ze niet meer op hun Twitter kanaal, de website meldt dat je met ze kunt chatten door op het chatikoon te klikken, echter nergens een chatikoon te ontdekken…. Een bedrijf wat zo met zijn klanten omgaat kun je missen als kiespijn! Het is dat de satellietklanten nergens anders naar toe kunnen anders was het allang ingestort… En dat er dan 100den op straat komen is dan jammer, maar dan moet je maar niet voor zo’n tent gaan werken! Als sollicitant doe je immers ook onderzoek naar het bedrijf waar je voor solliciteert…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke provider is in prijs omhoog gegaan. Ik denk zelfs dat bij Canal Digitaal in vergelijk de prijs minder is gestegen dan bij menig andere provider. Over slechte bereikbaarheid van de klantenservice en de slechte inhoudelijke kwaliteit hoor ik bij andere providers ook veel. Het gras van de buren is  op afstand vaak groener maar van dicht bij bekeken zijn ook vaak dorre plekken zichtbaar. Het enige wat ik op dit moment echt slecht vind aan Canal Digitaal is dat het niet door pakt. Wil je de oude codering uitzetten doe het dan ook. Kondig iets niet nu twee keer min of meer aan en trek daarna de keutel in. Trek de stekker er dan snel en hard af. Doet even goed pijn voor velen met minder pijn dan al die kleine plaagstootjes die uiteindelijk tot hetzelfde eindresultaat leiden maar de geloofwaardigheid niet goed doen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...