Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Die uitzetten van seca mode en het aanzetten van een eventuele. + hebben feitelijk niks met elkaar te maken. Het kan altijd misschien morgen, misschien over 5 jaar of misschien wel nooit.  Kun je geen zinnig woord over zeggen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok jongens, 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes

D-box 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2023 om 03:45, Miauw zei:

 

Bijna alle aanbieders hebben beperkingen, CDS is één van de laatste, die + gaat geheid aan, ik denk dat het weer per groepje zenders gaat, dus niet alles in één keer, zoals dat ook met de overgang van Seca2 naar Seca3 is gegaan.

Je kunt nu niet beweren dat CDS geen beperkingen had, de SID limitatie is toch een duidelijk voorbeeld hiervan.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en die beperkingen blijven óók in Nagra modus gewoon actief (helaas)..Voor de mensen die ook bezig zijn met hun Nagra avontuur.

 

Een screenshot van de benodigde keys die een native Nagra van Canal Digitaal nodig heeft. Uiteraard een échte NagraCAK7 OScam (dus niet de zogenaamde HD+ versie). Heb de OpenPli 8.3 standaard meegeleverde OScam getest met de keys, maar die gaf bij mij geen beeld. Geen idee of dat een bug bevat.. Wellicht dat @Codx daar zijn licht over kan laten schijnen...

 

 

Canal_Digitaal_Nagra.png

aangepast door Mimisiku
Foto

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaard bij Openpli 8.3 meegeleverde OScam is toch diegene met de brakke HD+ patch ?  Die schakelt onze kaart niet eens naar nagra mode.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ze hebben (volgens hun) nu een andere patch in gebruik. De oude was versie 11722 en de ‘nieuwe’ 11719 met CAK7… Maar die werkt bij mij dus niet…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die versie geladen via de feed zeg maar en het is inderdaad 11719 maar ook die heeft een key60/exp60 en dus de bestaande patch, die de ATR niet  omschakelt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik ook al achter! @Tech had me welwillend 2 oscam binaries gestuurd die bij hem werken, maar bij mij nada… Hij schakelt wel naar Nagra, zie ook de Nagra tiers maar geen beeld. Continue de melding dat ie geen geldige ecmpid vindt en wacht op een matching reader…. Getest op een schone Nightly Build en de RC 9.0… 

 

Op een GigaBlue Trio 4K met Teamblue werkt het als de brandweer… DreamWorld, INPLUS, Mezzo, Retro etc allemaal beeld. Zelfs het ‘roze genre’ wat op die geleende kaart staat werkt….

 

En nog ‘leuker’.. De ECM tijden zijn 278 msec i.p.v. 330 msec met Seca3…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zelf geen nagra zenders gebruiken, de kaart herkend enkel de seca, heb nochtans in de reader 0100-1817 staan, 

moet die de keys enz hebben voor als nagra te draaien ???

dat is me nog niet duidelijk momenteel, heb de laatste Oscam versie dat via Oscam update voor handen is, maar als jullie spreken van fouten in oscam kan dit het probleem misschien zijn voor de cd kaart 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een correcte CAK7 versie voor OScam nodig én een fors aantal niet publieke keys die ook uit een ontvanger geëxtraheerd moeten worden. Voor Otto Normalverbraucher geen optie. Denk dat CDS zich daar ook niet erg zorgen over maakt. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Mimisiku zei:

Je hebt een correcte CAK7 versie voor OScam nodig én een fors aantal niet publieke keys die ook uit een ontvanger geëxtraheerd moeten worden. Voor Otto Normalverbraucher geen optie. Denk dat CDS zich daar ook niet erg zorgen over maakt. 


dacht dat je nu zonder keys al nagra kon draaien op de zenders omdat de seca er nog opzit, zoals ik met mn tv Vlaanderen op het nu dazn voetbal kanaal als nagra kon draaien in oscam zonder keys.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zenders doen het omdat de zender mapping toestaat. Dat heeft niets met Nagra keys van doen. De ECM lengte voor Seca3 en Nagra zijn (nog) gelijk alleen zendt die zender geen Seca3 ecmpid mee. Mapping lost dit op…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de ecmpids voor seca3/nagra zijn altijd hetzelfde aangezien het in werkelijkheid 1 codering is. Alleen de CAID 0100 verwijzing ontbreekt bij sommige zenders, die maak je opnieuw door te mappen. 

 

Ik heb eerder in deze thread rond 8 juli meen ik uitgelegd wat je nodig hebt om alles te laten werken maar dat zal voor 99,9% helemaal niet interessant zijn. 

 

@Mimisiku ,  ben wel benieuwd naar die versie want lijkt me geen oscam issue dan maar eerder instellingen of image verhaal. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op TotaalTV.nl is nu te lezen dat CanalDigitaal in december 2023 niets heeft gepland wat betreft een gefaseerde uitschakeling van de verouderde Seca-codering.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze het überhaupt al door gaan zetten, dan verwacht ik midden jan of feb.  Als het  begin Januari nog niet is gecommuniceerd dan zie ik het ook echt niet meer gebeuren.  Maar dat is mijn visie.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...