Ga naar inhoud


Alternatieven nadat CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk heeft gemaakt.(voor onbepaalde tijd uitgesteld)


moonchild

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Jullie vergeten de licence fee voor het coderings systeem, wat de ci producent integreert in zijn ci module.

9

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij niet duidelijk of licentiekosten acceptabel zijn. Openbaar publiceren opdat het door een derde geïmplementeerd kan worden is een beetje strijdig met het rekenen van licentiekosten. Verder mogen eventuele licentiekosten geen drempel vormen voor derde fabrikanten om apparatuur uit te brengen. Als Kudelski daar flinke bedragen voor vraagt, dan is dat alsnog geen vrijheid van apparatuur en reden voor klachten bij de ACM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ziet het niet uitgesplitst in de aankoop prijs van je ontvanger, maar daarin zitten ook afdrachten aan MPEG, Dolby en Co.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Zuppelan zei:

Kaarten en CI-modules maken.

 

Nee hoor, kaarten wellicht wel maar CI+ modules kunnen prima verschillende fabrikanten hebben net zoals boxen. En het pairingsdeel is ook gedocumenteerd in ieder geval qua hardware.  Een pace maakt een oem box die wordt aan 20 verschillende providers verkocht soms net even in iets andere uitvoering maar de software bepaald welke conditional access systeem deze ondersteund. De hardware is dus compatibel met bijna alle coderingen en daar is qua design al lang rekening mee gehouden. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 16-4-2021 om 21:25, moonchild zei:

Er loopt al een topic over het afschakelen van de oranje smartcard, mods willen daar geen discussie die off topic of over andere mogelijkheden gaat.

 

Daarom dus hier.

 

CD gaat natuurlijk de deur uit.

 

Mijn satelliet houd ik wel voor de FTA ontvangst. Ook heb ik iptv van Kpn via Budget met kleine doosjes. Er zijn 2 TV met CI voor dvb-c. AVR kan schakelen tussen input devices. Zone 2 is mogelijk

 

Hoe straks alles integreren zonder veel gedoe. Of Ziggo nemen? CS de oplossing met de minste verandering/impact? Apps van KPN/CD zijn kwalitatief geen optie.

 

Om even terug te gaan naar de vraagstelling: 

 

Wat dacht je van een combinatie van FTA-ontvangst via de satelliet en DVB-T2 ontvangst via Digitenne?  

Sinds kort is er een CI+-module.  @satkijker heeft dat CI+-module al werkend in een EDISION piccollo S2-T2/C.

Ik verwacht dat de Amiko HD 8265 en de Apeman CI BNL ook werken met de CI+-cam van Digitenne. 

 

Je kunt natuurlijk ook alleen de NPO-zenders ontvangen via DVB-T2. Daarvoor heb je geen abonnement op Digitenne nodig. 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zeeteefje zei:

Inmiddels zijn van de zenders RTL lounge, Nickelodeon, Comedy Central, Spike, MTV NL en TV Oranje kopieën op andere transponders gestart zonder seca codering. Het bewijst niks, die kan wellicht nog toegevoegd worden. Maar toch...

op astra 3 gaat RTL lounge open met oscam. ik heb wel diverse M regels toegevoegd aan oscam.dvbapi.

Die M regels zijn hier op andere topics te vinden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ok, oeps in de serie echt domme vragen:

Ik heb nu ontvangstproblemen met oranje kaarten ->
Mij vraag is op dit moment het nu zo dat "CD het gebruik van softcams in 2022 onmogelijk gemaakt", dus is het actief?

Want je ziet ook teksten hierboven dat het is uitgesteld, en nergens geen teksten van "bij doet hij het niet meer", dus wellicht ben ik de enige?

Hebben nooit softcam's gebruikt, gewoon  saai ouderwetse cam's maar wel in een FPGA ontvanger die het naar ethernet stuurt ->
Dus niet echt gangbare consumenten spul.
Vroeger vonden we one-cam erg fijn, omdat die veel tegelijkertijd kon, dus dat die nu op dit moment niet meer werkt lijkt me logisch.
Maar nadat de zaak paar jaar geleden beperkt werd tot 4 of zelf 2 zenders tegelijkertijd zijn we ook overgestapt op die zilveren officiële "
Canal Digitaal CI+ Mediaguard Module 3.5" omdat er geen voordeel was  meer in one-cam.
We gebruiken het dus in apparatuur die NIET CI+ is.
Maar die lijken het nu ook niet te doen, ik had eigenlijk begrepen dat die het wel zouden moeten blijven doen.
Of moeten we daarvoor CI+ apparatuur hebben?

Abonnementen zijn wel bijgewerkt, en ik heb een aantal minuten beeld op een Unicam Prime ( dus iets lijkt wel te werken)
Maar bijv CAM701 en TVlaanderen etc dat werkt wel gewoon door.
Wil de discussie ook niet vervuilen met beginnersgeneuzel, dus rechtstreeks DM'en kan ook.

Vriendelijke groet JWM

 

aangepast door JWM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, JWM zei:

die zilveren officiële "Canal Digitaal CI+ Mediaguard Module 3.5"

Werken zonder problemen in een consumenten CI ontvanger.

Het "+"gedeelte is niet actief geschakeld.

 

2 uren geleden, JWM zei:

Hebben nooit softcam's gebruikt, gewoon  saai ouderwetse cam's maar wel in een FPGA ontvanger die het naar ethernet stuurt ->
Dus niet echt gangbare consumenten spul.

Ik weet niet wat je bedoelt met "naar ethernet sturen", de gedecodeerde stream?

 

Daarvoor heeft Canaldigitaal voor head-ends zakelijke abonnementen met speciale cam versies.

Bijvoorbeeld voor recreatie parken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder de exacte gegevens van je apparatuur is het koffiedik kijken.. Aan de decodering is nog niets gewijzigd. De zilveren CAM 3.5 is Nagra dus die zou ook nog werken als ze overgaan naar native Nagra… Heb je wellicht iets als SAT->IP geinstalleerd? De M7 kaart doet via een CI module max 2 streams die dan ook nog uit dezelfde transponder moet komen… Dan is je ontvangstvrijheid al behoorlijk beperkt….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...