Ga naar inhoud


vergelijking beeldkwaliteit Proximus-tv Tv-Vlaanderen


Skoopy

Aanbevolen berichten


@ Skoopy @Digitaalkijker

Helaas kijk ik al sinds 2008 niet meer via satelliet, en dat was toen een SD ontvanger die ik had voor sat, nl. de nokia Mediamaster 9500, met de toen laatste dvb2000 software Beta 8, dus ik denk net een paar jaar na het uitschakelen van de Nederlandse zenders op Irdeto2, toen was het voor mij ook over en uit.

Wat Proximus tv betreft, daar kijk ik al naar sedert eind 2006, de beeldkwaliteit op SD zenders is gewoon, op HD zenders eerder zeer goed, niet eerder super fantastisch.

De beeldkwaliteit is wel super en toch iets beter als ik via een iptv app naar HD kanalen kijken en zelfs hier en daar zijn er ook Ultra HD kanalen.

Proximus heeft al lang een nieuwe versie decoder, de V7 decoder, met android software, deze heb ik nog niet, ik wacht nog wat af omdat deze nog veel bugs bevat, ik kijk nog altijd met de V5 compact decoder die ik half 2018 heb laten omruilen.

Ik kijk Proximus TV met een smart TV van Samsung UE55MU7040 die ik gekocht had in juli 2018.

Maar naar mijn mening ga ik er toch van uit dat je via de satelliet met een HD ontvanger toch het allerbeste beeld zult hebben in HD dan met de HD decoder van Proximus.

Tot op heden heb ik nog geen ervaring met HD ontvangst via satelliet, mijn Samsung Smart TV beschikt wel over 2 satellietaansluitingen, maar voorlopig geen interesse daarin, ik hou het voorlopig enkel bij Proximus TV en iptv.

Verdere voordelen van Proximus tegenover TV Vlaanderen:

** Filmkanalen, 1 Vlaamse versie en 1 Franse versie, Movies & Series, maar zal vanaf 29/4 Pickx+ heetten.
** Eurosport en Discovery zowel de Vlaamse als de Franse versie

** Studio 100, voor de kinderen

** De Franse versie van Comedy Central

** De applicatie Radioline, vele radiostations beluisteren via een app op de decoder

** Ontvangst van je regionale zender, bij mij is dat AVS en TV Oost

** Van sommige zenders ontvang je via Proximus ook de Franstalige versie, wat misschien via Telenet niet het geval is.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timm1983 zei:

@ Skoopy @Digitaalkijker

Helaas kijk ik al sinds 2008 niet meer via satelliet, en dat was toen een SD ontvanger die ik had voor sat, nl. de nokia Mediamaster 9500, met de toen laatste dvb2000 software Beta 8, dus ik denk net een paar jaar na het uitschakelen van de Nederlandse zenders op Irdeto2, toen was het voor mij ook over en uit.

Wat Proximus tv betreft, daar kijk ik al naar sedert eind 2006, de beeldkwaliteit op SD zenders is gewoon, op HD zenders eerder zeer goed, niet eerder super fantastisch.

De beeldkwaliteit is wel super en toch iets beter als ik via een iptv app naar HD kanalen kijken en zelfs hier en daar zijn er ook Ultra HD kanalen.

Proximus heeft al lang een nieuwe versie decoder, de V7 decoder, met android software, deze heb ik nog niet, ik wacht nog wat af omdat deze nog veel bugs bevat, ik kijk nog altijd met de V5 compact decoder die ik half 2018 heb laten omruilen.

Ik kijk Proximus TV met een smart TV van Samsung UE55MU7040 die ik gekocht had in juli 2018.

Maar naar mijn mening ga ik er toch van uit dat je via de satelliet met een HD ontvanger toch het allerbeste beeld zult hebben in HD dan met de HD decoder van Proximus.

Tot op heden heb ik nog geen ervaring met HD ontvangst via satelliet, mijn Samsung Smart TV beschikt wel over 2 satellietaansluitingen, maar voorlopig geen interesse daarin, ik hou het voorlopig enkel bij Proximus TV en iptv.

Verdere voordelen van Proximus tegenover TV Vlaanderen:

** Filmkanalen, 1 Vlaamse versie en 1 Franse versie, Movies & Series, maar zal vanaf 29/4 Pickx+ heetten.
** Eurosport en Discovery zowel de Vlaamse als de Franse versie

** Studio 100, voor de kinderen

** De Franse versie van Comedy Central

** De applicatie Radioline, vele radiostations beluisteren via een app op de decoder

** Ontvangst van je regionale zender, bij mij is dat AVS en TV Oost

** Van sommige zenders ontvang je via Proximus ook de Franstalige versie, wat misschien via Telenet niet het geval is.

Timm1983

 

hier telenet met een CI module en kan u zeggen, voor Nickelodeon kan ik de Vlaamse en franse versie bekijken, alsook voor Nick Jr, en enkele zenders dat in het basis aanbod zit zoals BBC First en BBC Entertainment, Out TV voor de fans :P play Sports Open., sinds kort TFX,TMC,C8.

is natuurlijk wat je als klant zelf wilt allemaal, er zijn 68 HD zenders in het basis aanbod momenteel.

dit even ter info als je Telenet zou overwegen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor ook dat de kwaliteit vd Franse kanalen op 5W in HD veel beter is dan het HD signaal van Proximus.


Ik heb enkele dagen geleden via de chat aan TV-vlaanderen enkel vragen gesteld.  Zoals compabiliteit van de ontvanger, 2 kanalen tegelijk bekijken via CI,....
Ze gingen me terugbellen,....alleen hebben ze niet gezegd of dat voor of na het beëindigen vh Joyne signal zal zijn🙄.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ik heb al satelliet tv sedert 1994 en ook een abonnement gehad bij tv Vlaanderen en nu al een paar jaar bij Canal digitaal Nederland. De beeldkwaliteit van de kabel (telenet) is een stuk slechter dan via satelliet. Telenet zendt ook niet uit in full HD 780x1080 ipv 1920x1080 . Ook Proximus hetzelfde verhaal...ze hebben bandbreedte tekort en hierdoor minder beeldkwaliteit. 

 

Schermafbeelding 2021-04-16 om 17.07.44.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, satellitetv zei:

Ik heb al satelliet tv sedert 1994 en ook een abonnement gehad bij tv Vlaanderen en nu al een paar jaar bij Canal digitaal Nederland. De beeldkwaliteit van de kabel (telenet) is een stuk slechter dan via satelliet. Telenet zendt ook niet uit in full HD 780x1080 ipv 1920x1080 . Ook Proximus hetzelfde verhaal...ze hebben bandbreedte tekort en hierdoor minder beeldkwaliteit. 

 

wat een leugens vertel je hier over telenet,

VRT één bv zend uit in 1920x1080 en nog veel HD zenders op telenet.

waar haal je die info dat niet klopt?????

is dat echt om hier wat gezever te vertellen en aandacht te krijgen.....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Kabel tv kan niet anders dan slechter zijn:

- De hoofdkabels en coaxkabels naar de woning zijn bijna overal honderden keren overgeknipt door wegenwerken en met tape aan mekaar gezet (ben zelf getuige en heb foto's). Om het signaal wat op te krikken plaatst telenet om de x woningen een versterker...dus signaalverlies (ik zie veel mensen in verschillende gemeenten met een signaal van 33%...) dus veel betalen en slecht beeld! (en dan ontbreken er nog honderden zenders op de kabel! Telenet geeft zelfs geen Nederlandse zenders door! Heeft niets met uitzendrechten te maken want ik heb een officieel abonnement met contract en woon in Belgie...

 

Satelliet tv: +8000 kanalen en 100% signaal sterkte en beeld...ook in 4K!

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, satellitetv zei:

Kabel tv kan niet anders dan slechter zijn:

- De hoofdkabels en coaxkabels naar de woning zijn bijna overal honderden keren overgeknipt door wegenwerken en met tape aan mekaar gezet (ben zelf getuige en heb foto's). Om het signaal wat op te krikken plaatst telenet om de x woningen een versterker...dus signaalverlies (ik zie veel mensen in verschillende gemeenten met een signaal van 33%...) dus veel betalen en slecht beeld! (en dan ontbreken er nog honderden zenders op de kabel! Telenet geeft zelfs geen Nederlandse zenders door! Heeft niets met uitzendrechten te maken want ik heb een officieel abonnement met contract en woon in Belgie...

 

Satelliet tv: +8000 kanalen en 100% signaal sterkte en beeld...ook in 4K!

 

heeft wel met uitzendrechten te maken op kabel voor die Nederlandse zenders, het aantal klanten dat in belgie CD heeft is veel kleiner dan het aantal belgen dat kabel hebben of kunnen nemen, neem daarbij nog proximus ook dat deze dan ook moeten doorgeven is dan Wallonië erbij nog eens, 

de Nederlandse zenders hebben het geld niet om ook eens voor heel belgie rechten te kopen op programma's enzo.

en dan de oneerlijke reclame praktijken tussen belgie en Nederland voor de comercielle zenders.

 

ik heb kabel tv hier digitaal via CI+ module en heb toch beter beeld dan via satelliet, ook krijg je meer bitrate door op de kabel met dezelfde beeldcodering MPEG4, als jij mindere dingen ziet dan zie je enkel negatieve dingen en nooit waar het wel goed is.

die versterker is er ook voor internet en telefoon te versterken, tot de node is het Glasvezel en daarna is die versterker nodig om alles om te zetten naar de kabel.

 

zeg dan ook eens erbij dat de binnenbekabeling van die mensen ook nog slecht is, oudere kabels waar inslag van gsm signalen en andere inkomen.

heeft er ook veel mee te maken, het is niet altijd telenet hun schuld.

ook kunnen de aansluitingen op gevels los komen door wind, dan is het aan de klant om dit te melden aan de kabel maatschappij.

probeer ook eens positief iets te melden dan enkel altijd negatief.

eens je een negatieve blik hebt op een provider blijf je deze houden merk ik bij velen, ook al zijn er wel positieve dingen te melden, maar die ziet men niet.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dat Telenet analoog of digitaal?

Bij digitaal zou de kabel geen beeld kwaliteitsverlies kunnen geven.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, satellitetv zei:

.... Telenet zendt ook niet uit in full HD 780x1080 ipv 1920x1080 ......

 

1 uur terug, satellitetv zei:

Kabel tv kan niet anders dan slechter zijn:

- De hoofdkabels en coaxkabels naar de woning zijn bijna overal honderden keren overgeknipt door wegenwerken en met tape aan mekaar gezet (ben zelf getuige en heb foto's). Om het signaal wat op te krikken plaatst telenet om de x woningen een versterker...dus signaalverlies.....

 

Ja hoor, ik geloof je helemaal. Dit is echt lachen.

En dan zeggen ze nog dat de Belgen geen gevoel voor humor hebben. Jouw reacties bewijzen het tegendeel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, het verschil tussen 720P en 1080i blijft voor velen moeilijk te bevatten.

 

Ter info, de Duitse publieke zenders worden geroemd om hun beeldkwaliteit.

Zij hebben indertijd uitvoerige proeven gedaan en zenden uit in.... 720P

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-5-2021 om 15:03, satellitetv zei:

- De hoofdkabels en coaxkabels naar de woning zijn bijna overal honderden keren overgeknipt door wegenwerken en met tape aan mekaar gezet

Hierin herken ik mezelf, rond de jaren 1997 1998 1999, toen ik nog analoog keek, was het beeld soms echt niet schitterend te noemen, TV1 en Canvas gingen nog, maar VTM, daar zag ik dan schuine horizontale strepen in beeld en was niet leuk om dan een uitzending van op te nemen.

Het was  toen maar een heel dunne coax kabel  (misschien daaraan gelegen?) die ik had van beneden naar mijn slaapkamer boven, die ik regelmatig terug aan elkaar moest kleven met tape , de ene keer was het beeld storend, de andere keer niet, of zag ik ineens verticale strepen op vtm tijdens de uitzendingen.

Later begin 2000 de coax vernieuwd, deze was dikker en ineens waren de schuine strepen in het analoge beeld op VTM ineens weg, anloge tv kwam toen terug tot leven bij mij, ook op mijn videorecoder toen, mooi gewoon analoog beeld zonder strepen.

En sedert 2006 toen ik overgeschakeld was op het digitale systeem van Proximus geen strepen meer te zien in het digitale beeld.

Raar dat ik nog altijd digitaal via Proximus TV ard, 2df en RTL in SD ontvang, hopelijk komt er dit jaar nog verandering in en zenden ze ook eens uit in HD via Proximus. Hun beeldkwaliteit in SD via Proximus is niet echt schitterend te noemen, is zoals je analoog via satelliet zou kijken...

Timm1983

 

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de Ziggo kabelzenders prima van kwaliteit.. gemiddeld rond de 12Mbit. Bij Canal Digitaal/(ex)Joyne was dat rond de 6Mbit en dat was minder scherp. De 720p kwaliteit van de Duitsers en 1920x1080 kwaliteit van de Britten is super...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...