uncle Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 (aangepast) Wat scherts mijn verbazing toen ik vanochtend mijn mail opende. Een rekening van CD voor een maand abonnement op Joyne van 1 t/m 31 mei à € 23,00 terwijl het Joyne abonnement op 6 maart was afgelopen door mijn opzegging. 20 mei 2021 aangepast door uncle Maak het onmogelijke mogelijk
Tonskidutch Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 nu ja al maken ze nog een paar grappen, die ignoreer je gewoon, daar je niets met CDS te maken hebt. I Am Gone Love You JESTOFUNK
Mojo Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 5 minuten geleden, uncle zei: Wat scherts mijn verbazing toen ik vanochtend mijn mail opende. Een rekening van CD voor een maand abonnement op Joyne van 1 t/m 31 mei à € 23,00 terwijl het Joyne abonnement op 6 maart was afgelopen door mijn opzegging. Absoluut niets mee doen. Ook niet als ze gaan dreigen met incassobureaus. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Mimisiku Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Ik negeer dat gewoon... Ik was klant bij Joyne en niet bij CDS... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
John van Dreumel Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Hoe dit juridisch zit, geen idee, maar als CD kan aantonen dat het één maand + in de lucht houden van Joyne hen geld heeft gekost, dan zou dat zomaar terecht kunnen zijn. Niet betalen betekent op termijn ‘geen beeld meer via M7’ en als wanbetaler te boek staan. Ik sta nergens meer van te kijken. Zou wel zo netjes geweest zijn om dat tevoren eventjes aan te geven i.p.v. te doen alsof het gratis was. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Mimisiku Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Bij CDS is NIETS gratis, nooit geweest ook! Een Joyne abonnee heeft simpelweg geen binding met CDS. CDS heeft het klantenbestand over gekocht. Voor Joyne abonnee's geldt de faillisementsdatum van 12-04-2021. Lees ook goed de regel van de curator: de betalingsverplichting is niet ingetrokken! Intern hebben ze dus jouw betalingsverplichting doorverkocht aan CDS (anders was CDS er uiteraard nooit ingestonken)... Juridisch leuk voor hun, maar JIJ als consument hebt daar niks mee te maken. Nogmaals: je hebt geen contractuele verbinding met CDS. Een contract dient tweezijdig ondertekend te zijn en dat is er bij CDS niet! Het is de standaard makke van CDS w.b.t. communicatie.. Doen ze niet aan en dat gaat ze in dit geval nekken... CDS had op 16 april alle Joyne klanten moeten aanbieden of ze bij CDS een (tijdelijk) contractovername wensten. Dat contract zou dan op 31-05 vervallen (of wanneer EutelSat de Joyne kanalen uitschakelt). Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Zuppelan Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Bij een faillissement blijven contracten in beginsel bestaan, totdat de failliete partij in gebreke blijft en daardoor jij ook het contract niet meer hoeft na te komen. Joyne is tot nog toe niet in gebreke gebleven, dankzij de overeenkomst met Canal Digitaal, levert het zijn klanten nog steeds televisie. Je bent daarom betalingsplichtig aan Joyne. Joyne is evenwel gerechtigd om die schuld van jou aan Joyne door te verkopen, best kans dat dat in de overeenkomst tussen CDS en Joyne staat. CDS moet aan jou aannemelijk maken dat zij de schuld van jou aan Joyne heeft gekocht. Een rekening alleen is daarvoor niet voldoende, men moet met bewijsstukken komen. Als er op de rekening niets staat dat één en ander bewijst, dan hoef je die rekening niet te betalen, je hebt immers een contract met Joyne.
Zuppelan Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Ik zou zeggen dat CDS een "akte van cessie" moet overleggen: https://www.hijink.com/akte-van-cessie/
harryinstallatie Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 5 uren geleden, John van Dreumel zei: Hoe dit juridisch zit, geen idee, maar als CD kan aantonen dat het één maand + in de lucht houden van Joyne hen geld heeft gekost, dan zou dat zomaar terecht kunnen zijn. Niet betalen betekent op termijn ‘geen beeld meer via M7’ en als wanbetaler te boek staan. Ik sta nergens meer van te kijken. Zou wel zo netjes geweest zijn om dat tevoren eventjes aan te geven i.p.v. te doen alsof het gratis was. Lijkt me niet zomaar mogelijk. Ik heb meteen niet meer gekeken dus geen gebruik gemaakt van dat ze het nog in de lucht hielden, zou dan een mooie boel zij als je dan als wanbetaler te boek komt. 4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch 1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server
Moderator ceesv Geplaatst: 20 mei 2021 Moderator Geplaatst: 20 mei 2021 Dus je hebt meteen opgezegd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
harryinstallatie Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Nee dat niet, gewoon niet meer gekeken via joyne direct van kabelnoord gebruik gemaakt. 4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch 1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server
Zuppelan Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Dan ben je nog betaalplichtig (aan Joyne tot dat CDS het tegendeel bewijst).
harryinstallatie Geplaatst: 20 mei 2021 Geplaatst: 20 mei 2021 Dat klopt, ik wou ook direct opzeggen maar hun site was al niet meer bereikbaar. Kwam voor mij nogal onverwachts hun faillissement. Nog voor canal digitaal het joyne pakket overnam had ik al de modules verwijderd. Maar goed ik heb nog geen mail gehad van canal digitaal dus zal het wel meevallen. 4 x Edision nino+ hybride op de T90 Hotbird, Astra 2 en kabel via multiswitch 1 x Octagon SF8008 Supreme UHD 4K Combo-Receiver als server
theboyk Geplaatst: 21 mei 2021 Geplaatst: 21 mei 2021 Dat jij de module verwijderd hebt en niet meer gekeken hebt betekent niet dat je geen klant meer was.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 mei 2021 Moderator Geplaatst: 21 mei 2021 Harry had een abonnement, er is signaal geleverd en hij heeft niet opgezegd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen