Ga naar inhoud


Grundig DTR1200 en NL kanalen Lunapark


Gast

Aanbevolen berichten

Het medesatters,

 

Ik heb hier een hele stoffige ontvanger van zolder gehaald om eens mee te kloten en wel de DTr1200 van Grundig.

Omdat deze al een tijdje uit gestaan had was een kanaalscan nodig, echter na invoering van de NL transponder en gereedkomen hiervan zie ik alleen maar Lunapark in het display staan als zender zijnde, beetje vreemd want Luna is volgens mij een seca optie, als ik de andere Astra transponders laat scannen stopt ie bij transponder 12 van de 50.

Software versie is van 1998 en dacht ik de laatste in zijn soort, de Cam is nog origineel als ik hem zonder Cam laat scannen geen verschil en het zelfde symptoom.

Heeft iemand hier de oplossing voor, zou leuk zijn als die ouwe kolengestookte bak weer wat beeld laat zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Allereerst zal de scanfrequentie veranderd moeten worden:

12551 H, 22000, 5/6. Ga daarna naar "tune en rescan".

 

Inderdaad loopt de tuner hier en daar vast, dat wordt veroorzaakt door het feit dat tijdens het scannen er datastromen etc gevonden worden, de Grundig wil deze als kanaal opslaan maar het geheugen is hier niet voor geschikt. Daar is een simpele truc voor, haal, als de zaak tijdens de scan vast loopt, de lnb-aansluiting achter op de tuner eraf. Wacht tot je op het scherm de tuner ziet verspringen naar de volgende transportstream en sluit de kabel weer aan. Dit zal je op diverse transportstreams moeten doen. Uiteindelijk zal de tuner een keer klaar zijn en naar normale tv-weergave gaan. Zoek nu een NL-zender op (rond kanaal 100) en zet deze aan. Na ongeveer 30 seconden zal de tuner twee bouquetten aanmaken, het nederlandse en de buitenlandse. In de praktijk al vele malen gedaan en het werkt!

 

succes en hoi, Swaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Bedankt Boyz.

 

Hij draait weer na 48 transponders te hebben doorzocht (hier en daar de kabel losgehaald om hem door te laten lopen) vreemd was wel dat ik eerst 96 transponders had en nu maar 48 ??

Maar goed, ik had dus een grote lijst met heel veel vrije zenders na afgestemd te hebben op RTL4 een NL lijst met alleen maar het NL C+ pakket, de lijst met vrije zenders was ineens verdwenen en kan hem ook nergens meer terugvinden.

Die "tweede" lijst kan die zo weer opgeroepen worden of moet ie dan weer opnieuw zoeken ??.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de AB zit een knop (ik dacht rechts onderaan) met als symbool een televisiescherm en als tekst daarin "TV". Als je deze knop indrukt zie op het scherm de mededeling: "1 van 2 Canal Digitaal". Dit wil zeggen dat je in het bouquet zit waar alleen zenders van Canal Digitaal opgeslagen zitten. Als je nu die knop twee keer indrukt komt er op je tv de volgende tekst: "2 van 2 Publiek Bouquet". Bevestig (zolang je de mededeling in beeld ziet) deze keuze met de "OK" toets en je bent in de lijst met overige FTA zenders. Wil je weer terug naar de nederlandse zenders dan kies je weer 1 van 2 gevolgd door OK.

 

Verder nog een andere: op de AB zit ook een toets met een TV-symbool met daarin een horizontale streep onderin (zit ergens onderaan in het midden op de AB) Hiermee is teletekst te activeren, door weer te bevestigen met OK. Ziet er niet mooi uit, is vreselijk langzaam maar werkt in ieder geval. Teletekstpagina's kies je met de cijfers en sluit je met exit.

 

Succes, Swaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Station X,

 

Dat klopt. 12515 gebruik je trouwens ook nog steeds om oude Pacebakken (501, 601) in te stellen voor Home Channel 1.

 

12551 is een frequentie waar zeg maar verwijzingen naar diverse bouquetten te vinden zijn, vandaar dat een Grundig daarmee naast nederlandse zenders ook een diversiteit aan FTA hierop kan vinden.

 

Hoi, Swaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Swaag,

 

Thanks voor het tip(s), zo zie je maar ook hier bewijst het board zich weer, er zijn altijd weer mensen die je het juiste duwtje in de rug geven.

hoewel er bij de ontvanger geen handleiding (meer)zat, zijn we er toch uitgekomen.

 

Groeten,

 

Patched.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...