Moderator ceesv Geplaatst: 11 juni 2021 Moderator Geplaatst: 11 juni 2021 En wat vinden we van het beeld en geluid? 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mixfreak Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 (aangepast) Geluid loopt alleen niet synchroon 😏 11 juni 2021 aangepast door mixfreak
Old Satterhand Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 1 uur terug, ceesv zei: En wat vinden we van het beeld en geluid? Beter dan de vorige editie, minder heiig (behalve dan aan het begin, door vuurwerk mist) Alleen de graphics missen (nog). En het geluid moet nog even gelijk gelegd worden.
Ventura Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 Dit is even genieten. Beeld is dik in orde via CD. Echter wel benieuwd wat het beeld is bij KPN en Ziggo.
kwetal Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 1 uur terug, ceesv zei: En wat vinden we van het beeld en geluid? Ik schakel regelmatig heen en weer tussen de HD en UHD versie. Voorlopige conclusie: Ik meen wel enig verschil te zien maar (nog) niet in die mate om alleen daarom zwaar in 4k te gaan investeren. Het belevingsverschil tussen Oled in mijn eigen kamer en Qled in de huiskamer vind ik aanmerkelijk groter. Het is allemaal erg subjectief. Misschien ben ik niet voldoende liefhebber van voetbal T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420. W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55" VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"
Old Satterhand Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 1 uur geleden, mixfreak zei: Geluid loopt alleen niet synchroon 😏 De commentator heeft nog, bij het begin van de tweede helft, gepoogd de technicus van dienst te helpen met zijn commentaar "De scheids fluit nu voor de aftrap" zodat de technicus een vertraging kon instellen voor het geluid. Het commentaar komt normaal altijd te vroeg. Maar dat hielp niet want het commentaar was al te laat. Het beeld moet dus worden vertraagd, dat zullen ze hopelijk morgen oplossen. Waarschijnlijk gaat het beeld over glasvezel verbindingen van de EBU in plaats van via satelliet. Het commentaar gaat via IP verbindingen en die zijn nu dus later door de vertraging van de codecs.
korsan Geplaatst: 11 juni 2021 Geplaatst: 11 juni 2021 2160p50 dus 50fps progressive met 25 mbit/s bitrate maakt het erg scherp, vooral bij snel bewegende (camera)beelden. H9.Twin ::: H9.2H ::: H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::
edbe Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 9 uren geleden, kwetal zei: Ik schakel regelmatig heen en weer tussen de HD en UHD versie. Voorlopige conclusie: Ik meen wel enig verschil te zien maar (nog) niet in die mate om alleen daarom zwaar in 4k te gaan investeren. Het belevingsverschil tussen Oled in mijn eigen kamer en Qled in de huiskamer vind ik aanmerkelijk groter. Het is allemaal erg subjectief. Misschien ben ik niet voldoende liefhebber van voetbal ik zie eigelijk geen verschil op een HDen UHD zenders 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
mixfreak Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Op een bekend media website meld Canaldigitaal dat alleen gekeken kan worden met een m7 module niet met kaartlezer 😂😂😂 "Canal Digitaal: NPO 1 4K alleen met CI+ module, niet met kaartlezer" 1
Pedblu Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Volgens mij wordt er in een ander draadje juist uitgelegd hoe je NPO 1 4K met de kaartlezer kunt zien. Kwestie van aanpassing in de OscamApi. Of zeg ik iets raars? VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8
mixfreak Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 2 minuten geleden, Pedblu zei: Volgens mij wordt er in een ander draadje juist uitgelegd hoe je NPO 1 4K met de kaartlezer kunt zien. Kwestie van aanpassing in de OscamApi. Of zeg ik iets raars? Het was ook een sarcastische opmerking 😂 Het kanaal werkt gewoon met kaartlezer en softcam ! Canaldigitaal weet schijnbaar niet hoe hun codering functioneert....
Pedblu Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Ben net wakker🙄 1 VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8
Zuppelan Geplaatst: 12 juni 2021 Geplaatst: 12 juni 2021 Ik denk dat Jarco Kriek gewoon weer eens een artikel geschreven heeft waarbij de wens de vader van de gedachte was. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen