MarkViaSat Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Ik heb sinds eergisteren weer regelmatig last van blokjes op NPO1 HD. Signaal valt zelfs soms helemaal weg. Op andere kanalen (NPO2 etc.) zo te zien geen problemen. Ben ik de enige met dit probleem?
Sprietje Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 NPO 3 zit op dezelfde transponder als NPO 1. Heb je het daar ook misschien? NPO 2 is een andere transponder. Ik heb nog geen blokjes gezien.
MarkViaSat Geplaatst: 4 juni 2021 Auteur Geplaatst: 4 juni 2021 Ik zal dat even in de gaten houden sprietje. Ik kijk nooit naar NPO3 namelijk.
wiebren Geplaatst: 8 juni 2021 Geplaatst: 8 juni 2021 Onlangs overgestapt van Joyne naar CD. Bij Joyne nooit problemen gehad met NOP1 en/of 3. Bij CD had ik wel een blokkerig beeld en onrustig beeld op beide zenders. Het probleem bij mij is opgelost door dat ik een wifi antenne (spriet) naast de schotel had staan, dit bleek na veel onderzoek het probleem en heb de wifi antenne verder van de schotel geplaatst en de usb kabel die daar vanaf komt omwikkeld met zilverfolie. Probleem opgelost, misschien een tip om eens naar de wifi kanalen e.o.i.d te kijken.
MarkViaSat Geplaatst: 12 juni 2021 Auteur Geplaatst: 12 juni 2021 De problemen lijken nu weer spontaan verdwenen. Dit is mij al eens eerder overkomen zonder dat ik ooit de oorzaak heb gevonden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen