Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De vraag die ik stel is voor mijn schoonzus dus kan ik zo maar niet even inloggen/kijken.

 

Het volgende.

Er staat een Cayway modem/router en een TP-Link accesspoint.

Gisteren na een stroomstoring lag internet eruit. Uiteindelijk na een

herstart van het modem was er wél internet maar nog geen Wifi.

Na een hard-reset (per ongeluk fabrieksinstellingen) van de Wifi

router geldt het volgende resultaat.

De gebruikersnaam en password waren weer zoals de router is geleverd.

 

Ze kan nu weer met haar (Apple) telefoon en (Apple) laptop weer via

Wifi inloggen en heeft verbinding echter....

Met de Windows laptop ziet ze wél de 2 SSID's, waarbij bij 5GHz geen

verbinding tot stand komt en bij 2,4 GHz wél een verbinding maar geen

internet.

Ze kan ook gewoon inloggen op het modem met haar Windows laptop

via Wifi.

 

Kort door de bocht doen alle Apple apparaten het goed met Wifi

maar de W10 laptop krijgt geen verbinding met het internet.

 

Wellicht staat dhcp aan op het wifi accesspoint of ze valt met haar

laptop in de verkeerde dhcp-pool van haar modem-router?

 

Wie weet raad? 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.


  • Moderator
Geplaatst:

Ik heb daar ook ooit problemen mee gehad, na een bekabelde verbinding via utp/lan ging het ook weer via wifi.

Wie weet, of dit je verder helpt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag langs geweest.

 

Ze had per ongeluk de wifi router (accesspoint) een hard-reset gegeven.

 

En Cayway had Wifi op het modemrouter uitgezet. De wifirouter stond

na de hardreset als een normale router (geen accesspoint dus).

 

Alles opgelost. Dank voor het meedenken.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...