Con Geplaatst: 13 juni 2021 Geplaatst: 13 juni 2021 De vraag die ik stel is voor mijn schoonzus dus kan ik zo maar niet even inloggen/kijken. Het volgende. Er staat een Cayway modem/router en een TP-Link accesspoint. Gisteren na een stroomstoring lag internet eruit. Uiteindelijk na een herstart van het modem was er wél internet maar nog geen Wifi. Na een hard-reset (per ongeluk fabrieksinstellingen) van de Wifi router geldt het volgende resultaat. De gebruikersnaam en password waren weer zoals de router is geleverd. Ze kan nu weer met haar (Apple) telefoon en (Apple) laptop weer via Wifi inloggen en heeft verbinding echter.... Met de Windows laptop ziet ze wél de 2 SSID's, waarbij bij 5GHz geen verbinding tot stand komt en bij 2,4 GHz wél een verbinding maar geen internet. Ze kan ook gewoon inloggen op het modem met haar Windows laptop via Wifi. Kort door de bocht doen alle Apple apparaten het goed met Wifi maar de W10 laptop krijgt geen verbinding met het internet. Wellicht staat dhcp aan op het wifi accesspoint of ze valt met haar laptop in de verkeerde dhcp-pool van haar modem-router? Wie weet raad? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 juni 2021 Moderator Geplaatst: 13 juni 2021 Ik heb daar ook ooit problemen mee gehad, na een bekabelde verbinding via utp/lan ging het ook weer via wifi. Wie weet, of dit je verder helpt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Satterdam Geplaatst: 14 juni 2021 Geplaatst: 14 juni 2021 waarschijnlijk gooit dhcp roet in het eten. In windows gewoon handmatig een ip-adres instellen moet het probleem verhelpen.
Con Geplaatst: 18 juni 2021 Auteur Geplaatst: 18 juni 2021 (aangepast) Vandaag langs geweest. Ze had per ongeluk de wifi router (accesspoint) een hard-reset gegeven. En Cayway had Wifi op het modemrouter uitgezet. De wifirouter stond na de hardreset als een normale router (geen accesspoint dus). Alles opgelost. Dank voor het meedenken. 18 juni 2021 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen