Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

Sorry @ceesv maar dit soort bangmakerij zit m.i. geen mens op te wachten en kan hooguit opnieuw een run op de winkels veroorzaken waardoor ik straks mijn ‘goddelijke’ aars met het AD moet afvegen omdat er dwazen zijn die oa. toiletpapier, kaarsen, blikvoer etc. zijn gaan hamsteren. Nu is dán wel het gevolg áls ik minder te eten heb dat ik ook minder zal hoeven vegen. Ja ok, de stoep vegen. Tenslotte staat dit scenario ons te wachten bij een strenge(re) winter. 🙄

Enkele jaren geleden verkondigde diverse ‘zieners’ dat onze regio onder water zou lopen en een flink aantal simpele zielen vertrokken rond de Kerst toen naar de Veluwe die gespaard zou worden van de alles verwoestende watermassa.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden, John van Dreumel zei:

waardoor ik straks mijn ‘goddelijke’ aars met het AD moet afvegen

Dat is in ieder geval een vooruitgang voor het AD. 🤣

 

Wel wij hadden drie weken geleden ook stroomuitval in delen van de gemeente Maastricht. Dat is dan meestal ook nog eens verbonden met als consequentie dat geen telefoon of pC meer in het netwerk kan.

En mijn diepvries heeft het nog net overleeft qua inhoud en graden koeling.

Als alles dichtgaat van 5 tot 5 is er een effect op het verbruik het zou ook helpen dat de ledlampjesgekte voor die Kerstsfeer af zou nemen maar dan ben ik geloof ik te radicaal. Kerstmis in Nederland (met minder dan 10% gelovigen) vieren omdat je zo afhankelijk geworden bent van de consumptie... PPFFF

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die invloed kan je nog weleens onderschatten als je het Covid topic doorleest. In dat topic zitten m.i. ook nog wel wat ‘wazige figuren’ die gevoelig zijn voor door eender wie verspreide berichtgeving. Waar of niet waar, dat bepalen zij zelf wel.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 26-11-2021 om 09:47, John van Dreumel zei:

Sorry @ceesv maar dit soort bangmakerij zit m.i. geen mens op te wachten

Een gewaarschuwd mens...

De informatie over een black-out komt van de netwerk uitbaters en producenten van energie.

 

In persoonlijke gesprekken met onze leverancier heeft men ook op een toekomstige uitval gewezen, die vertelden dat ze het afgelopen jaar 2 keer langs de rand van de afgrond gelopen zijn voor wat betreft levering.

 

En nee, ik heb geen aandelen in een kaarsen makerij.😁

 

P.S ik heb rond 2007 zelf ondervonden hoe stroom rantsoenering werkt.

In Zuid-Afrika had de politiek besloten dat men de kolenvoorraad van de "kragstasie" wel kon verkopen aan de buurlanden.

Een jaar later stokte de levering van nieuwe kolen en moesten de elektriciteit centrales gedeeltelijk uitgeschakeld worden.

In de ochtend had ik een black-out in mijn appartement, in de middag op kantoor.

Ik heb nog steeds de slinger liggen waarmee ik het rolluik van de garage met de hand open draaide.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maar in A’dam en omstreken wordt wild gebouwd aan Data-Centers. AMS05, AMS06 al geplanned, Equinix 7.4. Mag alleen als ze zelf hun substation bouwen en onderhouden…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Maar in A’dam en omstreken wordt wild gebouwd aan Data-Centers. AMS05, AMS06 al geplanned, Equinix 7.4. Mag alleen als ze zelf hun substation bouwen en onderhouden…

Datacenters kunnen zelf hun energie opwekken met generatoren toch?. Ze hebben tenslotte sowieso generatoren nodig als backup.

Zij komen echt wel aan elektra hoor.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat wordt dan een aardig grote generator....

 

Verbruik datacentra Nederland.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Stroomnet is vol en dat gaan we merken: wachten op aansluiting zonnepanelen en één op de drie straten open voor aanleg dikkere stroomkabels

Een interessant stuk in de Gelderlander, zie:
https://www.gelderlander.nl/binnenland/stroomnet-is-vol-en-dat-gaan-we-merken-wachten-op-zonnepanelen-en-een-op-de-drie-straten-open~ab15125f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&cb=994028b6b27b54243d9e12ffaf403a49&auth_rd=1

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt in de bovenstaande post's  een realistisch beeld geschetst, vind ik. Het huidige NL- elektriciteits netwerk vormt wel degelijk een bottleneck voor de beoogde energie transitie. Des te verbouwereerd was ik van dit datacentre bericht op 17 dec 2021. Veel capaciteit van onze windmolenparken gaat daar naar toe, in plaats van naar de woningwijken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5274523/zeewolde-datacenter-meta-facebook-gemeenteraad?fbclid=IwAR22VLU4kzNrdc2UDyL5RHxDcPu5Mwf0LeCKoMBD5atxDvf48yN05nEHd2k

Nog idioter werd het toen onze toenmalige staats secretaris en nieuwe minister van Justitie reageerde op eerdere kamervragen uit Juli. Hier spreekt weinig visie uit.

Ik hoor/lees NIETS meer over dit onderwerp in de media. Ook ontbreekt iedere aanpak van de huidige infrastructuur in de nieuwe kabinetsplannen. Dat idee van Ceesv, over kaarsen en andere eerste levensbehoeften is zo gek nog niet.

 

Source: NOS news Teletekst: KABINET > MEER DATACENTRA IN AANTOCHT. Er zijn nog 20 tot 25 plannen voor de
bouw of uitbreiding van datacenters in
Nederland,schrijft staatssecretaris
Yesilgöz aan de Tweede Kamer.Sommige
daarvan zullen een groot beroep doen op
de nationale energievoorziening.
Yesilgöz geeft antwoord op Kamervragen
die in juli zijn gesteld en die nu zeer
actueel zijn,omdat de gemeente Zeewolde
gisteravond instemde met de komst van
een megadatacenter van Facebook.
Details kan Yesilgöz niet geven,maar
het energieverbruik van datacenters zou
in het uiterste geval tot 2030 kunnen
groeien van ruim 2 tot circa 10 procent
van de Nederlandse elektriciteitsvraag.
aangepast door Pergola

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog meer Data centers zijn misschien nodig voor de meta en mega concerns maar dan zullen ze ook de desbetreffende kosten moeten maken om die Data en Energie infrastructuur van Nederland op niveau en op capaciteit te houden.

Dat zou ik als staatssecretaris Yesilgöz tegen die geïmporteerde handelsmaatschappijen zeggen.  Eerst effe een monteur en ingenieur vinden.

 

batteries not included

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Elke technicus wist al jaren dat ons dit stond te wachten, maar we werden weggehoond.

 

Technische probemen moet je technici laten oplossen, geen politici.

 

Voorbeeld is dat onze nieuwe minister van defensie desgevraagd het verschil tussen een majoor en een sergant niet weet te benoemen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...