Erwin-Lommel Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 (aangepast) Sinds enkele dagen krijg ik in de ochtend na het veranderen van zender ineens een klein beeld op mijn Vu duo 4k dat ik met geen mogelijkheid weer kan maximaliseren. (Zie foto) om weer een volledig beeld te krijgen moet ik er de stekker uit trekken en na opnieuw opstarten is alles weer normaal. Iemand een idee waardoor dit gebeurt. 7 juli 2021 aangepast door Erwin-Lommel
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 en welke audio/video instellingen heb je gekozen in de instellingen? O What A Night Heidi Parton , Dolly Parton
Erwin-Lommel Geplaatst: 7 juli 2021 Auteur Geplaatst: 7 juli 2021 HDMI 1080i en hij doet het alleen als ik een paar uren niet gezapt heb.
Old Satterhand Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Tonskidutch is denk ik even met zijn middagdutje bezig, dus geef ik je hier een suggestie. Probeer het eens met de instelling [Sta niet ondersteunde video modi toe] op uit (Rood) Je kunt het wel raden: de box stuurt een niet ondersteund signaal naar het display. Waarom is mij ook een raadsel. 1
Moderator ceesv Geplaatst: 7 juli 2021 Moderator Geplaatst: 7 juli 2021 Op afstand altijd moeilijk te beoordelen, maar lijkt mij een software bug. Eens nieuw flashen, wanneer bovenstaande oplossing niet werkt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 6 uren geleden, Erwin-Lommel zei: HDMI 1080i en hij doet het alleen als ik een paar uren niet gezapt heb. Heb je er een speciale reden voor om 1080i te gebruiken i.p.v. 1080P? Je toestel lijkt me niet erg oud en zou dus 1080p moeten ondersteunen. Tenzij je denkt dat je TV een betere de-interlacing doet dan je VU? Die kans is niet erg groot, is mijn ervaring. Het interlaced signaal van de zender moet ergens in de keten naar je displaypanel ontdaan worden van interlacing, omdat het panel alleen progressief kan worden aangestuurd. Interlacing is een techniek die nog steeds gebruikt wordt om de bandbreedte op de kanalen te beperken. Maar dat geldt niet voor het transport naar je TV, via HDMI. Door je box op 1080p in te stellen zorg je ervoor dat de box de de-interlacing verzorgt. Voor zover dat nodig is. De Duitse publieke zenders doen dat al voor je, die zenden dus al in 50p uit. Die gebruiken dan wel een lagere resolutie, om toch dezelfde bandbreedte te kunnen gebruiken.
Erwin-Lommel Geplaatst: 8 juli 2021 Auteur Geplaatst: 8 juli 2021 Nu ik de ontvanger uit zet als ik niet kijk gebeurt het niet meer, het gebeurt alleen als ik hem langere tijd (zo'n 4 uur) niet gebruik. Dus af en toe uitzetten en probleem opgelost. Toch bedankt voor de reacties, groetjes uit Lommel.
minplus Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Maar dat mos toch niet maggen dus er is wel iets geks aan de hand wat om een serieuze oplossing vraagt. Stekker eruit trekken zou ik trouwens liever niet doen, levert nogal eens problemen. Volgens mij zit er een schakelaar achterop. Uit, 15 seconden wachten en weer aan. Misschien is het probleem dan over. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Moderator ceesv Geplaatst: 8 juli 2021 Moderator Geplaatst: 8 juli 2021 Op 7-7-2021 om 19:36, ceesv zei: Op afstand altijd moeilijk te beoordelen, maar lijkt mij een software bug. Eens nieuw flashen, wanneer bovenstaande oplossing niet werkt? Je kan altijd nog dit overwegen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
smetje limb.BE Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 op welke instelling staat jouw tv zelf buur 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
smetje limb.BE Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 probeer deze instelling eens 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
smetje limb.BE Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 welke software staat er op jouw ontvanger 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Erwin-Lommel Geplaatst: 9 juli 2021 Auteur Geplaatst: 9 juli 2021 (aangepast) Er staat bij mij openpli 8.0 op 29-6 maar bij 7.3 deed hij het ook, het is een 14 dagen geleden plotseling begonnen. 9 juli 2021 aangepast door Erwin-Lommel Foto toevoegen
Oplossing smetje limb.BE Geplaatst: 9 juli 2021 Oplossing Geplaatst: 9 juli 2021 heb je misschien een andere ontvanger om te proberen voor enkele dagen ? 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen