Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


Vandaag in het nieuws dat Oostenrijk een lockdown heeft ingevoerd voor niet gevaccineerden.

Ben je niet gevaccineerd dan mag je zodra je ouder bent dan 12 jaar alleen het huis nog verlaten voor essentiële boodschappen of om naar werk te gaan.

Ook op het werk geldt nu overal het 3G beleid, dus zonder geldige test kun je als niet gevaccineerde of genezen ook niet meer aan het werk.

Ga je toch zonder test, vaccinatie of genezen ergens naar toe, wordt daar niet op gecontroleerd en wordt je betrapt dan krijg je een boete van 500 euro en het bedrijf/instantie waar je op dat moment bent krijgt een boete van 3600 euro.

 

Tijdens een vraaggesprek met een vooraanstaande Duitse viroloog gaf deze aan dat het niet ondenkbaar is dat dergelijke maatregelen  op termijn ook in Duitsland en andere landen toegepast moet gaan worden om zo het aantal besmettingen en ziekenhuis opnames naar beneden te krijgen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is wel heftig voor de bedrijven en instanties als jouw medewerkers wappi willen blijven.

Dus het is zinnig om als bedrijf en instantie voorwaarden te stellen aan je medewerkers.

Dan komt er beslist een moment dat het voor de hoge raad betwist gaat worden door rechters en advocaten en zullen we meer te weten komen.

 

In Oostenrijk maar ook in Duitsland gelden er andere rechten inzake ontslag ergo zullen wappies zich nog meer in het nauw gedreven voelen. Want het zal dan duidelijk gaan meespelen dat werkgevers vaccineren als voorwaarde gaan stellen.

 

Schools Out For Summer

Alice Cooper

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat het hier geen regel is kom ik ook steeds vaker tegen dat men mij vraagt om een QR code voordat ik het bedrijf in mag en mij onder het personeel mag begeven.

Moet wel zeggen dat het ene bedrijf daar nauwgezetter mee om gaat dan de ander.

Bij de een is het tonen van een QR code en een groen vinkje voldoende om de deur te openen.

Bij andere krijg je telkens een andere controle vraag om te voorkomen dat je met een valse QR code naar binnen probeert te komen.

Bij 1 bedrijf is het standaard QR code + legitimatie anders kom je er niet in en krijg je een badge die je verplicht bent om zichtbaar te dragen met Visitor.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, gerrit B zei:

Ook op het werk geldt nu overal het 3G beleid, dus zonder geldige test kun je als niet gevaccineerde of genezen ook niet meer aan het werk.

Klopt niet. Het is niet en en, maar of of.

2G houdt in dat alleen mensen die gevaccineerd zijn of recent zijn genezen van het coronavirus toegang hebben.

Bij 3G hebben ook mensen met een bewijs van een negatieve test toegang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan hier wel zo zijn, maar zojuist was er dus de Oostenrijkse persconferentie waar werd aangegeven dat een ieder die niet gevaccineerd was in een volledige lockdown moest en alleen het huis nog uit mochten voor het kopen van eten of om naar werk te gaan.

Voor de degene die naar het werk moesten gold de 3G regeling en moesten niet gevaccineerden een geldige test overleggen om aan het werk te mogen. 

Liet je werknemers tot je bedrijf toe terwijl die niet aan de 3G eisen voldeden dan kreeg de werknemer een boete van 500 euro en de werkgever een boete van 3600 euro.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het rustig lezen hoor. Beide heren hebben vorig jaar de komst van het schandelijke coronapaspoort voorspeld. Ze hebben ook een voorspelling gedaan wat je er nog meer mee zou kunnen. We gaan het zien.

 

Gaat uit naam van de de gezondheid geen leuke toekomst worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene is een in z'n studenten tijd vast blijven hangen als jeugdige Fascist en de ander is een zwarte piet tegenstander die z'n verhaal haalt op de maatschappij NA dat de dood van George Floyd wereldnieuws werd en dat mediaportaal is een zeer bedenkelijke bron waar de waarheid of objectiviteit niet gewaarborgd is.

 

 

Schools Out For Summer

Alice Cooper

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vroeger haalde iedereen zijn vaccinaties, je kreeg een stempeltje op je vaccinatie paspoort, en konden we overgaan tot de orde van de dag.

 

Tegenwoordig haalt een deel van de mensen hun kennis van facebook, besluit zich niet te laten vaccineren op basis van die verhalen, en...

dien je als consequentie aan te tonen dat je wel gevaccineerd bent.

 

Het vaccinatie of qr paspoort zou in de vuilnisbak kunnen, wanneer iedereen zoals vroeger, gewoon gevaccineerd was.

 

Dat filmpje van de Duitse omroep gaf een goed beeld wat gebeurt wanneer mensen hun keuzen gaan bepalen op gegevens van Facebook en co.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

schandelijke coronapaspoort voorspeld

 

De juiste benaming is corona toegangsbewijs.

Dan zaten we nu weer in de tweede volledige lockdown omdat we voor de huidige delta variant nog steeds veel te veel mensen zonder antistoffen hebben waardoor er een zorg infarct ontstaat.

En dat is niet uit naam van de gezondheid maar komt voort uit de wet "publieke gezondheid" waardoor de staat *moet* acteren.

We kunnen natuurlijk ook met zijn allen besluiten om die wet aan te passen of helemaal te laten vervallen.

Dan hoeft de overheid daar voortaan helemaal niets meer mee en is het ieder zijn eigen persoonlijke verantwoordelijkheid.

Wat er dan gaat gebeuren is ook wel in te schatten: Tijdelijke totale ontwrichting van de zorg waardoor behandelbare dodelijke aandoeningen ook dodelijk zijn. Daarnaast ziek en zwak 60+ sterft af, alles daaronder zal gaan moeten leren leven met lange termijn covid gevolgen en gevolgen van uitgestelde behandeling van behandelbare aandoeningen.

Onder de streep houden we gok ik  dan uiteindelijk wel een gezondere populatie over die ook nog eens minder zorg nodig heeft.

Echter daar is dus niet voor gekozen en blijkbaar vinden we dat zo belangrijk dat we het in de wet verankert hebben.

Dus tot dat we gezamelijk die wet aangepast hebben moeten we gewoon onze oren laten hangen naar de overheid en de genomen maatregelen op volgen. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie al niet Heren worden genoemd, Psychosammie. Ik heb daar toch een ander idee over waar trouwens veel witte boorders absoluut niet onder vallen.

Feiten verdraaiers, opstokers, figuren die voor eigen gewin gaan ten koste van alles en mensen trappen erin zoals ook jij.

Maar misschien moet je figuren als Holleeder en Taghi en dergelijke boeven ook heren noemen.

Zo ja, dan zijn we het mogelijk weer eens een keer eens.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

De dagelijkse kots van die gasten ga ik zeker niet klikken en / of lezen.

Je doet "zogenaamd" moeite voor niks.

 

"Ik heb me in april/mei laten vaccineren, dus voor de activiteiten die ik zou willen doen betekent de 2G-regeling voor mij t.a.v. de activiteiten die ik nu doe feitelijk geen belemmering."

 

Daar is toch niks mis mee? Precies wat jij wilt.

 

Scroll ff naar boven als je de link aanklikt. Dan kan je van een zinnig betoog kennis nemen.

(Je hoeft het er niet mee eens te zijn.)

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...