Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden, alias haha zei:

Wat zou Grapperjas hier nou mee bedoelen? Dat ''volksvertegenwoordigers'' niet besmettelijk kunnen zijn ?

Als je het hele artikel leest komt het erop neer dat voor volksvertegenwoordigers een uitzondering in de wet gemaakt is als hun doel van het bezoek zakelijk is.

Kortom een politieke bijeenkomst om wat te bespreken en te stemmen over het een en ander wat dan voor de gelegenheid in een horeca gelegenheid gesitueerd is.

Voor de meeste volksvertegenwoordigers geen probleem maar zoals iedereen wel weet zijn er wat die uit principe geen vaccin nemen en ook weigeren qr check te gebruiken en het kan niet zo zijn dat ze dan niet namens hun grote achterban deel kunnen nemen aan de  "strijd" en stemmen op een kandidaat of voorstel ik noem maar wat.

 

Overigens, bedenk dat ook personeel van een horeca gelegenheid bv de obers die de glaasjes wijn bijschenken tijdens die vergadering er kunnen werken zonder enige qr check.

 

Wat ik zo lees icm de huidige variant:

Gezonde gevaccineerd met doorbraak besmetting is in de regel 2 dagen besmettelijk. (2 dagen voordat je je ziek voelt)

Gezonde ongevaccineerd is in de regel 5 dagen besmettelijk (2 dagen voordat je je ziek voelt en 3 dagen erna)

 

Ik ken niemand die zich laat testen terwijl die zich niet ziek voelt dus je werkt gedurende die 2 dagen gewoon.

 

Links en rechts worden inmiddels in buurlanden en deelstaten daarvan 2G uitgetest. Ik ben erg nieuwsgierig wat dit cijfermatig gaat opleveren.

Zo langzamerhand wordt het lijstje effectieve maatregelen aardig uitgedund voor de democratische regeringen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Farmaceuten: vaccins werken
Artsen: vaccins werken

Chirurgen: vaccins werken

Laboranten: vaccins werken

Verpleegkundigen: vaccins werken
Onderzoekers: vaccins werken
RiVM: vaccins werken
GGD: vaccins werken
WHO: vaccins werken
Karel, na het lezen van facebook, twitter en 2 blog posts: VACCINS zijn vreselijk, AUTISME OMG BIG PHARMA OMG, de regering (behalve FVD) allemaal kindermisbruikers!!!

  • Like 1
  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vaccins beschermen prima tegen ernstig verloop van de ziekte alleen niet tegen de transmissie ervan.

Het is nu wachten tot de vaccin weigeraars allemaal besmet zijn geweest en op natuurlijke wijze antistoffen hebben opgebouwd.

Als de zorg capaciteit het straks niet meer aankan zal juist deze groep getroffen gaan worden.

Ik vind dat persoonlijk dan ook het enige positieve want wie niet horen wil moet maar voelen!

Ik hoop dat velen uit deze groep dan alsnog een vaccin nemen als ze eenmaal met eigen ogen zien dat mensen uit hun eigen kring naar de kloten gaan door deze rotziekte.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Michel zei:

vaccins werken

 

Dat ligt er maar aan hoe jij "werken" definieert. Zoals @theparasol ook zegt, het helpt tegen een ernstig verloop van de ziekte.

Het werkt niet tegen besmetting.

Het werkt niet bij iedereen

Dikke kans dat het niet werkt tegen de varianten van het virus die er nog aankomen

Het werk sowieso matig want na 3/4 jaar heb je een "booster shot" nodig. Ander woord om te zeggen dat die rommel niet meer werkt.

 

Dus nee, deze vaccins gaan ons niet helpen van het virus af te komen.

 

We hadden 4 vaccins. Inmiddels zijn er 3 al in onbruik geraakt

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Sprietje zei:

Ze moeten net doen als wat ze in Spanje vorig jaar deden. Je mocht de gemeentegrens niet overschrijden. Je zat dus opgesloten in je eigen gemeente, net als in de middeleeuwen als de pest was uitgebroken

 

Dat helpt alleen in dunbevolkte gebieden. Niet als je met 17 miljoen zwaar overbevolkt in de randstad woont.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees je toch eens in met artikelen uit de wetenschap.

Er kan een doorbraak besmetting optreden bij gevaccineerde personen, maar die worden niet zo ziek dat ze op de ic hoeven worden opgenomen te worden en ze zijn minder lang besmettelijk voor hun omgeving.

 

Minder lang besmettelijk betekent dat het reproduktie getal omlaag gaat!

 

En een griepprik dien je ook elk jaar te herhalen, daarin is dit vaccin niet anders.

 

Bij nieuwe varianten van corona zal uiteraard ook het vaccin aangepast moeten worden.

 

Je kan dat voorkomen wanneer je alle middelen inzet tegen de verspreiding van corona, vaccinatie is een van die middelen.

 

Het isoleren van regios is ook in Frankrijk maanden toegepast, men mocht alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen, maximaal 10 km van de woning verwijderd.

 

In Nederland gaat een kroegbaas met 200 gasten in bussen naar een zaal in Belgie om te feesten.

 

Tja, wat zou daar nu verkeerd aan zijn, we stellen gewoon nog wat operaties uit in de ziekenhuizen voor de opvang van corona patienten.

 

Ondertussen worden hartpatienten naar Duitsland vervoerd en in Duisburg geopereerd voor spoedeisende ingrepen......

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Minder lang besmettelijk betekent dat het reproduktie getal omlaag gaat!

 

Ging vorig jaar ook omlaag. En daarna weer net zo hard omhoog. Uiteraard de schuld van de niet gevaccineerden.

 

15 minuten geleden, ceesv zei:

En een griepprik dien je ook elk jaar te herhalen, daarin is dit vaccin niet anders.

 

Dat is ieder jaar een andere prik die anticipeert op het komende griepvirus.

 

17 minuten geleden, ceesv zei:

Het isoleren van regios is ook in Frankrijk maanden toegepast, men mocht alleen naar buiten voor noodzakelijke boodschappen, maximaal 10 km van de woning verwijderd.

 

Ja, daarom zijn ze nu virusvrij in Frankrijk. Oh wacht...

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt blijven weg kijken Ton, en die andere die dat ook willen doen, maar hoop toch echt dat er genoeg mensen hun ogen open gaan doen...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kijk zeker niet weg, maar luister wel zeer geïnteresseerd naar de tweede kamer debatten en lees de politieke correspondenten in de kranten waar dat discours plaats hoort te vinden.

Hier gaat het over de ziekteverwekker en wat we aan zouden moeten doen. Als jij nu in andermans vel zou kunnen kruipen dan kun je je voorstellen dat ik "momenteel in Quarantaine" want wederom besmet geraakt ondanks 2 prikken, niet ziek ben terwijl ik meerdere onderliggende kwalen heb.

 

Schools Out For Summer

Alice Cooper

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ja, daarom zijn ze nu virusvrij in Frankrijk. Oh wacht...

Aantal nieuwe besmettingen gisteren:

Frankrijk: 19.778

Nederland: 20.168

 

Frankrijk heeft ongeveer 4 x meer inwoners als Nederland, dus in verhouding heeft Frankrijk 75% minder besmettingen als Nederland.

 

58 minuten geleden, Psychosammie zei:

Dat helpt alleen in dunbevolkte gebieden. Niet als je met 17 miljoen zwaar overbevolkt in de randstad woont.

De Randstad is de grootste conurbatie van Nederland en telt, afhankelijk van de begrenzing, tussen de 4,5(schatting uit 2006) en ruim 8,3 miljoen (schatting uit 2020) inwoners

 

Frankrijk: er woonden in 2014 in de hele agglomeratie, grand Paris ongeveer 10 miljoen mensen

30 minuten geleden, Psychosammie zei:
51 minuten geleden, ceesv zei:

En een griepprik dien je ook elk jaar te herhalen, daarin is dit vaccin niet anders.

 

Dat is ieder jaar een andere prik die anticipeert op het komende griepvirus.

 

1 uur terug, Psychosammie zei:

Dikke kans dat het niet werkt tegen de varianten van het virus die er nog aankomen

 

Hier geef je aan dat een griepprik wel aangepast wordt aan het virus, maar dat het bij het corona vaccin een tekortkoming is?

 

Wat je ziet gebeuren is dat met de maatregelen het aantal besmettingen en de belasting op de zorg uitdooft en elke keer wanneer de teugels gevierd worden het aantal besmettingen en (als gevolg daarvan) de belasting op de zorg weer omhoog schiet.

 

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zo komen we er nooit vanaf.

 

 

 

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, zo komen we er nooit vanaf.

 

Komen we ook niet.

 

Kijk hier, iedereen gevaccineerd en op een eiland. https://www.rt.com/news/540442-gibraltar-cancels-christmas-covid/

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

want wederom besmet geraakt ondanks 2 prikken

 

Wat doe jij dat je steeds besmet raakt? En daarbij ongetwijfeld ook anderen besmet hebt?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...