Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, ceesv zei:

Jij meent dat het niets heeft opgeleverd, maar naar mijn mening heeft het levens gespaard.

Het was inderdaad gepruts, wel/niet/wel  mondkapjes, maar de reden daarvoor was dat je niet iets kan aanbevelen wat er niet is.

 

Zo denk ik er ook over. De vaccins hebben wel degelijk resultaat en de mondkapjes, die sommige smalend beklapjes noemen, werken wel degelijk. Want hier in België zijn de cijfers massaal beginnen stijgen, na het afschaffen ervan begin oktober.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dood door covid is helaas een gruwelijke...

 

Maar goed, Oostenrijk naar totale lockdown en vaccinatieverplichting door de enorme problemen door veel te veel niet gevaccineerden.

Zou me niet verbazen als we ook die kant opgaan.

Per slot van rekening hebben we polio met een vaccinatieplicht ook uitgeroeid behalve bij wat ultra-religieuzen met bizarre ideeën.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet rellen om te kunnen rellen en de 2G maatregel als argument gebruiken om maar te kunnen rellen?

Ik was snel klaar met dit soort figuren, gewoon massaal oppakken en verplicht een maandje meedraaien op een corona afdeling.

Weten ze meteen wat het is om een besmetting op te lopen en plots genoeg jonge fitte mensen die de zorg kunnen ontlasten.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat veel antivaxers zich door relschoppers laten opfokken en meelopen.

Maar goed, dieren in de dierentuinen zijn ook aan de covid.  Er zijn goede vaccins voor dieren maar die zijn zoals gebruikelijk hier nog niet goedgekeurd.

De gekken. En dan bedoel ik niet de arme dieren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, minplus zei:

Ik vrees dat veel antivaxers zich door relschoppers laten opfokken en meelopen.

Ik vind het een beetje te kort door de bocht. Het zijn er echt maar een paar (wappies) hoor. De echte weldenkende antivaxer zie je daar niet

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

Is het niet rellen om te kunnen rellen en de 2G maatregel als argument gebruiken om maar te kunnen rellen?

Ik was snel klaar met dit soort figuren, gewoon massaal oppakken en verplicht een maandje meedraaien op een corona afdeling.

Weten ze meteen wat het is om een besmetting op te lopen en plots genoeg jonge fitte mensen die de zorg kunnen ontlasten.

Een deel van de relschoppers zijn dezelfde als die je daar in Rotterdam steeds weer terugziet bij voetbalrellen van een bepaalde Rotterdamse voetbalclub. 

Onbegrijpelijk dat de politie maar geen vat krijgt op deze groep tuig. Het is niet zo dat er elders in het land nooit wat gebeurt, maar ik Rotterdam lijkt het probleem met relschoppers toch net wat groter. 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, astro iris zei:

Zo denk ik er ook over. De vaccins hebben wel degelijk resultaat en de mondkapjes, die sommige smalend beklapjes noemen, werken wel degelijk.

Ja vast! Onze statisticus met kennis gebruikt ze zelf ook:

Op 4-11-2021 om 16:35, minplus zei:

Ik gebruik bamboe kapjes. Die sluiten goed aan via een verstelbare neusbeugel en ik heb geen last van een beslagen bril.

 

Zou het kunne dat die bril niet beslaat doordat ze niet werken?

 

Op 5:32 "Je beschermt hier helemaal niks mee"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouwe koek uit oktober 2020.

Het keurmerk is er inmiddels: Certificering NEN-Keurmerk Publieke Mondkapjes / Mondmaskers (kiwa.com)

Beschermt er helemaal niets mee vind ik persoonlijk tendentieus.

Er wordt duidelijk gesteld dat het wel nut heeft maar dat geen van de maskers "foutloos" is.

Kwaliteit van maskers onderling vergelijken is prima maar het zegt natuurlijk niets over de situatie waarin je helemaal geen masker draagt.

Het was wel aardig geweest als ze dat ook even meegenomen hadden in de test zodat de kijkers zelf het nut kan zien van het dragen van "een" masker.

Nu wordt de uitzending door sommigen ten onrechte misbruikt om te stellen het heeft geen nut dus daarom doe ik het niet.

 

Jammer dat er mensen zijn die steeds zoeken naar bronnen waarmee ze hun "ik doe niets" proberen te verantwoorden naar anderen toe.

Gelukkig zijn we nu ruim een jaar verder en is een ruime meerderheid gevaccineerd.

Natuurlijk zullen er nog mensen ernstig ziek gaan worden maar voor de meerderheid is dat nu een keuze geworden en niet je lot waarin je moet berusten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...