Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
ECDC en WHO: vaccins hebben minstens half miljoen levens gered in Europa.

Bijna een half miljoen 60-plussers in Europa zijn dankzij de coronavaccins niet overleden.

De Europese gezondheidsdienst ECDC en de Wereldgezondheidsorganisatie van de Verenigde Naties (WHO) hebben berekend dat de beschikbare vaccins ten minste 470.000 levens in die leeftijdsgroep hebben gered. 

Het werkelijke aantal zal hoger liggen wanneer je ook de categorie onder de 60 meetelt.

 

Bron: https://www.ecdc.europa.eu/en/news-events/who-ecdc-nearly-half-million-lives-saved-covid-19-vaccination

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uren geleden, moonchild zei:

Komt er trouwens een aangepast vaccin aan dat beter helpt tegen de Delta variant? Juist door de mRNA techniek is aanpassen toch goed te doen zonder bij 0 te beginnen.

Sorry, Moonchild, ik kon niet reageren omdat m'n toetsenbord het begeven had. M'n vorige bericht gisteren om 19.54 heeft me een kwartier gekost voor die anderhalve regel.

Maar vanzelfsprekend komen er aangepaste vaccins.

Dat is ook het idiote van mensen als Psychosammie en Zunigkyk die uit hun nekharen kletsen omdat ze niets van vaccins begrijpen en zeggen dat het nieuwe en nauwelijks geteste vaccins betreft en ze daarom niet te vertrouwen zijn. De techniek wordt al een jaar of 30 a 40 gebruikt, alleen voor andere dingen zoals bestrijding van kanker. Maar goed, dat is iets anders dan een vaccin en zonder kennis van Moleculaire genetica snap je niet dat het principe hetzelfde is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat probleem hebben we dan ook niet, wel een teveel aan mensen. Wat misschien ook wel bijdraagt aan de verspreiding van corona. En als we in de jaren 70-80 niet zo paniekerig geweest waren over kernenergie dan had de wereld er nu heel anders uit gezien. Misschien wel met kernfusie.

Een domme opmerking.

De paniek over kernenergie was en is terecht met de primitieve reactoren uit die tijd. Inmiddels kunnen ze betere bouwen, maar het afval- en afbraak-probleem is nog totaal niet opgelost.

En de ontwikkeling van kernfusie had echt niet sneller gekund. Heeft geen flikker met kernsplitsing te maken, behalve dat het over kernen gaat, zoals je weet als je je wat in de fysica hebt verdiept.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ook jij creëert je eigen waarheid. Ik heb nergens gezegd dat ik enkel geloof in natuurlijke weerstand. Wel dat dit veruit het beste werkt.

De huidige vaccins werken beperkt dus natuurlijk zijn nieuwe ontwikkelingen positief. Dus waar spreek ik mezelf dan tegen? Ook bij die nieuwe middelen zal ik niet de eerste zijn die ze gaat proberen.

 

Je snapt het echt niet, hè?

De natuurlijke weerstand werkte fantastisch bij de pest, polio, Spaanse griep, pokken en noem maar op. Honderden miljoenen doden en nog meer definitief verminkte overlevenden. Wat een lulkoek.🥶

Natuurlijk werkt een nieuw vaccin tegen een retrovirus eerst heel goed en na enige tijd minder. Als je benul hebt van afweer weet je dat dat normaal is bij dergelijke virussen.

Dat je een nieuw vaccin tegen een nieuwe variant niet als eerste wilt proberen is je goed recht maar toont nogmaals aan dat je geen verstand van zaken hebt. Zoals het onbenullige waanidee van wappies: jullie zijn proefkonijnen als je niet eerst een paar jaar wacht.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Als gevaccineerde ben ik minder lang besmettelijk, mocht ik geïnfecteerd worden.

Kom ik in aanraking met andere gevaccineerden is het risico ook laag.

 

Kijk nou even naar dat filmpje dat ik hierboven heb geplaatst. Daar wordt dit behoorlijk genuanceerd. Door een wetenschapper. Die niet tegen vaccinatie is.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal mij benieuwen wanneer men in Nederland eindelijk eens begrijpt dat snel handelen ook een snelle verspreiding kan voorkomen.

 

Quote

Maatregelen Israël en VK

Israël heeft Zuid-Afrika en zijn buurlanden op de "rode" lijst gezet. Wie uit zo'n land komt en geen inwoner van Israël is, komt Israël niet in. Reizigers die uit die landen naar Israël terugkeren moeten zeven dagen in quarantaine op een door de staat aangewezen locatie. Ze mogen daar pas weg als ze negatieve uitslagen van twee PCR-tests kunnen laten zien.

The Guardian schrijft dat ook het Verenigd Koninkrijk maatregelen neemt. Reizigers die uit Zuid-Afrika zijn teruggekeerd zouden worden opgespoord, ook zij moeten een test afleggen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook gezien op ITV HD

Er is een nieuwe variant opgedoken in Suid Afrika en in China.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het is een statistiek verhaal, van alle vluchten zijn er de laatste tijd heel wat besmettingen voorgekomen, vermoede men want echt helder is dat artikel niet daarover.

 

Heb hier vanmiddag over na zitten denken maar hoe is dit dan eigenlijk mogelijk?

Voordat je in die vliegende bus stapt moet een ieder toch eerst voor eigen rekening een negatieve corona test kunnen overleggen.

Leveren de commerciële bedrijven die zo'n test afnemen dan zulk broddelwerk  of is het weer zo dat als ik naar Bulgarije reis dan heb ik geen test nodig maar vlieg ik naar naar Italië dan wel en zitten vervolgens geteste en niet geteste personen samen in 1 zo'n luchttaxi?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...