Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

19 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik heb alle vertrouwen in de wetenschap. Maar ik ben ook sceptisch.

Dat kan en dat mag. Maar we worden er ook niet wijzer van vragen te stellen aan de verkeerde personen. De hele vaccin campagne is uiterst slecht opgezet qua communicatie en de uitleg over het virus en over de te nemen maatregelen. Vanavond ook weer een aankondiging over "we hebben ons vergist en hebben het niet meer in de hand"

Dat is waarom mensen gewoon twijfelen over de vaccins zelf en de aanpak.

 

Politici die met achtergrond als docent de politiek ingaan moeten eigenlijk een team van professionals om zich heen hebben opdat de mensen niet behandeld worden als opgroeiende kinderen door die politici. Psychologie Psychosammie is nodig op hoog niveau, niet alleen in het OMT neen ook bij die nu demissionair de leiding nemen. Dat zijn ook de conclusies in andere landen, zoals Duitsland waar men de bevolking omwege de verkiezingen weer met een kluit in het riet hebben gestuurd.  (kijk Markus Lanz, kijk Anne Will) De meeste stemmen ophalen met de suggestie wij gaan het allemaal weer versoepelen voor jullie.

 

Overigens dit gezegd en geschreven hebbende denk ik dat zoiets als een spindoctor nooit geaccepteerd zal worden door de huidige leiders.

Quote

Neen Mark, zeg nu niet om de scholen open te kunnen houden gaat de rest weerd dicht, zeg dat nu niet man.

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
8 uren geleden, gerrit B zei:

Voordat je in die vliegende bus stapt moet een ieder toch eerst voor eigen rekening een negatieve corona test kunnen overleggen.

 

Er zijn/waren alleen al in Nederland honderden, zo niet duizenden valse testbewijzen en QR codes in omloop.

Op papier werkt het testsysteem, in de praktijk is 3G in werkelijkheid 0 G.

 

Denk aan die Nederlanders die in Spanje in quarantaine moesten na een positieve test en daarna spoorloos verdwenen.

Denk aan die Belgische jongeren in Spanje die positief getest werden en waarvoor de ouders een vliegticket kochten om ze, besmet, terug te halen.

 

Op dit moment heeft Oostenrijk strenge regels voor de ski gebieden, Nederlanders boeken op dit moment hun skivakantie om naar Frankrijk.

 

Een aantal landen heeft de vluchten geschrapt naar Zuid-Afrika, en inreis beperkingen voor reizigers uit die landen gesteld, om de nieuwe variant buiten de deur te houden.

 

Je aan een aantal basisregels houden helpt!

 

Ik zelf ben op dit moment thuis aan het werken, en thuis is op dit moment een dun bevolkt gebied met de eerste buren op 500 meter afstand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kampen met het grootste probleem dat we compleet stuurloos zijn door het te laat, visieloos  en daardoor niet de juiste beslissing (durven) nemen van een paar ongeschikte leiders.

De politiek rotzooit maar wat aan omdat daar nu eenmaal incapabele mensen het bewind voeren wat al jaren gebeurd compleet visieloos zijn ze.

Oorzaken zijn simpel, wanneer een persoon met kennis in het bedrijfsleven 500.000 euries of meer binnen kan harken en een minister maar 175.000 dan snap je toch wel waar de kennis zit en dat die minister maar een veredelde verkapte man is met minder ervaring, kennis etc. en dat moet wel onze route uitzetten.......😱

Daar komt nog bovenop dat ze met tig partijen links, rechts en door het midden willen bepalen welke kant het op moet, dat kan niet met een pandemie maar ook niet met de andere problemen huisvesting, co2, stikstof, klimaat Groningen toeslagen belastingdienst moet ik nog even doorgaan......

Dit is precies wat er aan de hand is in Nederland en in mijn visie geld dit voor de complete overheid, ze zijn totaal de weg kwijt en partij belang staat boven aan want oweehhh er zouden eens wat kiezers weglopen..... Dit land is met zoveel partijen in de tweede kamer niet te besturen compleet onmogelijk. Wanneer je 4 of 5 directeuren in 1 bedrijf zet die overal mee lullen is dat bedrijf zo naar de eeuwige jachtvelden. 

Wanneer er geen beslissing en maar wat aan gerotzooid wordt geld daar hetzelfde voor. Ik heb een eigen bedrijf in de techniek maar bij storingen die niet duidelijk zijn hebben onze monteurs vanaf de eerste dag dat ze hier in dienst zijn te horen gekregen je doet eerst onderzoek en is het probleem niet altijd te verklaren maar beslis iets maar stel niet uit, is de keuze fout jammer dan maar we weten wel dat het de andere kant op moet. 

Dit laatste verhaal mis ik bij de aanpak van deze pandemie. 

Communicatie is verwarrend niemand weet wat er vanavond verteld is want het valt weer op tig manieren uit te leggen. Zeg gewoon dit niet dit wel Punt.

De burgemeester van Rotterdam was deze week in zo'n praatprogramma en die was gewoon duidelijk en standvastig maar helaas zo'n persoon loopt er nu niet rond in de tweede kamer tenminste ik heb hem nog niet gezien......

Ben benieuwd hoe lang ze er hier weer over doen om te beslissen dat de vluchten vanaf  Zuid Afrika stoppen, als dat net zolang duurt als de Booster prik beslissing lopen we wederom achter de feiten aan al is het niet zo dat die Booster prik ons uit deze situatie had gehouden.

Kortom dit gaat nog wel even duren en we houden  ons maar aan de maatregelen die weer worden opgelegd voor mensen die zich daar niet aan willen houden.

En dan kom bij mijn de vraag moet ik respect opbrengen voor mensen die zich niet laten vaccineren, overal lak aan hebben terwijl die gasten geen respect tonen naar ons met Engeltje en Baudetje voorop....................????!!!!

  • Like 2

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ook jij creëert je eigen waarheid. Ik heb nergens gezegd dat ik enkel geloof in natuurlijke weerstand. Wel dat dit veruit het beste werkt.

De huidige vaccins werken beperkt dus natuurlijk zijn nieuwe ontwikkelingen positief. Dus waar spreek ik mezelf dan tegen? Ook bij die nieuwe middelen zal ik niet de eerste zijn die ze gaat proberen.

 

natuurlijke weerstand vermindert evengoed na verloop van tijd.   Dat is de reden dat genezen coronapatienten ook ingeënt moeten worden.

Iedereen mag van mij het licht van de zon ontkennen, maar als het levens kost....

Een vaccin heeft maar één doel: het opwekken van de natuurlijke weerstand. 

AAn de ene kant beweren dat het niet werkt, en aan de andere kant weigeren omdat het werkt is inderdaad redelijk onlogisch. 

 

Op IC van het UZ Gent ligt een dertigjarige man al 80 dagen aan de hart long machine (niet ingeënt) omdat hij door een corona besmetting niet meer zelfstandig kan ademen.  In die tijd zijn dus ongeveer 40 open hart operaties of 20 andere ingrijpende operaties niet kunnen doorgaan.  Een covid patient neemt dus verschillende bedden af van de reguliere zorg.

Ga eens je kop opsteken in de ziekenhuizen, en leer wat bij. 

Mijn echtgenote is verpleegster, mijn schoonbroer werkt al meer dan een jaar als vrijwilliger bij een test centrum (gepensioneerd verpleegkundige)

Zij weten wel hoe het zit.

Zo kwam hij thuis met het verhaal van een niet gevaccineerde man, die na geïntubeerd te zijn, (en dus in kunstmatige coma gebracht) na 3 weken terug mocht naar een gewone kamer.  Zijn reactie was: "zie je wel dat ik mij niet moest laten vaccineren"...

Daar zakt je broek toch van af???

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, hugogertie zei:

 

Ben benieuwd hoe lang ze er hier weer over doen om te beslissen dat de vluchten vanaf  Zuid Afrika stoppen, als dat net zolang duurt 

 

Vanaf 12.00 uur geen vluchten meer: Bron NOS.nl

Vliegverbod vanuit zuidelijk Afrika naar Nederland om nieuwe virusvariant

Zou dit de ommekeer zijn in Denhaag 😃

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

 

Heb hier vanmiddag over na zitten denken maar hoe is dit dan eigenlijk mogelijk?

Voordat je in die vliegende bus stapt moet een ieder toch eerst voor eigen rekening een negatieve corona test kunnen overleggen.

Leveren de commerciële bedrijven die zo'n test afnemen dan zulk broddelwerk  of is het weer zo dat als ik naar Bulgarije reis dan heb ik geen test nodig maar vlieg ik naar naar Italië dan wel en zitten vervolgens geteste en niet geteste personen samen in 1 zo'n luchttaxi?

 

Je redenatie (en die van ceesv) dat vaccinatie afdoende is gaat mank. Dat virus reist mee met de vliegtuigen, auto's en bussen. Daarnaast mixen de reizigers hun virussen gezellig met elkaar in de verkeersstromen. Dat virus zit niet alleen in jou of die ander maar ook in de lucht van waar je rijdt. Hoe verder je reist des te groter is het verspreidingsgebied en des te meer brandhaarden.

Iedereen moet blijven zitten waar hij zit, of in elk geval in de buurt blijven voor noodzakelijke boodschappen.

Zo deden ze het vooral in Azie/China, en dat was het meest effectief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij geef ik nergens aan dat de vaccinatie afdoende is maar wel dat het helpt minder erg ziek te worden.

Ik pleit juist al die tijd al voor het aan de grond houden van vliegtuigen en het weren van buitenlandse bezoekers om de verspreiding zo in te dammen.

Heb je die reizigers niet dan kunnen de verkeersstromen zich ook niet mixen.

Kijk je op de site van de overheid dan staat daar "beperkt het bezoek aan het buitenland tot hoogste noodzakelijk" en ook "vakantie en familie bezoeken is niet hoogstnoodzakelijk"

Maar je ziet ook dat hier het systeem compleet mank gaat en dat door gebrek aan controle er maar aangemodderd wordt.

Hoe kun je het verkopen dat in zo ongeveer elke reclameblok er reclame langs komt voor vakantie in Turkije of skiën in Oostenrijk?

 

Een algemeen gezegde is "zachte heelmeesters veroorzaken stinkende wonden"

 

Laat de overheid nu eens duidelijke regels stellen en daar ook een duidelijke controle op loslaten.

Houden we die vliegtuigen aan de grond en worden de vakanties geannuleerd dan hebben we een heel leger die niets te doen heeft en prima QR codes kan controleren en bij de grens vakantiegangers op weg richting de wintersport huiswaarts te sturen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 uren geleden, hugogertie zei:

We kampen met het grootste probleem dat ......

 

Daar zou ik dan van maken: We kampen met het grootste probleem dat iedereen het beter denkt te weten dan de experts en de speciaal daarvoor opgeleiden.

 

We hebben in Nederland 250.000 'wannabe' virologen, medici en politici, die het allemaal beter denken te weten dan de mensen die dergelijke functies daadwerkelijk bekleden. Misschien moeten die schoenmakers zich eens bij hun leest houden en zich gewoon aan de regels houden. Zo werkt het namelijk in een democratie, daar bepaalt de regering en je houd je gewoon aan de wet. Bevalt het je niet stem je de volgende ronde anders.

 

In Nederland gaan we dan massaal lopen janken en vertellen hoe een ander het verkeerd doet. Ga naar Rusland of Cuba, daar bepaalt iemand anders wel wat jij doet en vind.

  • Bedankt 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de lockdown beperkt tot vliegen, ov en autowegen afsluit kan je het mooi lokaal vrij houden. Dan kunnen kinderen gewoon naar school en kan ieder zijn boodschappen doen.

Als jij lekker in Maastricht blijft en ceesv in z'n franse stulp kan je leven zoals je gewend was in je woonplaats, heb jij geen last van de virussen van een ander en een ander niet van de jouwe.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
54 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Dat virus zit niet alleen in jou of die ander maar ook in de lucht van waar je rijdt. Hoe verder je reist des te groter is het verspreidingsgebied en des te meer brandhaarden.

Dus bij oostenwind worden we besmet met het virus uit Duitsland wat komt aanwaaien?

Jij snapt het.

  • Haha 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Michel zei:

We hebben in Nederland 250.000 'wannabe' virologen, medici en politici, die het allemaal beter denken te weten dan de mensen die dergelijke functies daadwerkelijk bekleden.

 

Klaarblijkelijk is er een verschil in wannabé en woodbé.

Nog steeds is er steeds vaker te zien en te horen op/in de media dat men zich vergist en de keutel intrekt.

Denk alleen al aan de sportclubs verplichten 2 G+ te handhaven. Hetgeen 's anderendaags ingetrokken werd.

 

Ik wil niet op die stoel gaan zitten maar zet er verdomme een team op die weten wat ze moeten doen en ook hoe dat uit te leggen is aan al die burgers van groot naar klein.

 

4 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Als jij lekker in Maastricht blijft

gegarandeerd ga ik nergens heen

waar kan ik heen

zou niet weten waar, misschien België

 

;)

 

  • Like 1

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...