Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Alleen die 61, het isolatie hotel zou bewaakt worden.

Degenen die naar huis mochten gaan, wordt verwacht dat die 5 dagen in thuis isolatie gaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vernam vandaag een staaltje van giga egoisme.

Kleuter is op de dagopvang en de leiding constateert dat het kleintje nogal hoest en houden het kind extra in de gaten.

De ouders halen het kind op enig moment op en de leiding vertelt hun bevindingen inzake het aanhoudend hoesten.


De reactie van de ouders:

Ja dat klopt want hij / zij heeft Corona en wij ook, maar wij moesten hem / haar toch kwijt want wij moeten tenslotte ook gewoon werken. 
 

Als ik in dat kinderdagverblijf iets te vertellen had dan was dat de laatste dag dat deze ouders hun kroost hier mochten brengen. Een enorme trap onder hun asociale reet was mijn eerste stap. Aangifte doen zal zinloos zijn omdat er voor zover mij bekend geen wetten écht overtreden zijn. Wát een in en intrieste mentaliteit. 😡 Schijt aan de anderen, als wij maar kunnen blijven werken. De gevolgen zijn immers niet voor hen. Denken zij.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel

Ik vraag me af hoe die ouders dat dan wel wisten dat ze 'corona' hadden. Dat moet dan toch getest zijn, met daaraan verbonden de opdracht tot thuis blijven.

 

Dat hoesten zouden ze wellicht als gewone verkoudheid hebben gezien. Maar als reactie op de suggestie ("zouden jullie niet eens naar corona gaan zoeken/onderzoeken"), met als consequentie een heel blik afsprakenellende voor wat gewone verkoudheid lijkt jagen ze ze expres  op de kast door die verkoudheid Corona🤬 te noemen.

Ik zou ook zo gereageerd kunnen hebben. En ik zou gieren van pret om de stoom die uit de oren van de kinderjuf spoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik zou ook zo gereageerd kunnen hebben. En ik zou gieren van pret om de stoom die uit de oren van de kinderjuf spoot.

 

Sommige mensen zijn wel erg ziek.....

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

 

Sommige mensen zijn wel erg ziek.....

Als de juf dat ook dacht kon ze dat zelf makkelijk even testen of dat van corona zou kunnen zijn.

Heeft ze (kennelijk) niet gedaan. De juf schoof haar 'bezorgdheid' af naar de ouders die zich helemaal niet bezorgd maakten.

Dat lokt een reactie uit van 'commandeer je hond en blaf zelf'.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Als de juf dat ook dacht kon ze dat zelf makkelijk even testen of dat van corona zou kunnen zijn.

Sommige mensen hebben geen benul....

 

Testen gebeurt alléén met toestemming van ouders

Kinderen worden nooit getest door of op school. Ouders of verzorgers beslissen zelf of ze hun kind willen laten testen en maken vervolgens zelf een testafspraak bij de GGD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/onderwijs-en-kinderopvang/corona-en-kinderopvang

 

de opvang instelling zal nu in overleg vooraf met de GGD wellicht moeten sluiten, luize ouders dus

indien je je niet aan de corona maatregelen houdt kun je dus ook een boete verwachten

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/onderwijs-en-kinderopvang/corona-en-kinderopvang

 

de opvang instelling zal nu in overleg vooraf met de GGD wellicht moeten sluiten, luize ouders dus

indien je je niet aan de corona maatregelen houdt kun je dus ook een boete verwachten

Ik maak hieruit op dat de ouders zelf bepalen of ze een test nodig vinden of niet.

Daar hebben we ons bij neer te leggen.

 

Wat ik mis in die regeling is dat de opvang eisen mag stellen of ouders een test (op het dagverblijf) willen laten uitvoeren. Het wekt een beetje de indruk van om de hete brij heen dansen. Waar het knelt is mij niet duidelijk.

Op zich zou het dagverblijf makkelijk toestemming voor zo'n zelftestje op het dagverblijf kunnen vragen en die uitvoeren.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal vast en zeker wel iets in het reglement van die kinderopvang staan dat ouders geen zieke kinderen bij hun af kunnen leveren.

Ik weet nog dat in de tijd dat onze kinderen klein waren ze niet welkom waren met koorts, diarree, overgeven of zich zo slecht voelden dat ze niet aan de normale dagprogramma op de kinderopvang mee konden doen.

Verder moesten we telefoonnummers aanleveren zodat als ze plots ziek werden er altijd iemand bereikbaar was om de kinderen direct op te halen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, John van Dreumel zei:

De reactie van de ouders:

Ja dat klopt want hij / zij heeft Corona en wij ook, maar wij moesten hem / haar toch kwijt want wij moeten tenslotte ook gewoon werken. 

Als ze het weten , ziekelijk gewoonweg !! Die beseffen niet de ernst van de zaak !!

 

1 uur terug, Zunigkyk zei:

En ik zou gieren van pret om de stoom die uit de oren van de kinderjuf spoot.

Werkelijk ?? Is een ziek kind echt leuk ?? Zulke ouders zijn bullebakken !!

Wat als , in geval van corona of andere ziekte , de andere hierdoor ook besmet worden ??

En misschien houden sommige er wel van over ??

Stel , ook uw eigen kind(eren) , ga jij dan nog zo lachen ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Zunigkyk zei:

@John van Dreumel

Ik vraag me af hoe die ouders dat dan wel wisten dat ze 'corona' hadden. Dat moet dan toch getest zijn, met daaraan verbonden de opdracht tot thuis blijven.

 

Dat hoesten zouden ze wellicht als gewone verkoudheid hebben gezien. Maar als reactie op de suggestie ("zouden jullie niet eens naar corona gaan zoeken/onderzoeken"), met als consequentie een heel blik afsprakenellende voor wat gewone verkoudheid lijkt jagen ze ze expres  op de kast door die verkoudheid Corona🤬 te noemen.

Ik zou ook zo gereageerd kunnen hebben. En ik zou gieren van pret om de stoom die uit de oren van de kinderjuf spoot.

Er bestaat ook zoiets als zelftests...

 

Maar je reactie daarna geeft nogmaals aan dat je geen enkel benul van virussen en de ernst van de zaak hebt.

Plus een in-zieke mentaliteit.

Maar misschien hangt dit met het vorige samen en heb je niet het benul om te begrijpen dat dit in andere gezinnen doden kan veroorzaken.

Of dat interesseert je geen ruk.

Maakt je helaas in beide gevallen tot een gevaar voor je omgeving.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag nog in het nieuws, slechts de helft van degene met op corona lijkende klachten laat zich testen.

Dat wil niet zeggen dat als ik op zondag wat verkouden wordt dat ik meteen bij de GGD sta maar dat er direct wel eerst een zelftest wordt uitgevoerd.

Ook bij een negatief resultaat wordt er op maandag nog wel even gebeld om alsnog een afspraak te maken en dat die dag er niet buitenshuis/bij klanten gewerkt wordt tot ook de uitslag van de GGD binnen is dat deze negatief is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/onderwijs-en-kinderopvang/corona-en-kinderopvang

 

de opvang instelling zal nu in overleg vooraf met de GGD wellicht moeten sluiten, luize ouders dus

indien je je niet aan de corona maatregelen houdt kun je dus ook een boete verwachten

En dit soort idioten die de maatschappij kapot maken geen vergoeding geven maar een gigantische boete. Het is indirect hetzelfde als hulpverleners met stenen bekogelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...