Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


5 minuten geleden, minplus zei:

En dit soort idioten die de maatschappij kapot maken geen vergoeding geven maar een gigantische boete. Het is indirect hetzelfde als hulpverleners met stenen bekogelen.

 

ik denk dat je dat iets genuanceerder kunt becommentariëren.

 

we willen die ook weer in de ogen kunnen kijken

 

De ruwe taal ligt op het puntje van de tong, maar het helpt NIKS

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwlief heeft vandaag weer een zelftest gedaan en gisteren 4 extra gekocht. Want kleinzoon op bezoek en zij begon weer te rochelen met haar COPD.

Natuurlijk en gelukkig weer negatief. Verwachtte niet anders want we nemen al vanaf het 1e begin van de epidemie consequent alle mogelijke maatregelen, zoals meteen mondkapjes, handen ontsmetten, afstand houden, vaccinaties en noem maar op.

Ook al was je de enige met een mondkapje en keken anderen je aan of je gek was.

 

Ik snap je punt, Tonski, maar als mensen moedwillig het risico nemen anderen doodziek te maken heb ik weinig begrip meer. Ik heb ook niet meer de illusie dat een iets genuanceerder commentaar die mensen op een minder waanzinnig idee brengt, dus dat zal ook niet helpen.

Want zelf met covid naar het werk en je kind met covid afleveren, dan begrijp je echt niet waar het over gaat en zie ik niet hoe je die mensen verstand bijbrengt. Ik wil ze best weer in de ogen kijken maar op afstand en wil best een goed open gesprek met ze aangaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

Vernam vandaag een staaltje van giga egoisme.

 

Over dat bericht welk in dit topic ingebracht werd hoeft men niet lang te debatteren maar de gegeven verplichtingen en mogelijke boetes alleen in leesbare taal met alle links naar voren te halen.

Je bent wel heel erg simpel van geest als je denkt dat jij geen verantwoording hoeft te dragen als ouder inzake de zorgplicht van je kind en derden.

 

Maar ja de veronderstelling dat een ieder Nederlander of statushouder de wetboeken dient te kennen is ook wel veel gevraagd.

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het wetboek ook niet helemaal, wie wel, behalve dingen als verboden toegang.

Maar ik vraag me soms bij dergelijke mensen af of het simpelheid van geest is. Want ik zie ook bepaalde figuren met een wat hoger opleidingsniveau hiertoe in staat, zoals Sherry Bidet.

Hem zal ik met een genuanceerd commentaar ook nooit bereiken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft wel het gym gehaald en doctoraal rechten , hoewel z'n proefschrift redelijk puin was. Maar sommigen worden niet geschift op hun 10e maar pas op hun 20e....

En met een Rechtenstudie heb je totaal geen benul van virussen en de meeste andere dingen zoals hij veelvuldig laat zien, maar heb je wel leren lullen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die ouders wel geredeneerd vanuit het oogpunt dat corona hun kleinste probleem is.

Sommigen hebben nu eenmaal niks dan ellende en moeten sappelen om de eindjes aan elkaar te breien.

Je druk maken om je gezondheid is dan een luxe probleem.

Primair is het je moet een dak boven je kop hebben en kunnen vreten.

In Op1 was recent een omicron onderzoeker uit Zuid Afrika die gaf aan dat daar maar relatief weinig mensen door corona stierven.

Honger en armoede is daar met stip doodsoorzaak nummer een.

Doordat landen vliegverbod instelden verliezen velen daar hun inkomsten uit bv toerisme wat weer tot meer armoede leidt.

 

Laten we blij en dankbaar zijn dat we het hier in Nederland zo goed hebben en ons druk kunnen maken om de onbenulligste dingen.

Ik denk ook dat we eens wat vaker een reality check moeten hebben. Niet alles is maakbaar al leven we in de waan en wens dat dit wel zo is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Maar ja de veronderstelling dat een ieder Nederlander of statushouder de wetboeken dient te kennen is ook wel veel gevraagd.

 

In België wordt iedereen geacht de wet te kennen.

"Ik wist het niet" is geen argument ter verdediging, al beslist elke rechter autonoom natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, minplus said:

Hij heeft wel het gym gehaald en doctoraal rechten , hoewel z'n proefschrift redelijk puin was. Maar sommigen worden niet geschift op hun 10e maar pas op hun 20e....

En met een Rechtenstudie heb je totaal geen benul van virussen en de meeste andere dingen zoals hij veelvuldig laat zien, maar heb je wel leren lullen.

Ik denk niet dat hij dom is maar dat hij een grote groep dommen heeft gevonden. En hij weet perfect deze groep te bespelen, rattevanger van.......?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op 26 november zijn 624 uit Zuid-Afrika terugkerende passagiers door GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Kennemerland op Schiphol getest op het coronavirus. Daarvan kregen 61 passagiers een positieve testuitslag. Deze passagiers zijn in isolatie. De testmonsters zijn voor verdere analyse naar het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu gestuurd. Bij een aantal van de geteste personen is vermoedelijk de omicronvariant aangetroffen. Verdere analyses door middel van het zogenaamde sequentieonderzoek worden nu door het RIVM uitgevoerd.  Met deze  analyses kan definitief vastgesteld worden of er sprake is van de variant omicron. Deze resultaten van alle verdachte testmonsters worden in de loop van zondag 28 november verwacht.

 

Bron: RIVM

 

Reizigers die vanuit Nederland naar Zwitserland gaan, moeten een negatieve coronatest kunnen overleggen en moeten ongeacht de uitslag tien dagen in quarantaine na aankomst. De Zwitserse regering maakte de regels bekend vanwege de waarschijnlijke vondst van de omicronvariant van het coronavirus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar concluderen dat er ergens iets goed fout gaat met de verplichte Corona testen.

Wil je vanuit Zuid-Afrika naar Europa dan gelden de volgende regels:

(bron ANVR)

Quote

Terugkeer naar Nederland

Als u uit een land met een zorgwekkende virusvariant reist, moet u een negatieve antigeentest én een negatieve NAAT-test hebben. De antigeentest mag niet ouder zijn dan 24 uur voor vertrek, en de NAAT-test niet ouder dan 48 uur voor vertrek. De verplichte antigeentest vervalt als de NAAT-test maximaal 24 uur voor vertrek is afgenomen.

Ook als u een vaccinatiebewijs of een herstelbewijs heeft moet u een negatieve testuitslag laten zien.

Na een verblijf in Zuid-Afrika moet u bij terugkeer in Nederland 10 dagen verplicht in (thuis)quarantaine, ook als u gevaccineerd of hersteld bent. Ook kinderen onder de 12 jaar krijgen het dringende advies om in (thuis)quarantaine te gaan.

 

Hoe kan het dan dat toch bijna 10% besmet blijkt te zijn?

Je maakt mij niet wijs dat die besmetting tijdens de 11-12 uur durende vlucht plots de kop heeft opgestoken.

en nog erger je maakt mij niet wijs dat een paar dagen later er nog veel meer mensen besmet blijken te zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...