Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Vanmorgen is hier (Grafschaft Bad Bentheim) toch nog onverwacht snel een nieuwe fase ingetreden. De incidentiewaarde overschreed de 300 drempel (was 302), een waarde die in NL trouwens verre overschreden wordt.

Voor vele activiteiten nu 2G + verplicht:  restaurants, binnensport, kerstmarkt, contactactiviteiten zoals kappers, etc.

Mijn vrouw kwam onverrichterzake van medisch zwemmen terug.

Teststraten worden nu snel opgetuigd, want in de wachtrij van de huidige wil je niet staan.

En hoe de stemming bij de uitbaters van de kerstmarkt is kun je je wel voorstellen (en het regent ook nog).

Enfin, de boosterprik is bij ons al gezet. Geen spat last.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, ceesv zei:

En nu werkt het 2 G beleid plotseling wel.

 

Nee hoor. De niet gevaccineerden die je met 2G buitensluit van bovengenoemde activiteiten deden dat toch al niet of nauwelijks meer. Restaurant? Ik laat wel bezorgen door ons plaatselijk restaurant. Theater? Ik ging 10 keer per jaar maar de voorstellingen zijn nu al zo vaak uitgesteld dat we geen eens zicht meer hebben op wanneer ze wel doorgaan. Kerstmarkt? Nee dank je, sowieso te druk.

 

En ondertussen lopen al die gevaccineerden nieuwe varianten te kweken. Of nemen die mee van hun reis.

 

Wat jij doet en de overheid ook is proberen de niet gevaccineerden een schuldgevoel aan te praten over volle ziekenhuizen. Maar dat is een probleem waar ik part nog deel aan heb gehad.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veel landen komt je het land al helemaal niet in zonder recente test.

Waarom hebben wij dat hier in Nederland dan niet?

Laat die vliegmaatschappijen dat gewoon zelf regelen en bij in hun ticketprijs opnemen, je moet immers toch vaak al 2 uur van te voren aanwezig zijn, is er alle tijd om even een testje te doen voordat je op het vliegtuig kunt stappen.

Stel de vliegmaatschappijen hiervoor verantwoordelijk en leveren ze toch besmette personen af dan kan er een sanctiebeleid van kracht worden.

Hoe kan het dat iemand dat zo kan bedenken en al die knappe koppen dat al 1,5 jaar niet voor elkaar krijgen?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hart aber Fair, net nog eens bekeken van maandag avond die ik gemist had.

De doctoren en wetenschappers spreken daar al maanden dezelfde taal, nu lockdown met contactbeperking + verder doorgaan om zo snel mogelijk ongevaccineerden te vaccineren. De politiek sprak die taal nog niet en hinkelde al regering formatterend nog op de speelplaats de werkelijkheid achterna.

Misschien gaat er iets veranderen afwachtend uitspraak van het hooggerechtshof en Bond en Bondslanden top overleg vandaag.

En wetenschappers en doctoren noemen het te traag.

 

Ook voor gevaccineerden en niet gevaccineerden gelden de contactbeperkingen om de besmettingsgolf te breken en daarmee ook de hoop om de IC's en ziekenhuisopnames te ontlasten.

Het credo van de aanwezige gasten was een inentingsplicht zo snel mogelijk op haar wettelijke basis toetsen en alle voorbereidingen daarvoor optuigen.

 

Maar handelen en wel nu ommegaand door middel van nu lockdown met contactbeperking.

Wij hebben nu een lockdown in Nederland, ja weliswaar "een milde lockdown" zoals Rutte het eerst noemde.

We zien dat contactbeperkingen en terug invoeren van diverse maatregels de piek van de golf afzwakt.

 

Maar voor na die 4e golf zal vaccineren en boosteren wellicht plicht worden in Duitsland.

Dat mag men ook in Nederland als burger verwachten dat men zorgt voor bescherming.

En daarbij gaat het niet over een schuldgevoel maar over eigenbelang om weer activiteiten te kunnen ondernemen. En dat eigenbelang is zichtbaar in Duitsland omdat er ellenlange / straten lange wachtrijen voor de vaccinatie nu opgang komt. M.a.w. 2G uniform geldig maken en dat wordt bewezen in sommige Bondslanden werkt nu zoals in Sachsen.

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
dat

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
25 minuten geleden, Psychosammie zei:

Nee hoor. De niet gevaccineerden die je met 2G buitensluit van bovengenoemde activiteiten deden dat toch al niet of nauwelijks meer. Restaurant? Ik laat wel bezorgen door ons plaatselijk restaurant. Theater? Ik ging 10 keer per jaar maar de voorstellingen zijn nu al zo vaak uitgesteld dat we geen eens zicht meer hebben op wanneer ze wel doorgaan. Kerstmarkt? Nee dank je, sowieso te druk.

Wanneer dat zo is, hoe verklaar je dan al die niet gevaccineerden op de IC afdelingen?

 

Hoe denk jij die belasting op de ic van niet gevaccineerden te keren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Hoe denk jij die belasting op de ic van niet gevaccineerden te keren?

Je kan kijken of ze jood, moslim, gereformeerd, homo of niet-gevaccineerd zijn. Keuze zat.

 Corpulentie, vetzucht, drankgebruik, huizenbezit, ...

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Nigeria vindt omikronvariant in testmonster uit oktober

Nigeria meldt dat het de omikronvariant van het coronavirus heeft gevonden in een coronatestmonster uit oktober. De test werd afgenomen bij een reiziger, maar het is niet duidelijk waar diegene vandaan kwam.

Het bericht suggereert dat de nieuwe variant al rondging voordat het eerste geval vorige week in Zuid-Afrika werd vastgesteld. De omikronvariant is inmiddels in veel meer landen opgedoken, ook in Nederland.

 

bron NOS 10 minuten geleden

hij was dus al op reis

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Je hebt het niet begrepen. De besmettingen in dat vliegtuig waren juist die 2G'ers. Die hoefden namelijk niet getest te worden maar waren gewoon lekker besmet en hebben mogelijk anderen besmet.

 

Prima toch, een ongevaccineerde neemt zelf dat risico en moet zich zelf maar zien te beschermen tegen de gevolgen van infectie.

De overheid en de meerderheid genezen/gevaccineerd proberen op dit moment de zorg te ontzorgen.

Dat gaat niet lukken en dan is het jammer maar helaas. Jij wilt geen vaccin dus zul je moeten leren leven met alle beperkingen om besmetting te voorkomen en leren leven met de gevolgen van een corona besmetting terwijl er geen adeqate zorg geboden kan worden.

Solidair zijn is prima maar als je op alles zegt wil ik niet en oh ik krijg beperking maar jij niet das niet eerlijk dus dat wil ik ook niet.

Wat je vraagt zijn maatregelen zodanig dat de groep ongevaccineerd ontzien wordt door de keuze geen vaccin van een minderheid.

Draagvlak voor dergelijke maatregelen terwijl het voor meer dan 85% geen issue meer is (vergelijk jeugd die wel besmettelijk is maar niet noemenswaardig ziek wordt)  is er niet meer.

Dat we nu nog maatregelen accepteren komt puur omdat de zorg overlopen wordt en nog veel mensen denken ik neem mijn verantwoordelijkheid.

Maar als dat niet het gewenste resultaat oplevert dan is het ook exit met die maatregelen en dan staat de groep ongevaccineerd er alleen voor.

Ze nemen zelf maar maatregelen want zij zijn immers de enigen die er baat bij hebben en er dus nog wel draagvlak voor hebben.

Maatregelen blijven nemen en dan wachten totdat corona uitgedooft is een sprookje.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erom dat het de gevaccineerden zijn die op dit moment nieuwe varianten kweken en over de wereld verspreiden. Het gaat al lang niet meer over de niet gevaccineerden.

 

Dat de zorg naar de knoppen is geholpen waardoor we er nu als een 3e wereld land voor staan is een ander probleem.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

Het gaat erom dat het de gevaccineerden zijn die op dit moment nieuwe varianten kweken en over de wereld verspreiden. Het gaat al lang niet meer over de niet gevaccineerden.

IEDEREEN kan virussen verspreiden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf half januari moeten Grieken van boven de 60 zich verplicht laten vaccineren. Doen ze dat niet, dan volgt een boete van 100 euro per maand. Die wordt automatisch afgeschreven.

 

Alle niet-acute operaties zijn uitgesteld in Griekenland, de coronasterfte bereikt hetzelfde niveau als vorige winter en de vaccinatiegraad stagneert op 63 procent. Het is reden voor de Griekse overheid om een vaccinatieplicht in te voeren voor 60-plussers. "Een daad van rechtvaardigheid", aldus premier Kyriakos Mitsotakis. "Het is geen straf, maar bescherming. Ik zou het een gezondheidsbijdrage noemen."

Mensen die op 16 januari nog geen prikafspraak hebben gemaakt, betalen 100 euro per maand boete. Het geld komt in een speciaal fonds ter ondersteuning van de ziekenhuizen. De Griekse belastingdienst gaat het geld automatisch afschrijven. Voor de Grieken onder de 60 gaat 2G gelden vanaf deze maand. In de zorg is vaccinatie al langer verplicht.

In Griekenland is er bij extreemrechts en extreemlinks veel verzet tegen vaccinatie. Ook de orthodoxe kerk is geen groot voorstander van inenting. Met de prikplicht moet de vaccinatiegraad omhoog worden gebracht.

 

Bron(nen):   De Volkskrant      

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...