Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Het is mij een raadsel waarom mensen die opzettelijk geen preventieve maatregelen nemen in deze pandemie voorrang krijgen boven hen die al tijden netjes wachten op een dringende behandeling:

 

Drie patiënten over hun uitgestelde operatie - NRC

Wachten door corona op openhartoperatie: 'Veel impact' | 1Limburg | Nieuws en sport uit Limburg

Roos (1) wacht door corona al maanden op operaties: 'Ze wordt steeds zieker' | RTL Nieuws

 

En dan durven anti-vaxxers nog steeds te schermen met "zelfbeschikkings-grondrechten" en de Grondwet. 

Velen praten erover zonder de Grondwet ooit 1 keer in haar geheel en samenhang te hebben gelezen. Grondrechten worden in de Grondwet in onderlinge samenhang benoemd, en daarmee in een wezenlijk ander daglicht geplaatst dan menigeen kennelijk denkt.

 

(Als ik regelmatig lees dat veel "demonstranten"  denken dat burgemeesters hun bevoegdheden te buiten gaan als ze een demonstratie verplaatsen of verbieden en dat Amnesty, of zelfs het Hof in Straatsburg moet ingrijpen bij deze "dictatoriale tendensen in Nederland", dan maak ik me grote zorgen over het gebrek aan kennis bij velen aangaande de wettelijke spelregels van onze democratie.)  

 

Een regering met lef had al lang veel sneller en steviger kunnen ingrijpen met de huidige Grondwet in de hand. De Grondwet gebiedt dat zelfs! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat zien we nu ook weer. Alleen kost het nu ook mensenlevens.

 

In Duitsland denkt men inmiddels ook al serieus na over verplicht vaccineren. De prijs die de meerderheid moet betalen voor een dwarsliggende, luidkeelse minderheid (met deels onfrisse agenda's)  loopt inmiddels de spuigaten uit. 

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Duitsland heeft de knoop doorgehakt.

 

Met meerderheid is er met onmiddelijke ingang besloten voor 2G toegang voor niet essentiële zaken.

Verder is het streven om vanaf 1 februari 2022  vaccinatie plicht in te voeren.

 

Gezien het feit, dat Nederland in de afgelopen tijd steeds het Duitse beleid heeft gevolgd is het te verwachten dat we hier op termijn met dezelfde maatregelen rekening moeten houden.

  • Like 2
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

En dan durven anti-vaxxers nog steeds te schermen met "zelfbeschikkings-grondrechten" en de Grondwet. 

Dat zulke ontploffen !!

Dat kind kan nog en toekomst hebben , maar als het sterft ,

dan heeft de regering een fout gemaakt !! Verplicht vaccinatie , PRIMA !!

Wie weigert , gooi ze simpelweg van de ziekenkas af !!

 

Ik blijf erbij , elke niet-noodzakelijke operatie gaat voor op anti-vaxxers !!

  • Bedankt 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-12-2021 om 15:41, fransken zei:

En de ongevaccineerde kweken zeker niks

 

maar ik heb nog steeds geen directe oplossing gezien van jouw  om de ziekenhuizen niet vol te laten lopen met corona patiënten en de normale zorg door te laten lopen

 

maar ik ben benieuwd als je dan toch in het ziekenhuis komt en/of op de IC komt wat dan de keuze is een plaats bezet houden of thuis afwachten wat er gaat komen

 

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat gaat nooit komen hoewel je nooit zeker weet met die idioten in Den Haag. Dan ga je oordelen over potentieel verwijtbaar gedrag.

Gerookt? Jammer joh!

Te dik? Jammer joh!

Andere ongezonde levensstijl? Jammer joh!

Skivakantie? Jammer joh!

Iets opgelopen in een kamelenland? Jammer joh!

Vuurwerk? Jammer joh!

Vinger niet uitgestoken tijdens fietsen? Jammer joh!

 

Is het niet zinniger eindelijk eens een keer antwoord te geven op de terechte vraag van Ceesv ipv. de wappietaktiek volgen van met een vingertje wijzen naar anderen, die verslaafd zijn of een keertje een fout maken en ook op de IC kunnen belanden, zoals motorrijders, fietsers algemeen, mensen die op een trapje gaan staan?

Misschien eens een keer verantwoordelijkheid nemen ipv afschuiven en wijzen naar gevaccineerden die bv een keer vergeten een hand uit te steken?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, OFDM zei:

Zoals vaker blijft een antwoord op een belangrijke vraag aan Psychosammie open staan.

 

De vraag hoe wij het virus gaan bedwingen? In tegenstelling tot vele anderen hier heb ik de wijsheid niet in pacht maar als je mijn mening vraagt dan denk ik dat we het virus niet gaan bedwingen. Het is een soort van ondergrondse kolenbrand. Je kan er wat water op gooien, dan sist het en brandt het wat minder maar het gaat gewoon door. Uiteindelijk stopt het een keer.

 

Maar laat me dan een tegenvraag stellen. Denken jullie oprecht dat met vaccinatie dwang het probleem opgelost gaat worden? Dat alles weer terug naar normaal gaat, zoals al eerder beloofd? Dan even de volgende overwegingen.

  • We zijn nu 88% gevaccineerd. Er liggen nu ruim 1000 meer mensen met corona in het ziekenhuis dan vorig jaar toen er nog 0% gevaccineerd was;
  • In Portugal was op 1 oktober 98% van de bevolking ouder dan 12 jaar volledig gevaccineerd. Op 1 december werden er nieuwe beperkende maatregelen vastgesteld. De Portugese premier sluit een lockdown tijdens kerst niet uit;
  • Inmiddels heet Portugal besloten tot een quarantaine week na de feestdagen.

Denken jullie echt dat de schending van het grondrecht op lichamelijke integriteit door vaccinatie dwang het waard is als niemand weet of hiermee de crisis bezworen wordt?

 

Ik maak me veel meer zorgen over de manier waarop dit land naar de klote is geholpen en nog steeds wordt geholpen.

 

Zomaar een krantenartikel van vandaag. De komende jaren zullen er 17.000 agenten de dienst verlaten (25%). Er is nauwelijks aanwas en de aanwas die er is heeft dankzij het prachtige diversiteitsbeleid wat last van "normvervaging". Denk aan lekken, drugsgebruik, openlijke geweldpleging, familie die IS aanhanger is en rijden onder invloed.

 

Ik denk dat wij ons over 4 jaar op ons achterhoofd zitten te krabben en ons afvragen hoe het zover heeft kunnen komen. Dan stelt dat hele corona niks meer voor.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 minuten geleden, Psychosammie zei:

Maar laat me dan een tegenvraag stellen. Denken jullie oprecht dat met vaccinatie dwang het probleem opgelost gaat worden? Dat alles weer terug naar normaal gaat, zoals al eerder beloofd?

Er zijn op dit moment duizenden mensen die op een wachtlijst staan voor een (levensreddende) operatie, ik denk aan hartpatiënten, mensen met kanker etc.

Daarnaast zijn er veel mensen die op een behandeling wachten die hun levenskwaliteit verbetert, denk aan een nieuwe knie, heup etc.

 

Al die mensen zitten thuis te wachten omdat er geen ic capaciteit is, de bedden zijn bezet door, voor het overgrote deel, niet gevaccineerde corona patiënten, die zouden sterven wanneer ze niet beademd worden.

 

Dus nee, corona gaat door vaccineren niet de wereld uit, maar het redt wel levens en levenskwaliteit voor onze maatschappij.

 

Daarom is het verdedigbaar, om niet gevaccineerden te motiveren zich alsnog te laten vaccineren, of indien ze dit weigeren, zodanig in onze maatschappij te isoleren dat de kans kleiner wordt dat ze een ic bed nodig hebben.

18 minuten geleden, Psychosammie zei:

Denken jullie echt dat de schending van het grondrecht op lichamelijke integriteit door vaccinatie dwang het waard is als niemand weet of hiermee de crisis bezworen wordt?

Uit mijn bovenstaande betoog blijkt dat de maatschappij baat heeft met een zo hoog mogelijke vaccinatie graad.

 

De grondwet heeft niet de bedoeling grote groepen te schaden voor het "recht" van enkelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie

Je vergist je in het feit dat het geen DWANG was waar we het telkens over hebben maar een PLICHT.

Ter zijde vermeld is dat men in Duitsland een plicht voor bepaalde doelgroepen eerst in de Bondskamer wil debatteren EN enkele hebben het zelf over een Algemene Plicht om je tegen Covid te laten vaccineren zoals die voor Mazelen bestaat.

De plicht om vrij te mogen deelnemen is dus het vaccin. Niemand zal de weigeraars een naald in de arm rammen (de zogenaamde dwang) maar die weigeraar mag niet meer zomaar een winkel instappen of in het openbaar vervoer gaan. En werkgevers zullen dit ook als uitgangspunt nemen voor vrijstelling en dan ontslag.

 

aangepast door Tonskidutch
reactie aan

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het einde is nog lang niet in zicht.

Met miljarden gevaccineerden, zou het wel eens kunnen dat we dit virus net sterker maken en het virus uiteindelijk resistent wordt tegen vaccins. Denk aan de muggen die men wou uitroeien met gif, er waren muggen die het overleefden en die hun nakomelingen waren resistent tegen dat bepaalde gif.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe sneller we allemaal gevaccineerd zijn, hoe sneller het virus uit de wereld is en geen kans meer heeft te muteren.

Resistentie ontstaat doorgaans wanneer je een medicijn kuur niet afmaakt en niet alle virus deeltjes gedood worden.

 

Op dit moment heeft vaccinatie in Europa ongeveer 500.000 levens gered.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, mebo870 zei:

het virus uiteindelijk resistent wordt tegen vaccins.

Een virus muteert sowieso wel, is gewoon instabiele rommel die RNA virussen.

Een kopieerfoutje (er zit geen checksum op zoals met DNA) en je hebt al weer een nieuwe variant: meestal eentje die stuk is en dus onschadelijk.

Maar als die dan toch nog blijkt te werken en ook nog eens bv besmettelijker is oid en dan ook nog eens overspringt op de volgende host.

Helemaal als die host geen vaccin heeft gehad en het lekker kan gaan woekeren en overspringen naar volgende hosts.

Kans is er altijd dat een vaccin dan niet meer werkt of niet meer optimaal tegen deze nieuwe variant.

Moeten we weer een nieuwe variant van vaccin ontwikkelen die beter bescherming biedt.

Gebeurt ook al jaren met influenca / griepprik cocktail, dus wat is er nieuw?

En die bescherming is al prima als een ernstige ziekte voorkomen wordt en helemaal super top als die zelfs transmissie kan voorkomen of minimaliseren.

Maar das lastig, dit kreng huist in het begin vooral in de neus en daar kan immuunsysteem minder goed zijn goede werk doen.

 

Dus wat er nu direct moet gebeuren om de zorg te ontlasten is minder mensen "ziekenhuis" ziek laten worden.

Dat kan op moment alleen dmv vaccinatie. Niet voor iedereen maar genoeg zodat de zorg het aan kan. 

Helaas door de hoge besmettelijkheid van de laatste twee varianten zal er geen groepsimmuniteit meer kunnen ontstaan.

Transmissie gaat sinds Delta snoeihard door en jumped net zolang door totdat hij ongevaccineerd of andere ziek/zwakke medemens met vaccin treft die er wel ziekenhuis/ic ziek van worden.

Dus uitdoven lukt niet meer. En al helemaal niet meer met omicron. Daarvan blijf ik hopen op 2 dagen spierpijn en doodmoe == griep en dan weer door.

Dan kan alles en iedereen van het slot af. En ziek/zwak krijgt het vaccin voortaan als ze dat willen bij de jaarlijkse griep prik cocktail ingespoten.

Maar zover is het nog niet, voorlopig weten we wel dat die nog besmettelijker is dan Delta. Dus de aantallen die geïnfecteerd worden zal ook fiks toenemen en stel dat zijn payload minder heftig is voor de meesten: helaas doordat hij er meer infecteert zullen de aantallen in het ziekenhuis toch weer fiks oplopen. Maar die capaciteit is begrenst dus zal deze nieuwe variant dodelijker zijn om een andere reden.

 

Je kunt je best willen doen het virus te vermijden maar het komt deze winter gewoon naar je toe.

Diegenen die ziekenhuis ziek gaan worden gaan gewoon dood (zorg kan niet verleent worden!)

Diegenen die ziekenhuis uit komen zijn er vaak zo beroerd aan toe dat ze 2x zo hoge kans hebben om binnen het jaar alsnog het loodje te leggen.

 

 

 

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

 

De vraag hoe wij het virus gaan bedwingen? In tegenstelling tot vele anderen hier heb ik de wijsheid niet in pacht maar als je mijn mening vraagt dan denk ik dat we het virus niet gaan bedwingen. Het is een soort van ondergrondse kolenbrand. Je kan er wat water op gooien, dan sist het en brandt het wat minder maar het gaat gewoon door. Uiteindelijk stopt het een keer.

 

Maar laat me dan een tegenvraag stellen. Denken jullie oprecht dat met vaccinatie dwang het probleem opgelost gaat worden? Dat alles weer terug naar normaal gaat, zoals al eerder beloofd? Dan even de volgende overwegingen.

  • We zijn nu 88% gevaccineerd. Er liggen nu ruim 1000 meer mensen met corona in het ziekenhuis dan vorig jaar toen er nog 0% gevaccineerd was;
  • In Portugal was op 1 oktober 98% van de bevolking ouder dan 12 jaar volledig gevaccineerd. Op 1 december werden er nieuwe beperkende maatregelen vastgesteld. De Portugese premier sluit een lockdown tijdens kerst niet uit;
  • Inmiddels heet Portugal besloten tot een quarantaine week na de feestdagen.

Denken jullie echt dat de schending van het grondrecht op lichamelijke integriteit door vaccinatie dwang het waard is als niemand weet of hiermee de crisis bezworen wordt?

 

Ik maak me veel meer zorgen over de manier waarop dit land naar de klote is geholpen en nog steeds wordt geholpen.

 

Zomaar een krantenartikel van vandaag. De komende jaren zullen er 17.000 agenten de dienst verlaten (25%). Er is nauwelijks aanwas en de aanwas die er is heeft dankzij het prachtige diversiteitsbeleid wat last van "normvervaging". Denk aan lekken, drugsgebruik, openlijke geweldpleging, familie die IS aanhanger is en rijden onder invloed.

 

Ik denk dat wij ons over 4 jaar op ons achterhoofd zitten te krabben en ons afvragen hoe het zover heeft kunnen komen. Dan stelt dat hele corona niks meer voor.

 

 

Was niet een antwoord op de vraag waarom procents-gewijs meer dan 90% van de Ic-patiënten niet gevaccineerden zijn van ook lagere leeftijd zijn terwijl de gevaccineerden daar vnl ouderen met onderliggende kwalen en een slechte afweer zijn. Je ontwijkt weer de vraag met een kul antwoord.

 

Dat nu 85% gevaccineerd is en er toch 1000 meer in het ziekenhuis liggen, waarvan dus procents-gewijs de meesten niet gevaccineerd laat extra duidelijk zien hoe extreem het zou zijn als de meerderheid niet zo verstandig zou zijn geweest zich te laten vaccineren.

 

In Portugal heeft men inmiddels begrepen dat een harde aanpak naast de vaccinaties nodig is want men speelt op safe. Het aantal ziekenhuisopnamen en sterfgevallen ligt daar dankzij de hoge vaccinatiegraad nog laag.

 

De gezondheidszorg wordt naar de kloten geholpen door de vergaande overbelasting door de niet-gevaccineerden.

De politie wordt naar de kloten geholpen dankzij de overbelasting o.a. door met stenen gooiende wappies bij anti-vaccinatie demonstraties.

De brandweer  ,,   ,,  ,,

Het onderwijs  in enorme problemen door covid en agressie door niet gevaccineerden.

Dat naast een te laag salaris van deze groepen.

 

Het is voor mij bizar hoe je met een vreemde kronkel alles steeds weer in een antivax richting probeert te draaien.

  • Bedankt 2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opmerkelijk bericht.

 

Een Italiaan heeft geprobeerd zich te laten vaccineren in een neparm.

Het vaccinatie personeel kreeg argwaan bij het aanraken van de arm en verzocht de man de gehele arm te tonen.

 

Toen bleek dat het een siliconen neparm betrof die we echte arm bedekte.

De man had een vaccinatie bewijs nodig voor zijn werk in de gezondheidssector, hij was geschorst wegens het ontbreken daarvan.

Hij is overgedragen aan de politie.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op paar plaatsen in NL werd onze nieuwe QR code (na boosterprik) niet herkend. Kwestie van achterlopen of niet updaten van de scan apparatuur. Leverde overigens geen problemen op voor toelating. Vanaf morgen is voor Niedersachsen, waar 2g+ vereist is voor diverse activiteiten, de test niet meer nodig als je geboosterd bent.

Of dat de kerstmarkten gaat redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...