Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

1 uur terug, TangoBravo zei:

 

Daar zit die goser toch op te wachten, alleen maar voeren en stangen, onzin uitkramen en iedereen op zijn achterste benen zetten, en ondertussen met een pilsje in de hand gillend van het lachen achter het toetsenbord zitten om te lezen hoe ze nu weer reageren. 

 

Psychosammie doet mij denken aan die Zwitserse journalist die een heel boek gemaakt heeft van alle brieven met onzin die hij schreef naar fabrikanten en de reacties die hij er op terug kreeg. Een voorbeeld van diens onzin: Een brief sturen aan Black en Decker met de vraag of ze hem het "doe-het-zelf" tandartsen pakket konden sturen zodat hij zelf zijn kiezen kon gaan vullen om niet meer naar die dure tandarts te hoeven.

 

Gewoon niet meer op hem reageren. Rustiger voor je zelf, en minder lol voor hem...

 

T B

Ik denk persoonlijk dat het gevaarlijk kan zijn om niet meer te reageren: op de duur blijft de waanzin hangen, en zonder weerwoord zou de goegemeente de onzin nog beginnen te geloven ook.  Was ook zo in de jaren 30 van vorige eeuw

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, jan72 zei:

Ik denk persoonlijk dat het gevaarlijk kan zijn om niet meer te reageren: op de duur blijft de waanzin hangen, en zonder weerwoord zou de goegemeente de onzin nog beginnen te geloven ook.  Was ook zo in de jaren 30 van vorige eeuw

Je hebt een punt. Maar wat is wijsheid?

Overal op reageren ("happen")  is precies wat deze lieden willen.

Maar nergens op reageren of negeren kan inderdaad de indruk wekken van "wie zwijgt, stemt toe."

Die laatste is ook regelmatig de indruk die de TK achterlaat als FvD weer eens een zeer extreme opmerking plaatst.

Er wordt te weinig van repliek gediend. Ik snap wel waarom (Woorden doen ertoe, het kan de polarisatie in het land aanwakkeren.), maar niet reageren komt over alsof de rest van de TK met de mond vol tanden staat.

 

Zoek de balans, hoe moeilijk dat soms ook is.  

Maar ik ben het met je eens: de overheid is momenteel niet genoeg hoeder van de democratie. Zorgelijk is het, dat deze zelfde overheid zelf ook erg slordig omgaat met de democratie de laatste jaren. Dat maakt haar zwakker dan zou mogen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, TangoBravo zei:

 

Daar zit die goser toch op te wachten, alleen maar voeren en stangen, onzin uitkramen en iedereen op zijn achterste benen zetten, en ondertussen met een pilsje in de hand gillend van het lachen achter het toetsenbord zitten om te lezen hoe ze nu weer reageren. 

 

Psychosammie doet mij denken aan die Zwitserse journalist die een heel boek gemaakt heeft van alle brieven met onzin die hij schreef naar fabrikanten en de reacties die hij er op terug kreeg. Een voorbeeld van diens onzin: Een brief sturen aan Black en Decker met de vraag of ze hem het "doe-het-zelf" tandartsen pakket konden sturen zodat hij zelf zijn kiezen kon gaan vullen om niet meer naar die dure tandarts te hoeven.

 

Gewoon niet meer op hem reageren. Rustiger voor je zelf, en minder lol voor hem...

 

T B

Aan de andere kant zou het te gek voor woorden zijn als een V.I.P. hier het forum verziekt door te gaan trollen. Dan ben je die titel echt niet waard.

Ik zie het meer als een ver gaande vorm van dom egoïsme plus een gebrek aan kennis van zaken en verder onwil om iets op te steken op dit gebied.

aangepast door minplus
taalfouten

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Hoewel ik geen Van Ranst-fan ben , hij heeft gelijk om zich niet op zijn kop te laten schijten !!

 

 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

 

Algemeen , ivm die moord & zelfmoord:

Wappies of anti-vaxxers die moorden plegen en nadien geen zelfmoord plegen ,

krijgen zulke corona , laat ze maar zitten , niet naar omkijken !! Grof ??

Moord plegen , en dan nog vanwege een vals vaccinatiebewijs , zoiets is ok zeker ??

Ik heb er al gelezen die die moord op de politiekers & virologen willen schuiven !!

Tja , ik lees soms ook andere forums !! 😳

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ja, dat krijg je nou met dat vaccinatiegedram (woord van 2021?). Die man is helemaal gek gemaakt.

Volgens berichtgeving in Duitsland zou het om een Reichsbürger gaan.

 

Dat zou alles verklaren, die liggen onder een vergrootglas in Duitsland, die erkennen  het huidige gezag niet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ceesv zei:

, die erkennen  het huidige gezag niet.

 

Dat is precies de rode draad in de agenda van die club van Engel, Reijenga, Baudet en kornuiten. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Onze democratie wordt van binnen uit uitgehold door een veel te lankmoedige overheid. 

 

Er moeten veel meer rechtszaken die door deze kliek worden opgestart om de gerechtelijke macht te saboteren, op de lange baan worden geschoven. 

 

Ik probeer deze 2 zinnen even te combineren. Dus je bent wel voor democratie maar alleen als het in jouw straatje is?

 

@dutchandrew ik had het ook gelezen. Eigenlijk al oud nieuws. Dit wisten we 1,5 jaar geleden al. Een "wappie", ene Maurice, riep dat toen al. Maar ja, de experts hè.

 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Democratie is dat de meerderheid beslist.

Die meerderheid wordt bepaald in het stemhokje waardoor een aantal partijen die met elkaar samenwerken namens de meerderheid van de bevolking  spreekt en zaken beslissen.

Beslist die meerderheid dat er een verplicht een autogordel gedragen moet worden dan kun je als eenling wel stellen dat het onzin is maar de meerderheid beslist en dan zit er niets anders op dan je daar aan te houden.

Zo ook als de meerderheid beslist dat er een verplicht gebruik gemaakt moet worden van een mondkapje, winkels, uitgaansgelegenheden en sportaccommodaties gesloten moeten worden, maar ook als er een verplichte vaccinatie gaat gelden. Dan kun je wel recht op eigen lijf eisen en wat al nog meer maar er is democratisch besloten dat een ieder zich laat vaccineren en ja daar sta je dan als antivaxer die het er helemaal niet mee eens is.

Democratie is dus een heel mooi instrument om volgens de meerderheid beslissingen te nemen er vanuit gaande dat een ieder intelligent genoeg is om te beslissen wat wel of niet goed is.

En in dat laatste zit dus ook het gevaar want sommige zaken zijn/worden zo mooi verpakt dat de meerderheid dit blindelings volgt en soms kan dat uiteindelijk toch heel anders uitpakken dan dat men voor ogen had.

Kijk hoe het bijv. is gegaan met de Brexit en eigenlijk verwacht ik dat zoiets straks ook in Duitsland gaat gebeuren, waar een grote groep na alle maatregelen en aanpassingen straks gaat denken "ja hallo, maar zo hadden we dat niet bedoelt" en keihard op de rem trapt, maar voordat e.e.a dan tot stilstand komt of dat de trein weer andersom op de rails staat daar zal heel wat tijd overheen gaan.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zich laat vaccineren tegen het coronavirus, belandt in de hel. Daarvoor waarschuwt evangelist Jaap Dieleman, in een folder die ook in Zeeland wordt verspreid.
Naar eigen zeggen heeft Dieleman vijf miljoen exemplaren laten maken. Zijn onheilspellende boodschap zit in het wekelijkse reclamepakket, tussen de kerstaanbiedingen en eindejaarsacties van onder meer supermarkten.

Dat is te lezen in de PZC=(Provinciale Zeeuwse Courant):

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/onheilspellende-boodschap-tussen-de-reclamefolders-gevaccineerden-gaan-verloren-in-de-hel~a7334c73/

 

 

folder.png

 

https://ontzagwekkendnieuws.nl/wp-content/uploads/2021/11/Introductiefilmpje_3.mp4

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

10 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ik probeer deze 2 zinnen even te combineren. Dus je bent wel voor democratie maar alleen als het in jouw straatje is?

Weer zo'n typische trol-opmerking.

Als we het het hebben over democratie, is het dan niet juist deze kliek die probeert democratische instituties te saboteren, af te breken of ze lam te leggen? En die met leugens en desinformatie probeert onze samenleving te ondermijnen? 

 

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2021/11/viruswaarheid-verliest-rechtszaak-vaccineren-record/

 

https://www.nu.nl/tech/6139613/willem-engel-verwijdert-tweet-over-voetballer-eriksen-op-last-van-twitter.html

 

En (expres?) via kort gedingen probeert democratisch genomen besluiten door rechters te laten verbieden?

 

Ënig idee wat "democratie"  betekent?  En waar rechtbanken voor bedoeld zijn?

Je weet vast wel beter!

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Sprietje zei:

Wie zich laat vaccineren tegen het coronavirus, belandt in de hel. Daarvoor waarschuwt evangelist Jaap Dieleman, in een folder die ook in Zeeland wordt verspreid.
Naar eigen zeggen heeft Dieleman vijf miljoen exemplaren laten maken. Zijn onheilspellende boodschap zit in het wekelijkse reclamepakket, tussen de kerstaanbiedingen en eindejaarsacties van onder meer supermarkten.

Dat is te lezen in de PZC=(Provinciale Zeeuwse Courant):

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/onheilspellende-boodschap-tussen-de-reclamefolders-gevaccineerden-gaan-verloren-in-de-hel~a7334c73/

 

 

folder.png

 

https://ontzagwekkendnieuws.nl/wp-content/uploads/2021/11/Introductiefilmpje_3.mp4

 

Die vent moet in zo'n praatprogramma........ kan hij dit ook onderbouwen....wie heeft hem dit verteld en wel zorgen dat zo'n vent totaal helemaal tot de grond wordt afgebrand of is het de Heer zelf, ik heb nog niemand die overleden is terug zien komen ook degene die wel of niet zijn gevaccineerd. 

Alle gelovigen die dit soort gasten aanbidden.........helaas geen redden meer aan.... ook niet door de Heer......dokter....neuroloog.....

 

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de maatschappij (dus via de democratisch verkozen meerderheid) heeft ook de PLICHT om de burgers te beschermen.

Als dat enkel kan via een verplichte vaccinatie, dan moet ze daarvan gebruik maken.

Veel anti vaxer begrijpen nog steeds niet dat het niet vaccineren niet alleen henzelf schaadt.

Is een beetje dezelfde discussie als over niet roken in publieke plaatsen

 

Lees trouwens de lezersbrief in de Morgen van de moeder van een kindje met leukemie

Weet dat de meeste niet gevaccineerden zitten bij de kinderen.  De gevolgen kennen we in B wel: 3 x meer besmetten in de scholen dan de rest van de samenleving.

Maar wat baten kaars en bril???  miljarden mensen zijn ingeënt, geen overdreven veel zware bijwerkingen te noteren.

de vaccins zijn niet te snel ontwikkeld.

Het griepvaccin moet ook jaarlijks opnieuw worden gezet, en is altijd licht aangepast aan de verwachte virusmutaties. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

‘Vertrouwen in coronabeleid op laagste punt sinds begin pandemie’

Bron NRC (en andere)

 

Dat komt natuurlijk ook door al dat gezever en polemische discussies tussen burgers onderling.

Helaas zijn er al heel veel mensen geradicaliseerd en getraumatiseerd geraakt door het ontbreken van beleid maken en leidinggeven.

Maar we hebben wel een verantwoordelijkheid te dragen ook betreffende verwarde mensen.

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...