Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden, Tonskidutch zei:

door het ontbreken van beleid maken en leidinggeven.

Dat werd de afgelopen week nog eens duidelijk verkondigd door een aantal experts:

 Groningse experts kraken corona-aanpak: ‘Zo bestrijd je geen pandemie’ - RTV Noord

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

 

Jij hebt hem door.

 

Maar ik zie dat ik inmiddels een wappie en een trol ben. En volgens sommigen al lang gevaccineerd.

Nee dus!. Ik ben iemand die kritisch is tegenover het gevoerde beleid, voor zover je van beleid kunt spreken. Niet alleen het vaccineren ansich maar ook alles er omheen. En niet alleen in Nederland maar ook Europa (zucht) en de rest van de wereld. De ontwikkelingen in China. Rusland aan de voordeur van de Oekraïne.

 

Daarom zei ik al eerder, over een jaar of 4 krabben we ons op ons achterhoofd en vragen we ons af hoe het heeft kunnen gebeuren. En dan heb ik het niet over een beetje griep met wat doden.

 

Maar gaan jullie maar lekker door hoor met de tweedeling in de maatschappij.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Democratie is dat de meerderheid beslist.

Die meerderheid wordt bepaald in het stemhokje waardoor een aantal partijen die met elkaar samenwerken namens de meerderheid van de bevolking  spreekt en zaken beslissen.

Beslist die meerderheid dat er een verplicht een autogordel gedragen moet worden dan kun je als eenling wel stellen dat het onzin is maar de meerderheid beslist en dan zit er niets anders op dan je daar aan te houden.

Zo ook als de meerderheid beslist dat er een verplicht gebruik gemaakt moet worden van een mondkapje, winkels, uitgaansgelegenheden en sportaccommodaties gesloten moeten worden, maar ook als er een verplichte vaccinatie gaat gelden. Dan kun je wel recht op eigen lijf eisen en wat al nog meer maar er is democratisch besloten dat een ieder zich laat vaccineren en ja daar sta je dan als antivaxer die het er helemaal niet mee eens is.

Democratie is dus een heel mooi instrument om volgens de meerderheid beslissingen te nemen er vanuit gaande dat een ieder intelligent genoeg is om te beslissen wat wel of niet goed is.

En in dat laatste zit dus ook het gevaar want sommige zaken zijn/worden zo mooi verpakt dat de meerderheid dit blindelings volgt en soms kan dat uiteindelijk toch heel anders uitpakken dan dat men voor ogen had.

Kijk hoe het bijv. is gegaan met de Brexit en eigenlijk verwacht ik dat zoiets straks ook in Duitsland gaat gebeuren, waar een grote groep na alle maatregelen en aanpassingen straks gaat denken "ja hallo, maar zo hadden we dat niet bedoelt" en keihard op de rem trapt, maar voordat e.e.a dan tot stilstand komt of dat de trein weer andersom op de rails staat daar zal heel wat tijd overheen gaan.

 

Wat er nu zit is niet waar de meerderheid voor gekozen heeft.

Dit is omdat Jantje het verdomt om met Pietje te spelen.

Hierdoor wordt er uitgeweken naar een werkbaar alternatief waarmee tegelijk de stem van NL deels de nek wordt omgedraaid.

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn wel de partijen waarop gestemd is en die samen een meerderheid (kunnen) gaan vormen.

Dat het niet de partijen zijn waar jij of ik op gestemd hebben dat kan gebeuren en het lijkt me ook heel logisch dat iemand die links af wil niet of vrijwel niet samen kan werken met iemand die rechtsaf wil.

Probleem is alleen dat door alle splinter partijen elke partij zo'n uitgesproken idee/mening heeft over een bepaald standpunt dat een wijziging hierin om samen te kunnen werken met een andere partij al snel gezien wordt als kiezersbedrog.

Ik zou dan ook een groot voorstander zijn van het instellen van een kiesdrempel zodat er geen partijen meer met slechts 1 of 2 personen in de 2e kamer zitting kunnen nemen.

Simpel net als in andere landen een extra stemronde invoeren, kom je niet boven het minimaal ingestelde aantal zetels uit dan staat die partij er bij de volgende stemronde niet meer bij en zal je een keuze moeten maken uit de partijen die er nog wel op staan.

Zo voorkom je de huidige versnippering en dus ook de steeds verder uitgesproken tegenstellingen in de gehele politiek.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het risico dat we straks alleen nog maar een links en een rechts partij hebben. Beetje Amerikaanse toestanden. Weet niet of dat nou een vooruitgang is.

 

We zijn tig jaar polderen gewend en de interessante vraag is natuurlijk waarom dat nu niet meer werkt. De verschillen worden groot uitgemeten en vaak op de man uitgespeeld. Andere mening? Cancelen die hap! Oh hoor eens wat Geert zegt? Rechtszaak aan zijn broek.

 

We zijn lekker bezig zullen we maar zeggen.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gerrit B zei:

Het zijn wel de partijen waarop gestemd is en die samen een meerderheid (kunnen) gaan vormen.

Dat het niet de partijen zijn waar jij of ik op gestemd hebben dat kan gebeuren en het lijkt me ook heel logisch dat iemand die links af wil niet of vrijwel niet samen kan werken met iemand die rechtsaf wil.

Probleem is alleen dat door alle splinter partijen elke partij zo'n uitgesproken idee/mening heeft over een bepaald standpunt dat een wijziging hierin om samen te kunnen werken met een andere partij al snel gezien wordt als kiezersbedrog.

Ik zou dan ook een groot voorstander zijn van het instellen van een kiesdrempel zodat er geen partijen meer met slechts 1 of 2 personen in de 2e kamer zitting kunnen nemen.

Simpel net als in andere landen een extra stemronde invoeren, kom je niet boven het minimaal ingestelde aantal zetels uit dan staat die partij er bij de volgende stemronde niet meer bij en zal je een keuze moeten maken uit de partijen die er nog wel op staan.

Zo voorkom je de huidige versnippering en dus ook de steeds verder uitgesproken tegenstellingen in de gehele politiek.

Zo is het Q1 Q2 Q3

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gerrit B zei:

Zo voorkom je de huidige versnippering en dus ook de steeds verder uitgesproken tegenstellingen in de gehele politiek.

Je voorkomt niet alleen tegenstellingen, maar ook machteloosheid.

Toen Rutte een tijdje geleden de veelkleurigheid van het parlement - en vooral de TK - zo bejubelde, vermoedde ik dat in zijn hoofd het alom bekende gezegde "Verdeel en heers" speelde. De verborgen agenda van hen die de versnippering toejuichen is dat verdeeldheid hen in de kaart speelt.

 

(Ziehier ook een belangrijk element dat de anti-vax kliek probeert aan de wakkeren.)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@psycho: We zijn lekker bezig zullen we maar zeggen.

 

Toen ik nog in NL woonde zei ik altijd: als je wlt weten hoe de toekomst in NL er over 15-20 jaar uit gaat zien, kijk dan nu naar de Verenigde Staten. Tweedeling in de maatschappij. Op NL scholen zijn schietwapens nog onbekend, maar messen al aardig ingevoerd; iets dat 20 jaar geleden nog ondenkbaar was.

Hier lokaal zeg ik trouwens hetzefde: als je wlt weten hoe hier de toekomst over 15 jaar eruit ziet, kijk dan naar NL nu.

De kinderen hier zijn nog zo braaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ik probeer deze 2 zinnen even te combineren. Dus je bent wel voor democratie maar alleen als het in jouw straatje is?

 

@dutchandrew ik had het ook gelezen. Eigenlijk al oud nieuws. Dit wisten we 1,5 jaar geleden al. Een "wappie", ene Maurice, riep dat toen al. Maar ja, de experts hè.

 

 

 


toen ik het las moest ik ook meteen aan oa. Maurice denken.
Het virus is voornamelijk airborne, fijn dat het steeds meer begint te landen. Mijn werkgever onderneemt hier ook op actie (>10k medewerkers). 
Voortschrijdend inzicht op een zeer trage manier is ook vooruitgang..... 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat kwartje een beetje begint te vallen dan gaan we ook inzien dat veel maatregelen zinloos geweest zijn en soms ronduit belachelijk. Zo is handenwassen een heel goed idee bij bijvoorbeeld buikloop. Niet gek dus dat je dat als eerste maatregel neemt. Maar na verloop van tijd kom je erachter dat dit virus nauwelijks overdracht heeft via de handen. Toch staat het nog steeds op de lijst. Avondklok en lockdown gaan we het maar niet meer over hebben.

 

De boodschap is, adem elkaars adem niet in. Mondkapjes liggen voor de hand maar moet je eens zien hoeveel we ernaast blazen. Ben benieuwd hoeveel praktische maatregelen hiervoor bedacht gaan worden. Een CO2 meter in huis is een optie maar die komen allemaal uit China en dus per definitie hoogst onbetrouwbaar.

 

Eigenlijk kom je met je boerenverstand ook best ver. Doe mij een seizoen in het openbaar vervoer en ik krijg alle griepjes die er maar langskomen. Ik ben daarom ruim 30 jaar niet meer in het OV geweest. Ging weer en wind op de motor naar kantoor. Dat kantoor is zeer goed geventileerd. In die 30 jaar geen dag ziek geweest. Leef ik gezond? Nou dat valt wel mee, ik heb een bourgondische levensstijl. Krijg ik dus geen Corona? Nou dat weet ik niet maar ik doe mijn best om risicovolle situaties te vermijden. Dus niet meer 10x per jaar naar theater maar wel vrienden thuis en naar geschikte restaurantjes.

 

Ik ben in ieder geval blij dat wij vorig jaar in ons verenigingsgebouw voor een dikke 11.000 euries een goede ventilatie hebben laten aanleggen. Daar komen we iedere vrijdag bij elkaar met 30 man zonder besmettingen. Ook van onze huurders horen we geen problemen. Is dat bewijs? Nee, maar het geeft wel vertrouwen en dat horen we ook van onze huurders.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zinloze maatregelen?

40 minuten geleden, Psychosammie zei:

Zo is handenwassen een heel goed idee bij bijvoorbeeld buikloop.

 

Tja, waarom zou het dan niet goed zijn tegen het corona virus?

Je kan natuurlijk  je handen op je rug binden zodat je niet in je ogen wrijft of aan je mond komt, maar anders..

 

Virus gaat naar binnen via slijmvliezen

''Als je op je het station een trapleuning vasthoudt en direct je handen wast met water en zeep, ben je van het virus af.'' Maar als je dat niet doet en daarna aan je mond of neus zit of in je ogen wrijft, komt het virus in contact met je slijmvliezen.

 

En zo zijn er nog duizenden artikelen die dit onderbouwen.

 

 

40 minuten geleden, Psychosammie zei:

Maar na verloop van tijd kom je erachter dat dit virus nauwelijks overdracht heeft via de handen.

Dus toch? een beetje zwanger bestaat ook niet, en alle kleine beetjes opgeteld maken een groot verschil.

 

Dit zegt de koninklijke Nederlandse academie van wetenschappen over het verspreiden van virussen.

 

3 Verder zal iemand die coronavirussen in de luchtwegen heeft, gemakkelijk de eigen handen
besmetten. Door vervolgens iemand anders aan te raken (bijvoorbeeld door handen
schudden), wordt de huid van die ander besmet met virussen. Door bijvoorbeeld met een
besmette hand in de ogen te wrijven of de neus of mond aan te raken kunnen de virussen op
de slijmvliezen terechtkomen. Daar kunnen ze zich vermenigvuldigen en iemand ziek maken.

4 Besmette handen en besmette druppeltjes kunnen ook op voorwerpen terechtkomen,
bijvoorbeeld op deurknoppen, trapleuningen, liftknoppen, winkelwagentjes, mobiele
telefoons, toetsenborden en borden, glazen en bestek. Wanneer iemand die vatbaar is zulke
besmette voorwerpen aanraakt, kan deze persoon besmet worden en ziek worden. We
noemen dit indirecte overdracht.

 

https://www.knaw.nl/shared/resources/actueel/bestanden/20210607_Hoe_word_je_besmet_met_het_coronavirus_KNAW.pdf

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

En zo zijn er nog duizenden artikelen die dit onderbouwen.

 

Lees nou even dat artikel van @dutchandrew

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maurice was echt niet de 1e die met ventilatie kwam. Dit was 12 jaar geleden al uit onderzoeken gebleken. Wat dat betreft is deze publicatie van 2e helft maart 2020 interessant.

https://www.vakbladwarmtepompen.nl/5770/corona-voorzorgsmaatregelen-ventilatie-en-luchtbehandeling-tegen-mogelijke-verspreiding

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...