Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Nog even toegevoegd aan bovenstaand bericht, de brievenbuspolitie was niet bereikbaar.
Die hebben, vooruitlopend op de mogelijke ernstige brievenbusterreur tussen Kerst en Oudjaar, hun rust genomen. 😉🤭

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het is gewoon echt bedroevend dat je die kennis nogmaals moet aanhalen in de argumentatie en discussies met anderen.

In en in triest hoe er door sommigen getwijfeld wordt aan het virus, de vorm van besmetting en de ernst van deze pandemie.

 

Ik geloof niet dat je het artikel gelezen / begrepen hebt. Het gaat er o.a. over dat handenwassen vaak op nr 1 in het lijst maatregelen genoemd wordt terwijl die eerste plaats niet terecht is.

 

Als dat zo was had ik al lang Corona gehad van 2x in de week een winkelwagentje gebruiken die door duizenden anderen voor mij is gebruikt. Die karretjes worden al lang niet meer schoongemaakt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, John van Dreumel zei:

In onze regio werd een folder huis aan huis verspreid met als titel “10 redenen om je (nog) niet te laten vaccineren. 
Dit soort, in mijn optiek troep, hoef ik niet in mijn brievenbus. 

 

Waarom niet? Ik ken de inhoud niet maar die kan variëren van volslagen onzin tot serieuze overwegingen. Dat die overwegingen niet zo bij jou passen wil nog niet zeggen dat het troep is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen was er in Nederland vrijdag avond geen IC bed meer beschikbaar voor spoedeisende of levensreddende hulp.

Probeer je eens in te beelden wat dat met het medisch personeel doet en wat het voor patiënten betekent.

 

Een discussie over de plaats op een lijstje waar handen wassen wordt geadviseerd, dan begrijp je niet waar het in essentie over gaat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Psychosammie zei:

handenwassen vaak op nr 1 in het lijst maatregelen

Het is geen lijstje op basis van prioriteiten...

 

16 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik ken de inhoud niet maar die kan variëren van volslagen onzin tot serieuze overwegingen.

Waarom zou ik een ongevraagd advies ter harte nemen, welk belang en agenda zit daar achter?

 

We hebben hier bv in Nederland een onafhankelijke gezondheidsraad.

Dat is een groep experts van wisselende samenstelling die op verzoek advies uitbrengt.

Als er redenen zijn om geen vaccinatie te adviseren dan wegen ze dat mee en omgekeerd ook.

Daar komt gezond advies uit voort dat niet gekleurd is door voor of tegenstanders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Resistance is futile you will be assimilated

 

Daarmee loop je @Psychosammie al enkele dagen te koop in je handtekening en misschien relativeert dat je zienswijze. Of het is een gevoel van onmacht. Gezien de MS aandoening bij jouw vriendin en al die niet werkende medicijnen waar je over schreef is het een beetje te begrijpen. Het vaccin tegen Covid werkt echter wel.

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, John van Dreumel zei:

Ik vermoed dat jij dit cynisch bedoelde,

Neen hoor @John van Dreumel het was ernst.

Net als die Engel en anderen die onwaarheden verspreiden wordt het hoog tijd voor gepaste vervolging en straf.

Wat de politie ermee doet zal in eerste instantie wel bitter weinig zijn, maar pas na aangifte staat een weg open.

 

Anders had je het vermelden ervan ook kunnen weglaten uit in je bericht.

aangepast door Tonskidutch
woord blauw

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

Daarmee loop je @Psychosammie al enkele dagen te koop in je handtekening en misschien relativeert dat je zienswijze. Of het is een gevoel van onmacht. Gezien de MS aandoening bij jouw vriendin en al die niet werkende medicijnen waar je over schreef is het een beetje te begrijpen. Het vaccin tegen Covid werkt echter wel.

 


aanvulling:
tijdelijk

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mauspartyhouse zei:


aanvulling:
tijdelijk

aanvulling op mijzelf: de werking is tijdelijk. Of het werkt ligt aan de term 'werkt'.
-Het werkt niet tegen verspreiding.
-Het werkt niet tegen covid-19 geïnfecteerd raken
-Het werkt niet tegen ziek worden na het geïnfecteerd raken. 

Mijn mening is dat het mee helpt de pandemie in te dammen. 
Maar ik ben ook maar een simpele uit de provincie met een groen vinkje 🙂
 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Net als die Engel en anderen die onwaarheden verspreiden wordt het hoog tijd voor gepaste vervolging en straf.

De rechtszaak tegen van Ranst heeft hij al verloren en mag 4000 euries ophoesten omdat hij van Ranst te lichtzinnig voor de rechter heeft gedaagd.

Saillant detail is dat Willem Engel hiermee indirect het vaccinatieprogramma ondersteund nu van Ranst heeft aangegeven dit geld door te zullen storten  naar UNICEF om de COVAX-vaccins te verdelen in ontwikkelingslanden.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, theparasol zei:

Het is nog steeds niet uitgesloten dat MS getriggerd wordt door een virus infectie waardoor in sommige gevallen je immuun systeem voortaan myeline aanvalt.

Dus ik hoop nog steeds op een vaccin waardoor in de toekomst ook deze rot ziekte voorkomen kan worden.

 

 

 

 

Ik hoop het ook. Veel auto-immuunziekten bleken achteraf door virussen veroorzaakt te zijn. Zo ging mijn zwager zijn lever afbreken na een hepatitis door een virus. Het zou me niet verbazen als diverse mensen nu aan covid-19 een auto-immuunziekte overhouden na een zware infectie met al dan niet heftig verloop. De zoveelste reden om een vaccin te nemen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

aanvulling op mijzelf: de werking is tijdelijk. Of het werkt ligt aan de term 'werkt'.
-Het werkt niet tegen verspreiding.
-Het werkt niet tegen covid-19 geïnfecteerd raken
-Het werkt niet tegen ziek worden na het geïnfecteerd raken. 

Mijn mening is dat het mee helpt de pandemie in te dammen. 
Maar ik ben ook maar een simpele uit de provincie met een groen vinkje 🙂
 

Het werkt wel tegen verspreiding, want gevaccineerden ruimen het virus sneller op na een infectie.

Iedereen kan geïnfecteerd raken, alleen een gevaccineerde heeft er minder last van

Het werkt wel tegen ziek worden want gevaccineerden worden minder (snel) ziek.

 

De werking duurt lang maar neemt na enige tijd langzaam af van 95 tot zeg maar 70%. Kwestie van hoe de verschillende onderdelen van je afweer werken. Doordat er nieuwe varianten komen met een net iets andere samenstelling zal de werking geleidelijk verder dalen en wordt een nieuw vaccin noodzakelijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel voor mijzelf op dit moment nog wel over het nut van het nemen van de booster.

Ik ben 47 jaar en goed gezond. Laatste keer dat ik zwaar griep had was toen ik 8 jaar oud was en op mijn 12e roodvonk.

Toen ik 13 was bof vaccin gekregen want wat mijn ouders ook probeerden ik raakte maar niet besmet.

Verder nooit meer ziek geweest afgezien van wat gekuch.

Mijn huidige redenatie is door vaccinatie herkent mijn lijf corona virussen en zal daarna zelfstandig antistoffen gaan bij produceren als daar een tekort aan is.

Ik neem geen vaccins voor een groen vinkje / QR code: dan leef ik wel met de maatschappelijke beperkingen die het me oplevert.

Ergens hoop ik dat voor die omicron variant een aangepast vaccin op de markt komt.

Dat zou voor mij de balans voor de booster duidelijk laten doorslaan naar wel gaan nemen.

 

Heeft iemand voor iemand in mijn omstandigheden een goede reden met argumentie om het wel of niet te doen?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...