Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Ik ben dan 10 jaar ouder, wel eens ziek maar meestal omdat ik dan geen 60-80 uur per week werk maar 3 a 4 werkweken van 100+ uren maakte waarna mijn lichaam even op de rem trapte om bij te kunnen tanken.

Helaas eind april begin mei een besmetting meegemaakt en ervaren wat het is om van altijd op volle kracht bezig te zijn te veranderen in een wrak die zelfs geen trap van 16 treden in 1 keer op kon lopen. (zo hoog is de trap aan de zaak)

Ook nu na ruim 7 maand ervaar ik nog steeds hinder van deze besmetting door niet meer te kunnen wat ik altijd deed (3 a 4 uurtjes slapen en dan weer vol aan het werk) zelfs na 7-8 uur slapen lukt dat niet meer en er zijn dagen dat ik niet vooruit te branden ben en zelfs tijdens het koffiedrinken om 10.00 uur al weer in slaap kan vallen.

Als je zo'n ervaring hebt opgedaan en iemand geeft je de mogelijkheid om dit te voorkomen of in ieder geval er voor te zorgen dat het minder erg is/wordt dan grijp je dat met 2 handen aan en vraag je je niet meer af of er over een maand of wat misschien wel iets beters op de markt kan komen.

Dus krijg ik de oproep voor de booster dan wordt er ook direct een afspraak gemaakt en hoef ik daar geen moment over te twijfelen.

  • Like 2

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toen jij besmet werd was je nog niet gevaccineerd met alle gevolgen van dien.

Echter ik ben dat wel gelukkig dus ik vertrouw erop dat mij een dergelijk lot bespaard blijft.

Voor mij is de kern van de twijfel: wat voegt een booster met hetzelfde vaccin in mijn geval medisch nog toe.

Het virus gaat er echt niet de wereld mee uit en immuun wordt je er ook niet van.

Misschien wat minder lang ziek maar zolang dat tgv vaccinatie dan een mild ziekteverloop is boeit me dat echt niet.

Daarnaast "voel" ik ook wel wat voor een portie natuurlijke antistoffen.

Schijnt de gouden combinatie te zijn: vaccin en natuurlijke wijze verkregen antistoffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parasol 

 

ik deel je mening volledig 

 

Ook ik heb 2x Pfizer en twijfel over t nut van de booster voor mij.

 

daarnaast maak ik me zorgen over de qr code.

gaat deze weer weg wanneer COVID onder controle is of blijft deze?

deze qr code is in t leven geroepen vanwege COVID-19 en zou moeten verdwijnen wanneer COVID-19 hetzelfde is als een griep.

 

Als mijn groene vinkje verdwijnt omdat ik geen booster wil dan zij het zo.

mocht dit gaan gebeuren dan neemt de twijfel over de goede bedoeling van de qr code bij mij ook enorm toe.

 

ben zeker geen wappie maar wil niet dat mijn vrijheid afhangt van een derde vaccinatie welke voor mij op dat moment niet nodig is.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, theparasol zei:

Toen jij besmet werd was je nog niet gevaccineerd met alle gevolgen van dien.

nee helaas 's morgen bericht dat ik positief getest was, 's middag bericht dat ik me mocht laten vaccineren maar dat was dus te laat en moest eerst 4 weken wachten maar dat werd later 8 weken voor de vaccinatie.

 

QR code interesseert me niet anders dan dat ik boodschappen kan doen en spullen ophalen uit Duitsland.

café, restaurant, bioscoop oid. zoek ik nu echt niet op dus daar heb ik geen QE code voor nodig. Om een paar kilo schroeven te kunnen halen wel dus daar heb ik hem voor nodig.

 

Ik was vandaag dus weer op de klus van gisteren en degene die vanmorgen om 7.00 uur de deur voor me openende vertelde dat er inmiddels 11 positief getest waren van die bewuste afdeling, 2 van een andere afdeling en dan nog mensen van de TD.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Sprietje zei:

Een Nieuw-Zeelander heeft zich tien keer laten prikken tegen corona op 1 dag.

https://www.hln.be/buitenland/man-laat-zich-op-een-dag-tien-keer-vaccineren-tegen-coronavirus~aa253636

Sommige .... zijn echt wel geflipt , voor geld .... iedereen heeft dus een prijs .... 😵

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Het werkt wel tegen verspreiding, want gevaccineerden ruimen het virus sneller op na een infectie.

Iedereen kan geïnfecteerd raken, alleen een gevaccineerde heeft er minder last van

Het werkt wel tegen ziek worden want gevaccineerden worden minder (snel) ziek.

 

De werking duurt lang maar neemt na enige tijd langzaam af van 95 tot zeg maar 70%. Kwestie van hoe de verschillende onderdelen van je afweer werken. Doordat er nieuwe varianten komen met een net iets andere samenstelling zal de werking geleidelijk verder dalen en wordt een nieuw vaccin noodzakelijk.

Precies, het helpt. 
Ik bedoel te zeggen, dat het vaccin voor mij dan niet werkt. Ik vind de werking tegenvallen. 
Dit icm met oversterfte, big pharma (mexicaanse griep 2009) en het idee van onaantastbaarheid van veel gevaccineerden geeft mij twijfel over onze ingeslagen weg.
 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, theparasol zei:

Ik twijfel voor mijzelf op dit moment nog wel over het nut van het nemen van de booster.

Ik ben 47 jaar en goed gezond. Laatste keer dat ik zwaar griep had was toen ik 8 jaar oud was en op mijn 12e roodvonk.

Toen ik 13 was bof vaccin gekregen want wat mijn ouders ook probeerden ik raakte maar niet besmet.

Verder nooit meer ziek geweest afgezien van wat gekuch.

Mijn huidige redenatie is door vaccinatie herkent mijn lijf corona virussen en zal daarna zelfstandig antistoffen gaan bij produceren als daar een tekort aan is.

Ik neem geen vaccins voor een groen vinkje / QR code: dan leef ik wel met de maatschappelijke beperkingen die het me oplevert.

Ergens hoop ik dat voor die omicron variant een aangepast vaccin op de markt komt.

Dat zou voor mij de balans voor de booster duidelijk laten doorslaan naar wel gaan nemen.

 

Heeft iemand voor iemand in mijn omstandigheden een goede reden met argumentie om het wel of niet te doen?

 

 

 

De laatste keer dat ik griep gehad heb is meer dan 50 jaar geleden en ik ben niet vaak ziek geweest. Maar dat zegt lang niet alles; ook topfitte kerngezonde mensen van jouw leeftijd zijn soms zo maar opeens weg door covid. Nu ben jij gevaccineerd dus dat zal niet snel gebeuren, maar je kunt nog wel ziek worden na een besmetting en hoe ziek hangt af van hoe goed je afweer dan meteen werkt. Door de 2 vaccinaties werkte die tig keer beter maar dat neemt geleidelijk af. Met een booster zet je hem weer op het niveau van na de 2e prik, waardoor je het virus sneller opruimt en vermoedelijk niet eens ziek wordt maar wel zeer snel ook geen anderen meer zal kunnen besmetten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Precies, het helpt. 
Ik bedoel te zeggen, dat het vaccin voor mij dan niet werkt. Ik vind de werking tegenvallen. 
Dit icm met oversterfte, big pharma (mexicaanse griep 2009) en het idee van onaantastbaarheid van veel gevaccineerden geeft mij twijfel over onze ingeslagen weg.
 

Hoezo vind je de werking tegenvallen? Het werkt fantastisch!

Wat je met oversterfte in dit verband bedoelt weet ik niet, big pharma wantrouwen is terecht (Mexicaanse griep was een erg milde pandemie itt covid-19) en domheid van veel gevaccineerden en niet gevaccineerden zal je altijd houden.

De ingeslagen weg in Nederland is zwabberen en achter de feiten aanlopen in de hoop stemmen te houden. Maar het principe is alle noodzakelijke maatregelen gecombineerd nemen, waarbij vaccinatie ver bovenaan staat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, minplus zei:

Hoezo vind je de werking tegenvallen? Het werkt fantastisch!

Wat je met oversterfte in dit verband bedoelt weet ik niet, big pharma wantrouwen is terecht (Mexicaanse griep was een erg milde pandemie itt covid-19) en domheid van veel gevaccineerden en niet gevaccineerden zal je altijd houden.

De ingeslagen weg in Nederland is zwabberen en achter de feiten aanlopen in de hoop stemmen te houden. Maar het principe is alle noodzakelijke maatregelen gecombineerd nemen, waarbij vaccinatie ver bovenaan staat.

Nou fantastisch....
Ik, en vele met mij zullen dit anders vinden. En hadden wellicht meer verwacht van de vaccinatie. (incl de jonge en rutte overigens) 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gerard 76 zei:

Als mijn groene vinkje verdwijnt omdat ik geen booster wil dan zij het zo.

mocht dit gaan gebeuren dan neemt de twijfel over de goede bedoeling van de qr code bij mij ook enorm toe.

Die QR code is zeker wel nuttig maar ik pieker er niet over om daarvoor een booster te gaan nemen.

Wat ik begrepen heb is dat de internationale QR code wat haken en ogen krijgt per 1 februari.

Dat schept in elk geval duidelijkheid voor de reislustigen onder ons zodat je weet waar je aan toe bent en niet ieder land zijn eigen eisen pakketje kan gaan samenstellen tav internationaal verkeer en bij iedere scheet weer aanvullende eisen kan gaan stellen. 

 

Als ze met de landelijke QR code ook die kant op willen dan doen ze dat maar.

Zolang ik naar de supermarkt kan blijven gaan zonder qr code merk ik niet eens verschil.

Al het andere is voor mij persoonlijk maar bijzaak / luxe waar ik prima buiten kan zonodig maar voor de rest van mijn leven.

Maar die QR code is toch geen blijvertje. Het is een hulpmiddel om de epidemie beheersbaar te houden.

Als de situatie onder controle is dan hoeft er niets meer beheerst te worden en dan vervalt die vanzelf wel weer. 

 

37 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Ik bedoel te zeggen, dat het vaccin voor mij dan niet werkt. Ik vind de werking tegenvallen. 

 

De werking voor mij persoonlijk zal zijn dat je ziekte verloop minder ernstig is.

Dat het geen immuniteit verschaft en er ook niet voor zorgt dat je niet meer besmettelijk bent is jammer voor anderen die uit overtuiging geen vaccin nemen of medisch gezien geen vaccin kunnen nemen.

Big Pharma kan mij de rug op, ik ga geen medicijnen of vaccins nemen waar ik niet achter sta.

 

30 minuten geleden, minplus zei:

Met een booster zet je hem weer op het niveau van na de 2e prik, waardoor je het virus sneller opruimt en vermoedelijk niet eens ziek wordt maar wel zeer snel ook geen anderen meer zal kunnen besmetten.

Ik vind het eigenlijk stiekem wel dikke prima dat ik anderen nog steeds kan besmetten want de kans dat daarbij een overtuigde anti vaxxer het oploopt wordt daarmee ook groter zodat ze niet de dans eenvoudig kunnen ontspringen en roepen en achteraf ook nog blijven roepen zie je wel allemaal overbodig zo'n vaccin.

Als iemand met vuur speelt en iedereen in de bek uitlacht die hem waarschuwt dan is het prima dat hij zich ook eens vies brandt.

Niks zieligs aan boontje komt om zijn loontje. Die idioten gun ik best wel iets zoals Gerrit B overkomen is.

 

Dus "minder lang ziek of niet ziek" en "minder lang besmettelijk" zijn voor mij helaas geen doorslag gevende redenen om de booster te gaan nemen.

Kortom op dit moment ben ik van mening dat ik persoonlijk voldoende bijgedragen heb om ernstig ziekteverloop voor mijzelf te voorkomen en daarmee aan het bestrijden van de ziekte.

De tijd is nu daar dat diegenen die nog niets hebben gedaan in actie komen of dat ze de gevolgen van het niets doen onder de ogen moeten komen.

 

aangepast door theparasol
typo...
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 1-12-2021 om 23:09, ceesv zei:

Hier kan je de rapportage aan de regering vinden van Jaap van Dissel, van 2 weken geleden.

 

Dat geeft een aardig beeld wat een vaccinatie uitmaakt.

 

Technische briefing Jaap van Dissel

 

afbeelding.png

Een overall percentage van 97% bescherming tegen IC opname van de totale groep gevaccineerden zegt genoeg!

 

@Psychosammie, blijft de vraag onbeantwoord, hoe jij, die vaccinatie afwijst als instrument , wilt voorkomen dat de IC afdelingen vol blijven liggen met niet gevaccineerde Covid-19 patiënten.

 

Het vaccin is niet "perfect" maar het gaat aardig de goede richting op.

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat toch een vreemde reactie, "ik had meer verwacht van de vaccinatie"

Ik heb een paracetamol genomen tegen de hoofdpijn maar ik heb nog steeds hoofdpijn dus die paracetamol is waardeloos?

Natuurlijk willen we allemaal een wonderpil, 1 keer zo'n ding naar binnen werken en probleemloos in goede gezondheid 100 worden.

 

Ik ben maar wat blij dat men dit al in zo'n korte tijd heeft weten te ontwikkelen en dat we niet elke week bij de begraafplaats/crematorium hoeven te staan om weer een coronadode weg te brengen of om nog verdere besmettingen te voorkomen het maar met een videoverbinding moeten doen.

 

Over de 1e elektrische auto deed men eerst ook smalend met "dat ding rijdt maar 45 km ver" inmiddels vind ik ze nog steeds waardeloos met maar een bereik van 450km zou het voor privé gebruik al aardig volstaan.

Met dit vaccin gaat het hopelijk net zo, nu een half jaartje beschermd, met de nieuwe versie een jaartje en wie weet met een geheel nieuwe opzet straks  levenslang.

En ja er zullen er zijn die hier heeeeeel veel geld mee verdienen.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vaccin-ontwikkeling is al lang bezig:

https://www.ntvg.nl/system/files/publications/2004114610001a.pdf

 

Voor mensen die zich nog steeds volkomen onterecht druk maken over een vervelend gevolg op lange termijn :

https://www.uza.be/mrna-een-oude-bekende-van-het-uza

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

Ook nu na ruim 7 maand ervaar ik nog steeds hinder van deze besmetting door niet meer te kunnen wat ik altijd deed (3 a 4 uurtjes slapen en dan weer vol aan het werk) zelfs na 7-8 uur slapen lukt dat niet meer en er zijn dagen dat ik niet vooruit te branden ben en zelfs tijdens het koffiedrinken om 10.00 uur al weer in slaap kan vallen.

Als je zo'n ervaring hebt opgedaan en iemand geeft je de mogelijkheid om dit te voorkomen of in ieder geval er voor te zorgen dat het minder erg is/wordt dan grijp je dat met 2 handen aan en vraag je je niet meer af of er over een maand of wat misschien wel iets beters op de markt kan komen.

Dus krijg ik de oproep voor de booster dan wordt er ook direct een afspraak gemaakt en hoef ik daar geen moment over te twijfelen.

Ik begrijp trouwens niet dat iemand op dit forum na jouw trieste en eerlijke verhaal als reactie een een "Haha" emoticon kan toevoegen....🤢

(Maar misschien kan diegene dat hier nog even uitleggen.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2021 om 09:19, John van Dreumel zei:

In onze regio werd een folder huis aan huis verspreid met als titel “

10 redenen om je (nog) niet te laten vaccineren
Dit soort, in mijn optiek troep, hoef ik niet in mijn brievenbus. 

Ik heb de folder online gevonden !!

Het is een ongelooflijke folder om mensen doelbewust te doen twijfelen !!

 

20 uren geleden, Psychosammie zei:

Waarom niet? Ik ken de inhoud niet maar die kan variëren van volslagen onzin tot serieuze overwegingen. Dat die overwegingen niet zo bij jou passen wil nog niet zeggen dat het troep is.

Awel , ik heb 2 websites gevonden , gewoon goegelen op de gekleurde titel:

1) een website met o.a. een artikel , een interview met studenten & twijfels

2) is de betreffende folder

Een leuk opvallertje uit het studentenartikel:

Quote

Al deze studenten zijn het erover eens: ze worden zelf waarschijnlijk niet heel ziek van corona

Ze zeggen zelf waarschijnlijk , als ze toch zo zelfzeker zijn , waarom dan twijfelen ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...