Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
39 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Willen alle (dan al niet rokende) dikke 60 plussers zich ff laten vaccineren, en daarnaast een gezondere leefstijl hanteren.

 

Een gezonde levensstijl en voeding is zeker voor iedereen aan te bevelen.

Het zal zeker helpen, maar corona stoort zich daar niet aan.

 

https://dvhn.nl/drenthe/Sportschoolhouder-Hans-Schonewille-van-Fantasic-Sports-uit-Hoogeveen-overlijdt-aan-de-gevolgen-van-corona.-Ook-zijn-zoon-Bram-ligt-in-coma-27069872.html

 

Een gezonde levensstijl zonder vaccinatie kan nog steeds voor  iedereen fataal zijn, ook jongere mensen zijn niet zeker van een goede afloop.

Ongevaccineerde 60 minners zijn ook een bron van verspreiding, en zijn over een langere periode een gevaar voor iedereen in hun omgeving, zowel jong als oud.

 

Het RIVM is bezig met een groot onderzoek specifiek naar long covid.

Recent werden de eerste resultaten gepubliceerd, maar niet uitgesplitst naar leeftijd.

De belangrijkste bevinding? 95 procent van de deelnemers met langdurige klachten, had een mild tot matig verloop van corona.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, ceesv zei:

 

Een gezonde levensstijl en voeding is zeker voor iedereen aan te bevelen.

Het zal zeker helpen, maar corona stoort zich daar niet aan.

 

https://dvhn.nl/drenthe/Sportschoolhouder-Hans-Schonewille-van-Fantasic-Sports-uit-Hoogeveen-overlijdt-aan-de-gevolgen-van-corona.-Ook-zijn-zoon-Bram-ligt-in-coma-27069872.html

 

Een gezonde levensstijl zonder vaccinatie kan nog steeds voor  iedereen fataal zijn, ook jongere mensen zijn niet zeker van een goede afloop.

Ongevaccineerde 60 minners zijn ook een bron van verspreiding, en zijn over een langere periode een gevaar voor iedereen in hun omgeving, zowel jong als oud.

 

Het RIVM is bezig met een groot onderzoek specifiek naar long covid.

Recent werden de eerste resultaten gepubliceerd, maar niet uitgesplitst naar leeftijd.

De belangrijkste bevinding? 95 procent van de deelnemers met langdurige klachten, had een mild tot matig verloop van corona.

 

 

aan te bevelen
kan
niet zeker
Het overtuigt mij niet. 

De link die je stuurde is een schrijnend geval, maar statistisch gezien een uitzondering gelukkig (aangenomen dat zoon Bram een stuk jonger is dan vader).
De rede van mijn recente interesse in het overheidsbeleid, de rol van media en het fanatisme van de mede burger komt van een ander particulier verhaal. Dat van Neef Tim. Een 18 jarige sportieve kerel die door de Pfeizer vaccinatie hart problemen heeft gekregen met blijvende schade tot gevolg. Deze cases is bij RIVM ook als zodanig geregistreerd. Om maar even de scepsis weg te nemen... 

De kans dat een gezonde jongen van 18 blijvende schade overhoudt of overlijdt aan corona is kleiner dan deze specifieke bijwerking die hem getroffen heeft. Zijn inschrijving bij de Universiteit is geschrapt. Net als het probleemloze leven wat hij leefde.

Ieder individu maakt een vaccinatie afweging. Oprecht naar eigen inzicht, op basis van eigen ervaringen en informatie vergaring. Wie ben ik om te bepalen dat neef Tim de boosterprik moet nemen? Of het Covid-22 vaccin? Of ieder ander vaccin?
Niemand kan hier over beslissen of een mening over hebben, muv Tim.

Maar dat vind ik. Een simpele uit de provincie met een groen vinkje......

aangepast door mauspartyhouse

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk niet door de vaccinatie, maar na de vaccinatie.

Waar haal je die onzin vandaan dat de kans op blijvende schade voor een 18-jarige na covid kleiner is dan na een vaccinatie, want dat slaat echt helemaal nergens op.

 

Voor de stugge anti-vaxers die doodsbang zijn voor mRNA vanwege gebrek aan benul van wat dat is en hoe het werkt:

Een nieuw vaccin is goedgekeurd. Dit bevat geen mRNA maar peptiden, brokstukken van virus-eiwitten.

Maar goed, voor de echte onbenullen weer iets nieuws om bang voor te zijn, want peptiden klinkt erg eng....

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mauspartyhouse zei:

De rede van mijn recente interesse in het overheidsbeleid, de rol van media en het fanatisme van de mede burger komt van een ander particulier verhaal. Dat van Neef Tim. Een 18 jarige sportieve kerel die door de Pfeizer vaccinatie hart problemen heeft gekregen met blijvende schade tot gevolg. Deze cases is bij RIVM ook als zodanig geregistreerd. Om maar even de scepsis weg te nemen... 

Eerst causaal bewijs en tot die tijd telt het niet mee.

Je tapt me trouwens uit te veel verschillende vaatjes en nu weer dit persoonlijke verhaal wat verder geen hond kan controleren.

Voor mij ben je voorlopig de zoveelste wappie die via omzichtige manier zijn ongefundeerde boodschappen hier naar binnen probeert te loodsen onder het mom van ik sta open voor alle kanten van het verhaal.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, minplus zei:

Maar goed, voor de echte onbenullen weer iets nieuws om bang voor te zijn, want peptiden klinkt erg eng....

Noem het dan ook anders en noem het delen van het oorspronkelijke virus welke nagenoeg onschadelijk zijn gemaakt.

 

Voor de diehard die graag besmet wil worden noemen we het gewoon een zelf besmetting setje.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, gerrit B zei:

Noem het dan ook anders en noem het delen van het oorspronkelijke virus welke nagenoeg onschadelijk zijn gemaakt.

 

Voor de diehard die graag besmet wil worden noemen we het gewoon een zelf besmetting setje.

Zoals ik al aangaf zijn het brokstukken van de eiwitten van het virus en die zijn vanzelfsprekend volledig onschadelijk. Daar hoef je niets meer onschadelijk aan te maken zoals iedereen met een beetje kennis van de biologie weet.

Maar net als met mRNA zullen velen hier ook niets van begrijpen en zoals al tig duizenden jaren gangbaar is  is men doodsbang voor alles wat men niet begrijpt. En dat zal bij dit vaccin ook het geval zijn, los van dat gekken cq populisten er weer iets smerigs van zullen proberen te maken om er (invloed)rijker van te worden.

 

Je 2e zin begrijp ik niet. Wat wil je daarmee zeggen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar zit ook het verschil, niet iedereen heeft ook maar een beetje kennis van biologie, de meesten hebben gewoon totaal geen kennis op dit gebied.

 

Geef je aan dat het delen van het oorspronkelijke virus zijn dan geef je daarmee aan dat er niet genetisch aan geknutseld is oid., zet je er nog eens bij dat het virus op deze manier onschadelijk is dan zullen er altijd zijn die denken van "Ja, ja, dat hebben ze meer gezegd" maar zal een groot deel dat voor waar aannemen.

 

Met de 2e zin bedoel ik de anti alles figuren die alles wat de overheid aangeeft wantrouwt en nu dus de kans hebben om zich veilig in te laten spuiten met een echte virus.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaf ik aan.

 

Die anti alles figuren kunnen zich nu ook weer veilig laten vaccineren, net als met MRNA. Niet met een echt virus (dat waren AstraZeneca en Janssen met een onschadelijk gemaakt virus) maar met volledig onschadelijke stukken van bepaalde eiwitten van het virus. Nog veel minder eng dus.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, theparasol zei:

De boosterprik lijkt tot 90% tegen ziekenhuisopname ook van de omicronvariant te helpen. De onderzoeken daarover zijn nog logischerwijs beperkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, minplus zei:

Onderzoekers hebben een RNA gebaseerde ademtest ontwikkeld om een covid besmetting aan te tonen.

https://www.brown.edu/news/2021-12-14/bubbler

 

Gave ontwikkeling!

 

Wat ik mij wel weer afvraag:

 

Hoe blaas je veilig in zo'n bubbler. Je hebt zo'n ding aan de poort staan bij bv discotheek.

Moet iedereen erin blazen via zelfde pijpje met verwisselbaar mondstuk oid?

Hoe "clean" je het apparaat tussen de testen zodat een positieve voorgaande test niet de opvolgende testen beïnvloedt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Vermoedelijk niet door de vaccinatie, maar na de vaccinatie.

Waar haal je die onzin vandaan dat de kans op blijvende schade voor een 18-jarige na covid kleiner is dan na een vaccinatie, want dat slaat echt helemaal nergens op.

 

Voor de stugge anti-vaxers die doodsbang zijn voor mRNA vanwege gebrek aan benul van wat dat is en hoe het werkt:

Een nieuw vaccin is goedgekeurd. Dit bevat geen mRNA maar peptiden, brokstukken van virus-eiwitten.

Maar goed, voor de echte onbenullen weer iets nieuws om bang voor te zijn, want peptiden klinkt erg eng....


Een onbenul zit in een tunnelvisie. Maar het geeft niet, wijsheid komt met de jaren.
Het is een bekende bijwerking van het vaccin. https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/zeldzame-ontstekingen-aan-hart-horen-in-bijsluiter-pfizer-en-moderna-vaccins/

 Een bekende schaatser heeft deze bijwerking ook ondervonden;
https://www.schaatsen.nl/nieuws/2021/juli/ontstoken-hartzakje-geconstateerd-bij-nuis-was-wel-even-schrikken/

Bij neef Tim heeft het helaas tot een litteken gevormd. Hier zal hij voorlopig zoet mee zijn. 
 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, theparasol zei:

Eerst causaal bewijs en tot die tijd telt het niet mee.

Je tapt me trouwens uit te veel verschillende vaatjes en nu weer dit persoonlijke verhaal wat verder geen hond kan controleren.

Voor mij ben je voorlopig de zoveelste wappie die via omzichtige manier zijn ongefundeerde boodschappen hier naar binnen probeert te loodsen onder het mom van ik sta open voor alle kanten van het verhaal.

 

 

 
Al tap ik uit 10 vaatjes. Het causale verband wordt in de bijsluiter vermeld. Hoe duidelijk wil je het hebben.....
bezint eer ge begint......

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...