Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, minplus zei:

De boosterprik lijkt tot 90% tegen ziekenhuisopname ook van de omicronvariant te helpen. De onderzoeken daarover zijn nog logischerwijs beperkt.

 

Wat ik ook lees is alles wat niet mRNA based is geen toegevoegde waarde meer heeft in het stoppen van de virus transmissie.

Kortom de medemens die niet gevaccineerd is zal nog sneller getroffen worden en daarmee ook een verhoogd risico op het ontstaan van de volgende ongewenste mutatie en uiteraard meer ziekenhuis opnames.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Het causale verband wordt in de bijsluiter vermeld.

Ja en daarmee is dus voor jou als leek ook direct bewezen dat neef "Tim" het door de vaccinatie opgelopen heeft.

Zo'n kerngezonde kerel van 18, wat wil je nog meer aan bewijs: vaccinatie is levensgevaarlijk! 🤢

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, mauspartyhouse zei:


Een onbenul zit in een tunnelvisie. Maar het geeft niet, wijsheid komt met de jaren.
Het is een bekende bijwerking van het vaccin. https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/zeldzame-ontstekingen-aan-hart-horen-in-bijsluiter-pfizer-en-moderna-vaccins/

 Een bekende schaatser heeft deze bijwerking ook ondervonden;
https://www.schaatsen.nl/nieuws/2021/juli/ontstoken-hartzakje-geconstateerd-bij-nuis-was-wel-even-schrikken/

Bij neef Tim heeft het helaas tot een litteken gevormd. Hier zal hij voorlopig zoet mee zijn. 
 

Heb je dat 1e bericht dat je aanhaalt ook gelezen?

 

Dan had je gezien dat:

Aantal meldingen

Ontsteking van de hartspier (myocarditis) of het hartzakje (pericarditis) kwam recent voor bij een relatief klein aantal mensen dat met een coronavaccin was geprikt. Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot nu toe zestien meldingen van myocarditis en 42 meldingen van pericarditis gekregen na een coronaprik. 'Dat het optreedt ná vaccinatie betekent niet dat het vaccin altijd de oorzaak is', benadrukt het Lareb wel.

en:

Totale aantal vaccinaties

Er zijn in ons land inmiddels zo’n 12 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech en 1,3 miljoen van Moderna gegeven.

Dus er waren toen op 13,3 miljoen prikken 58 meldingen van een bij-effect waarvan het onduidelijk was of en zo ja hoeveel het door het vaccin kwam.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
30 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Al tap ik uit 10 vaatjes. Het causale verband wordt in de bijsluiter vermeld. Hoe duidelijk wil je het hebben.....
bezint eer ge begint......

Ik zie je punt, het leven is vol met risico's, maar....

Die ontsteking geneest spontaan in 99% van de gevallen, treft het jou toch, heeft een hoger wezen beschikt dat het jouw tijd was.

 

Dezelfde bijsluiter kan je ook bij auto rijden of vliegen schrijven, toch stapt iedereen zonder bedenkingen elke dag in een auto of vliegtuig.

per 1 miljard gereisde kilometers sterven  0,04 mensen tijdens een vlucht. Uit datzelfde onderzoek bleek dat bij autorijden 4,5 mensen per 1 miljard gereisde kilometers overlijden.

En de waarschuwingen op het pakje tabak zijn ook overduidelijk.

 

 

Nu gaat het over corona, ik ken na 2 jaar veel slachtoffers uit mijn directe omgeving, schrijnende verhalen, veel verdriet en rouw.

Bij de overlevenden de verhalen over het ongemak en de beperkingen na corona, ook van leden op dit forum.

 

Maar ik ken geen enkel geval uit mijn omgeving die schade heeft ondervonden door de vaccinatie.

 

De ziekenhuizen liggen vol men mensen die nu spijt hebben dat ze toch geen vaccinatie hebben genomen, maar die spijt komt te laat.

 

 

 

Informatie over geregistreerde sterfgevallen welke plaats vonden nadat mensen gevaccineerd waren.

 

Tot midden april waren bijna 3.7 miljoen vaccins gegeven. Lareb ontving in die periode in totaal 257 meldingen van overlijden. Van de 257 meldingen waren er 213 na vaccinatie met het Pfizer/BioNTech vaccin (Comirnaty), 27 na het Moderna vaccin (Spikevax) en 13 na het AstraZeneca vaccin (Vaxzevria). Bij vier meldingen is het (nog) niet duidelijk om welk vaccin het ging.

Het Janssen vaccin werd deze periode nog niet gebruikt.

Het Pfizer/BioNTech vaccin was het meest gebruikte vaccin, vooral ook in de oudere populatie. Het ging om 200 mensen van 80 jaar en ouder, 43 tussen de 65 en 80 jaar en 13 jonger dan 65 jaar. Bij één melding was de leeftijd onbekend.

 

Geen patroon van klachten die wijzen op ernstige bijwerkingen waaraan mensen overleden
Bij nagenoeg alle meldingen was aanvullende informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerking(en) en onderliggende gezondheidsproblemen. De meeste melders gaven hier vlot gehoor aan. Helaas was er bij 87 meldingen op het moment van schrijven van het rapport (nog) niet voldoende informatie bekend voor een goed inzicht. In de meldingen met voldoende informatie, ligt het bij 128 meldingen voor de hand dat andere oorzaken dan de vaccinatie aanleiding waren voor het overlijden. Bij 42 meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise.

 

 

Wanneer morgen 3,5 miljoen mensen een glas water drinken, is de ervaring dat de volgende dag er 10 sterfgevallen geregistreerd worden, maar is water drinken gevaarlijk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, theparasol zei:

Ja en daarmee is dus voor jou als leek ook direct bewezen dat neef "Tim" het door de vaccinatie opgelopen heeft.

Zo'n kerngezonde kerel van 18, wat wil je nog meer aan bewijs: vaccinatie is levensgevaarlijk! 🤢

Ik stel niets vast. De casus van neef Tim is vastgesteld in het ziekenhuis en geregistreerd als bijwerking van het vaccin bij het RIVM.

 

 

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, minplus zei:

Heb je dat 1e bericht dat je aanhaalt ook gelezen?

 

Dan had je gezien dat:

Aantal meldingen

Ontsteking van de hartspier (myocarditis) of het hartzakje (pericarditis) kwam recent voor bij een relatief klein aantal mensen dat met een coronavaccin was geprikt. Bijwerkingencentrum Lareb heeft tot nu toe zestien meldingen van myocarditis en 42 meldingen van pericarditis gekregen na een coronaprik. 'Dat het optreedt ná vaccinatie betekent niet dat het vaccin altijd de oorzaak is', benadrukt het Lareb wel.

en:

Totale aantal vaccinaties

Er zijn in ons land inmiddels zo’n 12 miljoen vaccins van Pfizer/BioNTech en 1,3 miljoen van Moderna gegeven.

Dus er waren toen op 13,3 miljoen prikken 58 meldingen van een bij-effect waarvan het onduidelijk was of en zo ja hoeveel het door het vaccin kwam.

wat wil je hiermee zeggen?
Ik schreef over een 18 jarige.

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef aan dat er mogelijk met iets van 1 op de miljoen iets aan de hand zou kunnen zijn op grond van die oudere gegevens en bij de gegevens die Ceesv aanlevert is dat nog gunstiger.

Jij beweert dat een 18-jarige veel eerder ellende van een prik krijgt dan van covid oplopen.

Als je dat nog steeds beweert ben je voor mij niet goed bij je hoofd als zijnde een wappie of je begrijpt weinig van cijfers.

Ik hou het voorlopig maar op het laatste.

Of zie je nu dat je gigantisch fout zat en begrijp je dat vaccinatie miljoenen levens kan redden en gered heeft?

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe je in het leven staat zal ertoe bijdragen hoe je over dit onderwerp denkt.

 

Voor de een is het glas half vol, voor de ander half leeg.

 

Het leven is vol risico, proberen het risico op bijwerkingen te vermijden met het idee, dat een corona infectie jouw niet treft is ook een keuze.

 

Het kerkhof ligt intussen vol met mensen die gegokt hebben dat corona slechts een griepje is.

Naar graven als gevolg van vaccinatie moet je lang zoeken, als die al te vinden zijn.

 

Ik zal niet snel iemand veroordelen om een keuze, maar ik heb weinig begrip voor beslissingen, die men niet kan onderbouwen met feiten, maar op gevoel maakt.

 

Omicron Covid is een nieuwe variant, 5 keer meer besmettelijk als de huidige varianten.

Besef, dat dit virus nieuwe middelen inzet om onze levensvorm om zeep te helpen.

Het heeft voordeel, wanneer je de theorie van Darwin kent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ceesv zei:

Ik zie je punt, het leven is vol met risico's, maar....

Die ontsteking geneest spontaan in 99% van de gevallen, treft het jou toch, heeft een hoger wezen beschikt dat het jouw tijd was.
 

Dezelfde bijsluiter kan je ook bij auto rijden of vliegen schrijven, toch stapt iedereen zonder bedenkingen elke dag in een auto of vliegtuig.

per 1 miljard gereisde kilometers sterven  0,04 mensen tijdens een vlucht. Uit datzelfde onderzoek bleek dat bij autorijden 4,5 mensen per 1 miljard gereisde kilometers overlijden.

En de waarschuwingen op het pakje tabak zijn ook overduidelijk.

 

 

Nu gaat het over corona, ik ken na 2 jaar veel slachtoffers uit mijn directe omgeving, schrijnende verhalen, veel verdriet en rouw.

Bij de overlevenden de verhalen over het ongemak en de beperkingen na corona, ook van leden op dit forum.

 

Maar ik ken geen enkel geval uit mijn omgeving die schade heeft ondervonden door de vaccinatie.

 

De ziekenhuizen liggen vol men mensen die nu spijt hebben dat ze toch geen vaccinatie hebben genomen, maar die spijt komt te laat.

 

 

 

Informatie over geregistreerde sterfgevallen welke plaats vonden nadat mensen gevaccineerd waren.

 

Tot midden april waren bijna 3.7 miljoen vaccins gegeven. Lareb ontving in die periode in totaal 257 meldingen van overlijden. Van de 257 meldingen waren er 213 na vaccinatie met het Pfizer/BioNTech vaccin (Comirnaty), 27 na het Moderna vaccin (Spikevax) en 13 na het AstraZeneca vaccin (Vaxzevria). Bij vier meldingen is het (nog) niet duidelijk om welk vaccin het ging.

Het Janssen vaccin werd deze periode nog niet gebruikt.

Het Pfizer/BioNTech vaccin was het meest gebruikte vaccin, vooral ook in de oudere populatie. Het ging om 200 mensen van 80 jaar en ouder, 43 tussen de 65 en 80 jaar en 13 jonger dan 65 jaar. Bij één melding was de leeftijd onbekend.

 

Geen patroon van klachten die wijzen op ernstige bijwerkingen waaraan mensen overleden
Bij nagenoeg alle meldingen was aanvullende informatie nodig over de oorzaak van overlijden, opgetreden bijwerking(en) en onderliggende gezondheidsproblemen. De meeste melders gaven hier vlot gehoor aan. Helaas was er bij 87 meldingen op het moment van schrijven van het rapport (nog) niet voldoende informatie bekend voor een goed inzicht. In de meldingen met voldoende informatie, ligt het bij 128 meldingen voor de hand dat andere oorzaken dan de vaccinatie aanleiding waren voor het overlijden. Bij 42 meldingen hebben bijwerkingen mogelijk bijgedragen aan het verslechteren van een al kwetsbare gezondheidssituatie of sluimerende onderliggende conditie al dan niet door hoge leeftijd. Het gaat hier om bekende bijwerkingen van de coronavaccins zoals koorts, misselijkheid en algemene malaise.

 

 

Wanneer morgen 3,5 miljoen mensen een glas water drinken, is de ervaring dat de volgende dag er 10 sterfgevallen geregistreerd worden, maar is water drinken gevaarlijk?

Bedankt dat je de moeite hebt genomen een serieuze reactie te geven op mijn bericht. Wordt gewaardeerd. 
De ervaring die jij hebt met corona gevallen die heb ik (gelukkig) niet. Ik ken niemand die hieraan overleden is of blijvende schade eraan over gehouden heeft. 

De statistieken die je deelt laten zien dat vaccineren werkt voor de gehele bevolking. Zeker voor de korte termijn. Ik had het alleen over een specifiek geval. Neef Tim van 18 die, beter zich niet had kunnen laten vaccineren, omdat de kans nihil is dat hij op welke vorm dan ook 'last' zou kunnen hebben van corona. Binnen zijn profiel, (leeftijd en geslacht) is de kans groter dat hij de bijwerking zou krijgen, die hij dus ook heeft gekregen, dan dat hij overlijdt of blijvende schade overhoudt van een corona infectie. 
 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, minplus zei:

Ik geef aan dat er mogelijk met iets van 1 op de miljoen iets aan de hand zou kunnen zijn op grond van die oudere gegevens en bij de gegevens die Ceesv aanlevert is dat nog gunstiger.

Jij beweert dat een 18-jarige veel eerder ellende van een prik krijgt dan van covid oplopen.

Als je dat nog steeds beweert ben je voor mij niet goed bij je hoofd als zijnde een wappie of je begrijpt weinig van cijfers.

Ik hou het voorlopig maar op het laatste.

Of zie je nu dat je gigantisch fout zat en begrijp je dat vaccinatie miljoenen levens kan redden en gered heeft?

Ik heb mijn best gedaan het helder uit te leggen wat ik bedoel. Ik ben er absoluut niet uit mensen mee te krijgen in mijn mening.
Voor sommige liever niet zelfs!

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

De casus van neef Tim is vastgesteld in het ziekenhuis en geregistreerd als bijwerking van het vaccin bij het RIVM.

Hebben ze er ook bij vastgesteld hoe groot de kans is dat iemand "Tim" heet, kerngezond is, 18 jaar, mannelijk en een familielid heeft genaamd "MausPartyHouse" die vervolgens ook nog eens op Sat4All actief is?

Het is allemaal zo onwaarschijnlijk klein dat de kans dat jij een wappie bent een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is.

 

P.S. Het RIVM registreert geen bijwerkingen van vaccins ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...