Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

Je idee klopt nog steeds niet, los van het feit of je neef Tim het door de vaccinatie heeft opgelopen of niet want dit wat je meldt klopt totaal niet:

 

Binnen zijn profiel, (leeftijd en geslacht) is de kans groter dat hij de bijwerking zou krijgen, die hij dus ook heeft gekregen, dan dat hij overlijdt of blijvende schade overhoudt van een corona infectie. 

 

Want de cijfers tonen het tegendeel aan in duizendvoud of nog veel meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


12 minuten geleden, ceesv zei:

Hoe je in het leven staat zal ertoe bijdragen hoe je over dit onderwerp denkt.

 

Voor de een is het glas half vol, voor de ander half leeg.

 

Het leven is vol risico, proberen het risico op bijwerkingen te vermijden met het idee, dat een corona infectie jouw niet treft is ook een keuze.

 

Het kerkhof ligt intussen vol met mensen die gegokt hebben dat corona slechts een griepje is.

Naar graven als gevolg van vaccinatie moet je lang zoeken, als die al te vinden zijn.

 

Ik zal niet snel iemand veroordelen om een keuze, maar ik heb weinig begrip voor beslissingen, die men niet kan onderbouwen met feiten, maar op gevoel maakt.

 

Omicron Covid is een nieuwe variant, 5 keer meer besmettelijk als de huidige varianten.

Besef, dat dit virus nieuwe middelen inzet om onze levensvorm om zeep te helpen.

Het heeft voordeel, wanneer je de theorie van Darwin kent.

Zo is het maar net inderdaad. Zoals ik eerder schreef maakt een ieder keuzes op basis van persoonlijke ervaring en kennis vergaring. 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Binnen zijn profiel, (leeftijd en geslacht) is de kans groter dat hij de bijwerking zou krijgen, die hij dus ook heeft gekregen, dan dat hij overlijdt of blijvende schade overhoudt van een corona infectie.

Dat is maar de vraag of hij niets aan een besmetting zou hebben overgehouden.

En dat is dus ook de gok, neem je geen vaccinatie met het vrij grote risico dat je besmet wordt en een klein risico dat je er wat aan overhoud of neem je wel de vaccinatie met nog een veel kleinere kans dat je er wat aan overhoud?

Helaas is die kans van zoveel factoren afhankelijk dat het geen exacte wetenschap is en niet vooraf voorspelt kan worden.

Vooralsnog slaat de weegschaal volledig door in de richting dat de kans dat je er na vaccinatie iets aan overhoudt vele malen kleiner is.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Zo is het maar net inderdaad. Zoals ik eerder schreef maakt een ieder keuzes op basis van persoonlijke ervaring en kennis vergaring. 

Zeker.

Helaas zijn sommigen hopeloos slecht in het begrijpen van de kennis die ze tegenkomen. Dan heet het kennis vergaren, maar......

 

Iets anders:

Over mondkapjes en hoe goed ze werken, vooral met een extra laag erbij:

https://www.eurekalert.org/news-releases/937903

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, theparasol zei:

Hebben ze er ook bij vastgesteld hoe groot de kans is dat iemand "Tim" heet, kerngezond is, 18 jaar, mannelijk en een familielid heeft genaamd "MausPartyHouse" die vervolgens ook nog eens op Sat4All actief is?

Het is allemaal zo onwaarschijnlijk klein dat de kans dat jij een wappie bent een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is.

 

P.S. Het RIVM registreert geen bijwerkingen van vaccins ;) 


Ik heb mij hier niet duidelijk genoeg uitgedrukt inderdaad. 
De casus van neef Tim is vastgesteld in het ziekenhuis en geregistreerd bij het RIVM. Bij deze registratie is het vaccin als oorzaak aangeduid. 

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt volkomen gelijk, maar...

 

Zolang je keuze alleen effect heeft op je persoonlijk leven zal die gerespecteerd moeten worden.

Nu hebben we het over een pandemie, waar keuzes ook het leven van omstanders beinvloed, of zelfs bedreigt.

Op dat moment zal je in de maatschappij waarin je leeft onderworpen worden aan maatregelen die de groep beschermen.

 

We zitten allemaal in dezelfde boot, ben je het niet eens, dat zal je van boord moeten gaan.

De gevolgen wanneer je dat niet doet kunnen verstrekkend zijn!

In een bejaardentehuis in Hildesheim stierven dezer dagen drie ouderen. Een verpleegster bleek er haar QR-code te hebben gemanipuleerd. Justitie verdenkt haar van poging tot doodslag en onderzoekt de zaak: „Ze heeft er mogelijk expres met corona gewerkt”, aldus de justitie in Nedersaksen. „De verdachte erkent de manipulatie, maar schuift verantwoordelijkheid voor de doden af.”

 

Trouwens, boot, https://www.nytimes.com/2021/12/06/us/new-orleans-cruise-ship-covid.html

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, mauspartyhouse zei:

Zoals ik eerder schreef maakt een ieder keuzes op basis van persoonlijke ervaring en kennis vergaring

Maar hoe doet iemand zoals jij dat dan, als je die vergaarde kennis niet kan interpreteren laat staan fact checken?

Die doet het dus puur op gevoel maar maakt zichzelf wijs dat het op basis van vergaarde kennis is.

Maar je bent in goed gezelschap, mijn zuster doet precies het zelfde.

Keuze gemaakt op basis van vergaarde kennis op internet en paar ervaringen uit de vriendenclub.

 

De vraag van mij blijft waarom liggen de ziekenhuizen dan nog steeds overvol met patienten met een inmiddels te voorkomen ziekte?

Wat doe *jij* om daar niet terecht te komen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Je hebt volkomen gelijk, maar...

 

Zolang je keuze alleen effect heeft op je persoonlijk leven zal die gerespecteerd moeten worden.

Nu hebben we het over een pandemie, waar keuzes ook het leven van omstanders beinvloed, of zelfs bedreigt.

Op dat moment zal je in de maatschappij waarin je leeft onderworpen worden aan maatregelen die de groep beschermen.

 

We zitten allemaal in dezelfde boot, ben je het niet eens, dat zal je van boord moeten gaan.

De gevolgen wanneer je dat niet doet kunnen verstrekkend zijn!

In een bejaardentehuis in Hildesheim stierven dezer dagen drie ouderen. Een verpleegster bleek er haar QR-code te hebben gemanipuleerd. Justitie verdenkt haar van poging tot doodslag en onderzoekt de zaak: „Ze heeft er mogelijk expres met corona gewerkt”, aldus de justitie in Nedersaksen. „De verdachte erkent de manipulatie, maar schuift verantwoordelijkheid voor de doden af.”

 

Trouwens, boot, https://www.nytimes.com/2021/12/06/us/new-orleans-cruise-ship-covid.html

 

 

 

Je haalt hier een terecht ethisch punt aan. Een punt dat op veel manieren kan doorslaan.
Bijv. moeten jongeren vaccinatie-risico (zoals neef Tim) lopen om vette, rokende 60 plussers te beschermen?
En zo kunnen we samen ongetwijfeld nog wel tien andere vragen benoemen waar het antwoord niet eenduidig zal zijn voor 17 miljoen mensen...... 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, theparasol zei:

De vraag van mij blijft waarom liggen de ziekenhuizen dan nog steeds overvol met patienten met een inmiddels te voorkomen ziekte?

Wat doe *jij* om daar niet terecht te komen dan?

 

10 minuten geleden, ceesv zei:

We zitten allemaal in dezelfde boot, ben je het niet eens, dat zal je van boord moeten gaan.

 

De maatschappij zal gedeeld moeten worden in 2 groepen, met verschillende rechten en vrijheid.

 

Bedenk, dat op dit moment mensen met hart problemen of kanker sterven omdat hun noodzakelijke zorg niet gegeven kan worden omdat de ic bedden voor langere tijd bezet worden door niet gevaccineerde corona slachtoffers.

 

Hart problemen of kanker kunnen ontstaan door levenswijze, maar er zijn genoeg voorbeelden waar die zijn ontstaan door het werken met risicovolle grondstoffen of bijvoorbeeld 3-ploegendienst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

 

 

De maatschappij zal gedeeld moeten worden in 2 groepen, met verschillende rechten en vrijheid.

 

Bedenk, dat op dit moment mensen met hart problemen of kanker sterven omdat hun noodzakelijke zorg niet gegeven kan worden omdat de ic bedden voor langere tijd bezet worden door niet gevaccineerde corona slachtoffers.

 

Hart problemen of kanker kunnen ontstaan door levenswijze, maar er zijn genoeg voorbeelden waar die zijn ontstaan door het werken met risicovolle grondstoffen of bijvoorbeeld 3-ploegendienst.


Dat men niet de zorg kan krijgen die men nodig heeft is een trieste situatie. Zonder de behoefte te hebben een ander corona-onderwerp uit te willen diepen wil ik wel kwijt dat we de rol van onze overheid hierin niet moeten onderschatten. 
Het opschalen in de zorg lukt andere landen beter dan ons. Ons beleid lijkt blind te staren op een vaccinatiegraad van 'X'. Terwijl we vooraf wel in hadden kunnen schatten dat er altijd een deel van de bevolking zich niet laat vaccineren. Neem alleen al de mensen die dit uit geloofsovertuiging niet doen. 
Ook hier geldt dat een meer sporen plan toegepast had moeten worden.  

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Zo is het maar net inderdaad. Zoals ik eerder schreef maakt een ieder keuzes op basis van persoonlijke ervaring en kennis vergaring. 

Heel vaak wappy's stijl !! Ze laten zich beïnvloeden door bv FB of twitter , ....

Of door mensen die dan beweren dat ze gehoord hebben via dat enkel gevaccineerde

in het ziekenhuis liggen !! Of dat de besmettingen enkel de schuld zijn van gevaccineerde !!

Of dat al die vaccins dodelijk zijn of schade berokkenen !!

Of ook dat ze van mensen in de medische sector beweren dat het vaccin BS is , enz .... ,

en daarom willen zij zelf geen vaccin , euh ....

Het vaccin is nog niet 100% tegen dit virus , maar voorkomt wel zwaardere schade !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

Ik had het alleen over een specifiek geval. Neef Tim van 18 die, beter zich niet had kunnen laten vaccineren,

Achteraf praten is makkelijk, maar in dit specifieke geval klopt het,

 

Quote

omdat de kans nihil is dat hij op welke vorm dan ook 'last' zou kunnen hebben van corona. Binnen zijn profiel, (leeftijd en geslacht) is de kans groter dat hij de bijwerking zou krijgen, die hij dus ook heeft gekregen, dan dat hij overlijdt of blijvende schade overhoudt van een corona infectie. 

Loze beweringen niet gebaseerd op feiten maar onderbuikgevoelens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Bedenk, dat op dit moment mensen met hart problemen of kanker sterven omdat hun noodzakelijke zorg niet gegeven kan worden omdat de ic bedden voor langere tijd bezet worden door niet gevaccineerde corona slachtoffers.

 

En bedenk goed dat we straks ergens januari/februari tgv omicron golf maar een beperkt aantal mensen zorg kunnen verlenen.

Moeten we dan al die mensen zonder afdoende vaccinatie opnemen en blijven behandelen ten koste van volledig gevaccineerden?

De triage zal toegepast gaan worden op basis van overlevingskansen en te verwachten gezonde levensjaren.

Die zijn voor gevaccineerden aanmerkelijk hoger.

 

8 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

moeten jongeren vaccinatie-risico (zoals neef Tim) lopen om vette, rokende 60 plussers te beschermen

Dat vaccinatie risico verbleekt ook voor een jongere nog bij het risico op het doormaken van een besmetting.

Die vette rokende 60 plusser gaat hoe dan ook met of zonder vaccinatie spoedig dood.

 

6 minuten geleden, mauspartyhouse zei:

wil ik wel kwijt dat we de rol van onze overheid hierin niet moeten onderschatten

Hoeveel zorg/ic bedden zijn dan wel voldoende? Laten we zeggen 3000.

Met de nieuwe nog besmettelijkere variant genaamd Omicron gaat je dat een week, misschien twee weken extra rek geven.

De vraag blijft, wat gaan *wij* en *jij* als burgers doen om risico te minimaliseren dat we uberhaupt in het ziekenhuis kunnen komen?

Gezonde voeding, vitamines, mineralen, sporten, geen drank, drugs?

Goed bezig maar als je niet gevaccineerd bent krijg je de volgende golf de ultieme lakmoes proef.

Hopelijk hebben de gokkers dan geen enkele vorm van zorg nodig want die zal er dan vervelend genoeg niet tijdig gegeven kunnen worden!

En niet alleen hier maar wereldwijd niet.

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, mauspartyhouse zei:

De casus van neef Tim is vastgesteld in het ziekenhuis en geregistreerd bij het RIVM. Bij deze registratie is het vaccin als oorzaak aangeduid.

Ik heb een zwager die zo ongeveer een maaltijd aan pillen per dag naar binnen werkt.

Staat er in de bijsluiter van een medicijn een bijwerking dan heeft/krijgt hij die vrijwel gegarandeerd en krijgt hij weer een nieuwe pil om die bijwerkingen te onderdrukken. En soms als we horen wat hij aan nieuwe medicijnen heeft gekregen dan sluiten wij hier al een weddenschap af welke bijwerkingen hij krijgt of denkt te krijgen.

 

Dat neemt natuurlijk niet weg dat het knap beroerd is als je hartproblemen krijgt op zo'n jonge leeftijd, maar er zijn/waren ook gezonde fitte sporters die op het veld in elkaar zakken met hartproblemen en het zelfs niet overleven zonder dat er welk vaccin dan ook is toegepast.

Wat ik eerder al aangaf is gezondheid geen exacte wetenschap en soms heb je heel veel geluk en wilskracht nodig om iets te overleven de volgende keer zit de pech in een heel klein hoekje.

 

Het Lareb die de bijwerking bijhoudt schrijft het volgende:

Myocarditis en pericarditis kunnen ook ontstaan door een infectie of immuunziekte, ook door een corona infectie. Ze komen jaarlijks voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen. Klachten zijn onder andere:

- kortademigheid;
- pijn op de borst;
- hartkloppingen die soms onregelmatig zijn.

De klachten gaan meestal vanzelf over of zijn met medicijnen goed te behandelen. Wie deze klachten heeft, moet contact opnemen met een arts.

 

Van de 24,5 miljoen vaccinaties die hebben plaatsgevonden zijn er 129 bekend met een ontsteking aan het hartzakje.

Ga je dat terug rekenen dan kom je uit op zo ongeveer 1 op de 190.000 dus wat nog minder is dan wat normaal jaarlijks voorkomt.

 

Hier kun je zelf de gegevens bekijken.

Lareb Corona meldingen

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...