Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden, Eduard07 zei:

Volledige bescherming is nog nooit ergens beweerd en bestaat niet.

Bij geen enkel vaccin of medicijn, trouwens.

Oké je hebt gelijk, er wordt gesproken over maximale bescherming en optimale bescherming van boven de 90%

De praktijk laat echter wat anders zien.

 

Quote

Verreweg de meeste mensen die sinds 1 juli besmet raakten, waren nog niet gevaccineerd, namelijk 77 procent. 14 procent was gedeeltelijk ingeënt en 9 procent volledig. ,,Het is duidelijk dat vaccinatie wel beschermt tegen het coronavirus, maar niet volledig. Gevaccineerde mensen kunnen nog steeds besmet raken en het virus verspreiden. Zij worden echter zelden ernstig ziek’’, verklaart Susan van den Hof, hoofd van het Centrum voor Epidemiologie en Surveillance van Infectieziekten van het RIVM. 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe sneller meer mensen gevaccineerd worden, des te minder kans het virus krijgt om te muteren.

Een gemuteerd virus kan mogelijk onze afweer omzeilen en tot nieuwe slachtoffers leiden bij reeds beschermde mensen.

Daarom is het belangrijk ook jonge mensen te vaccineren.

 

Pfizer geeft aan 3 maanden nodig te hebben im een vaccin te ontwikkelen tegen zo een variant van het virus.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

als die vaccinatie niet tijdig en/of tijdgelijk is komen er mutanten

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1723952214/topman-pfizer-er-gaat-een-variant-opduiken-waar-vaccin-geen-grip-op-heeft

 

het virus kan door grotere verspreiding middels de hoeveelheid mensen (en dieren) muteren ( een muntantenpool = veel besmette mensen )

Ik meende al dat je dat bedoelde, maar eigenlijk zeg je in die zin m.i. het tegendeel.

 

Je bedoelt m.i. dus:

het uitstellen van de bescherming toevoegen is een carte blanche voor de mutanten pool die daarmee gegeven is

(en daarmee een probleem)

 

We zijn het gewoon eens over de gevolgen van niet of uitstel of vertraging van vaccinatie.

We hebben inderdaad geen andere keus dan vaccineren. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Eduard07 zei:

Jouw opmerking over Duitsland is een aanname. 

Duitsland zal het goed blijven doen met lage besmettingen. Wat wij in NL "laag" vinden, wordt daar al als "hoog"  gedefinieerd.

 

Klopt, maar als een longarts die er toch het nodige verstand van heeft dit al beweerd dan spreken ze hier over "met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Klopt, maar als een longarts die er toch het nodige verstand van heeft dit al beweerd dan spreken ze hier over "met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid"

Ik neem aan dat een longarts een hele hoop kan, alleen niet voorspellen hoe het verdere verloop van corona (in Duitsland) gaat zijn.

Coronaverloop - met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid - voorspellen blijkt tot nu toe nog moeilijker dan het weer voorspellen voor de komende dagen.😉

 

Het enige wat we wel kunnen voorspellen, zijn de gevolgen als we niets doen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Oké je hebt gelijk, er wordt gesproken over maximale bescherming en optimale bescherming van boven de 90%

De praktijk laat echter wat anders zien.

 

 

Dat wat je quote laat exact datzelfde in de praktijk zien, 91% niet of nog maar deels gevaccineerd. Dubbel gevaccineerd heb je 90% minder kans ziek te worden, maar het kan nog steeds en vooral als je afweer al zwak was. Maar de mensen op de IC's zijn vrijwel of helemaal allemaal niet-gevaccineerden en bij de ziekenhuisopnamesheb je ook vrijwel alleen niet-gevaccineerden.

Dat iedereen besmet kan en mogelijk zal raken spreekt voor zich.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, minplus zei:

Maar de mensen op de IC's zijn vrijwel of helemaal allemaal niet-gevaccineerden en bij de ziekenhuisopnamesheb je ook vrijwel alleen niet-gevaccineerden.

 

 

Onlangs zijn er in een Belgisch WZC 7 bejaarden gestorven die 2x gevaccineerd waren. Blijkt dat de beschermingsgraad na drie maand behoorlijk afneemt (tegen de 60 procent). Die bewuste ouderlingen waren al in januari ingeënt en blijkbaar hadden ze niet voldoende antistoffen meer om hun te beschermen. Vandaar dat nu overwogen wordt om de meest kwetsbaren een derde boostervaccin te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

het uitstellen van de bescherming toevoegen is een probleem voor de mutanten pool die daarmee gegeven is

dat beseffen we toch allemaal

 

Dat hoeft niet, als je zoals Duitsland en Nieuw Zeeland er bovenop zit en het virus geen kans geeft om zich te verspreiden dan zullen er ook geen/nauwelijks mutaties in dat gebied ontstaan.

Mutaties ontstaan meestal in gebieden waar een virus zich vrij kan verspreiden, op dit moment zijn dat nog best wel de nodige gebieden, dus verwacht dat we nog heel wat mutaties voorbij zullen zien komen.

Maar dat wat men in Duitsland en Nieuw Zeeland doet dat bedoel ik nu met tijd kopen, nu zorgen dat er een minimaal aantal mensen besmet raken en in de tussentijd op zoek gaan naar meer/betere informatie, beter weten hoe e.e.a werkt (vandaar dat je ventilatie nu ook als voorzorgsmaatregel toegevoegd ziet) en dan later mogelijk een goede/betere oplossing voor handen hebben dan de vaccinaties die er nu zijn. 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom je Duitsland en Nieuw Zeeland samen in een stelling gebruikt bevreemd me op zijn minst.

Als je vaker de actualiteiten programma's op Duitse TV kijkt en Duitse kranten leest zul je eerder verbijsterd zijn dat het daar nog chaotischer geregeld is dan hier bij ons in Nederland. Volgens mij gaat het in Duitsland van Deelstaat tot Deelstaat er compleet anders aan toe m.b.t. de maatregels en brengen politici zelfs de boot nog meer aan het schommelen omdat ze net als 5 maand geleden hier in Nederland met een Bundesverkiezing mensen werven. DE SUKKELS. (daar en hier)

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwste suggestie:

 

Zelfs als volledig gevaccineerd bent  (dus 2 shots) zul je toch een Covid test moeten ondergaan als je ergens binnen wilt.

Want het is toch nog mogelijk om besmet te zijn.

 

Moet er nog zand zijn?

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Nieuwste suggestie:

 

Zelfs als volledig gevaccineerd bent  (dus 2 shots) zul je toch een Covid test moeten ondergaan als je ergens binnen wilt.

Want het is toch nog mogelijk om besmet te zijn.

 

Moet er nog zand zijn?

Wat wil je hiermee impliceren? Dat een vaccin 100% succes moet garanderen? 

Dat is toch met geen enkel vaccin of medicijn zo? Daar is het menselijk lichaam veel te complex voor.

Ze werken! Daar gaat het om. En dat ze werken, is duidelijk te zien aan waar en aan wie ze worden toegediend. Of het nou om corona gaat of om polio gaat.

 

Of bedoel je wat anders te zeggen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt me verkeerd.

Ik doe die suggestie niet.  Ik heb die gisteren gehoord op de radio.

(Mijn opmerking:  Moet er nog zand zijn, moest dit verwoorden)

 

En natuurlijk weet ik dat vaccins niet 100 % succes garanderen.

Maar eerst moesten wel allemaal gevaccineerd worden, dan zou het rijk der vrijheid zich aandienen.

Men komt daarop nu terug.

 

Laat het duidelijk zijn ik ben het 100% eens met:


 

Quote

 

Vaccins werken! Daar gaat het om. En dat ze werken, is duidelijk te zien aan waar en aan wie ze worden toegediend. Of het nou om corona gaat of om polio gaat.

 

 

aangepast door Kabeltje87
  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Waarom je Duitsland en Nieuw Zeeland samen in een stelling gebruikt bevreemd me op zijn minst.

Als je vaker de actualiteiten programma's op Duitse TV kijkt en Duitse kranten leest zul je eerder verbijsterd zijn dat het daar nog chaotischer geregeld is dan hier bij ons in Nederland. Volgens mij gaat het in Duitsland van Deelstaat tot Deelstaat er compleet anders aan toe m.b.t. de maatregels en brengen politici zelfs de boot nog meer aan het schommelen omdat ze net als 5 maand geleden hier in Nederland met een Bundesverkiezing mensen werven. DE SUKKELS. (daar en hier)

 

Ik zie veel in het nieuws en maak ook in Duitsland ter plekke het nodige mee.

1 ding staat echter als een paal boven water, heb het lef niet om zonder mondkapje een winkel in te stappen.

Zelfs met een zelf gemaakt mondkapje of een kapje onder de neus heb je de keus een nieuwe kopen en/of goed opzetten of de winkel verlaten.

Dus wat dat betreft hebben de Duitsers het juist veel beter geregeld dan hier.

Nu is Duitsland niet te vergelijken met Nederland, verzetten wij hier 10 passen dan staan we in iemand anders zijn woning of ben je er al voorbij en zodra je de auto gestart hebt ben je al in een andere gemeente, omdat daar de bevolkingsdichtheid vele malen lager is.

Waarom ik Duitsland en Nieuw Zeeland samen gebruik is vrij simpel nl. beide kijken naar het aantal besmettingen.

Duitsland heeft als standaard dat zodra er 100 besmettingen zijn per 100.000 inwoners dat dat gebied te maken krijgt met strengere regelgeving of zelfs een lockdown, Nieuw Zeeland gaat nog verder en daar gaat met 1 besmetting alles al op slot.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...