Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, ceesv zei:

En helaas een reden om de 2g of 3 g maatschappij voorlopig nog in stand te houden.

 

Hier zijn we helaas voorlopig nog niet mee klaar.

Dat klopt want toevallig was vandaag in het nieuws dat we net de 2 miljoen besmettingen grens zijn gepasseerd. Een wat ouder nieuwsbericht meldde dat iemand die besmet is geweest een betere afweer heeft dan een gevaccineerde. Als dat laatste ook betekent langer beschermd dan is een beetje te extrapoleren waar we uitkomen om iets in de richting van de ooit genoemde groepsimmuniteit te bereiken.

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites


Even voor psychosammie omdat hij veel kletst maar naar hij steeds laat blijken weinig vakkennis heeft over het onderwerp:

Je hebt virussen uit een kleine weinig veranderende groep. Dan is 1x vaccineren afdoende en ben je voor de rest van je leven beschermd. Zo is de kans ongelofelijk klein dat ik aan pokken of polio dood zal gaan, want ik ben gevaccineerd en dat is afdoende voor de rest van je leven.

Daarnaast heb je virussen, vooral de retro-virussen, uit een grote erg veranderlijke groep. Dan kun je kiezen tussen niet vaccineren en variant 1 overleven en doodgaan aan variant 5 of 10. Of vaker je laten vaccineren en het virus tijdig uitschakelen en op je 97e dood gaan aan algemene slijtage.

Je hebt gekken die elke vaccinatie afwijzen, zelfs voor hun kinderen die doodgaan of verlamd raken.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

Zeker. Wat dacht je van veel meer geld naar de zorg en meer mensen?

Hier ben ik het helemaal met je eens .

Twee keer zoveel geld naar niet de zorg maar naar het zorgpersoneel. En idem in het onderwijs, politie, brandweer en noem maar op.

Want ze zijn een groot deel van hun tijd kwijt aan het schrijven van rapporten aan volledig overbodige tussenlagen en managers.

De waanzin van de huidige maatschappij.

 

Alleen duurt het ook dan helaas 10 jaar voor je de mensen hebt. Dus de komende jaren zitten we in de rotzooi en aangezien de aanpak de komende 10 jaar wel niet zal veranderen zitten we vermoedelijk de komende 20 jaar in de rotzooi.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, OFDM zei:

Over de situatie in Israël? Lukt me niet met zoeken in jouw recente posts.

Ik had het hierover: Een wat ouder nieuwsbericht meldde dat iemand die besmet is geweest een betere afweer heeft dan een gevaccineerde.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

Kijk nou de voorspellingen komen uit: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/mogelijk-twee-keer-herprikken-in-2022-a4060057

 

Ga maar vast in de rij staan jongens. En nou niet zeggen dat dat komt door de mensen die nog geen prik gehad hebben. Dat spul werkt maar even en is dus geen oplossing.

 

 

Ik vind het absoluut geen probleem om volgend jaar weer twee inentingen te halen. Als dat helpt om de crisis onder controle te houden, dan zouden alle Nederlanders dat moeten doen. Gelukkig is inmiddels in Nederland ruim 80% van de bevolking dubbel gevaccineerd resp.dubbel beschermd.

 

 

 

  • Like 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Noordzee zei:

 

Ik vind het absoluut geen probleem om volgend jaar weer twee inentingen te halen. Als dat helpt om de crisis onder controle te houden, dan zouden alle Nederlanders dat moeten doen. Gelukkig is inmiddels in Nederland ruim 80% van de bevolking dubbel gevaccineerd resp.dubbel beschermd.

 

Ik denk dat Psychosammie helemaal geen crisis ziet. Waar we nu staan is vast niet door vaccinaties en maatregelen gekomen.

 

Even een iets actuelere link over de stijging in Israël:

 

https://www.haaretz.com/israel-news/these-unvaccinated-10-fuel-israel-s-covid-crisis-1.10251639?fbclid=IwAR0p9dEBk_kujiK69HpDCjexCPlYvrG6V002NN0TZtPPat2dz94eyaebFN0

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, mijn bericht over Israël ging er over dat daar je status na een half jaar weer terug gaat naar ongevaccineerd omdat de werking van het vaccin afneemt.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.security.nl/posting/720332#posting720503

 

https://nos.nl/artikel/2397916-ouderen-worstelen-met-coronabewijs-ik-ga-hiervoor-geen-nieuwe-telefoon-kopen

 

Het gedoe dat dat coronavaccinatiebewijs nu beslist digitaal moet vind ik verdacht. Mijns inziens wordt het QRcode verhaal misbruikt om iedereen via zijn telefoon volgbaar en controleerbaar te maken. Voor algemene doeleinden die (in de toekomst) ver voorbij gaan aan de essentie van coronacheck.

 

 

Hoewel ik kan bewijzen gevaccineerd te zijn blijk ik er eigenlijk niet omheen te kunnen een telefoon te hebben, te gebruiken, bij me te dragen.

Linksom of rechtsom moet er voor QRcoronabewijs een telefoon gebruikt worden bij Digid. Is het niet voor SMS dan is het wel voor app.

 

Ik heb de volgende mail verstuurd.  Aan: helpdesk@coronacheck.nl

L.S.,

Ik heb 2x Pfizer comernaty geïnjecteerd gekregen.
Ik heb ook een geprint bewijs (Registratiekaart coronavaccinatie) waar dat op staat.
Ik heb ook een ID-kaart waarmee ik kan bewijzen dat ik de persoon ben die op dat vaccinatiebewijs staat.

Echter, nu zou ik een QR-code moeten tonen, en die heb ik niet.
Ik heb digID met inlog.
Maar geen SMScontrole en geen app, want het is voor mij bezwaarlijk een telefoon te hebben en beschikbaar te houden.
Mijn zorgverzekeraar stuurt mij op aanvraag de bescheiden op als SMS-controle (telefoon+app) nodig is, waarover ik niet beschik.

Ik verzoek U derhalve mij een geprint QR-exemplaar te doen toekomen.

xxx(Naam) xxxx(geboortdatum)
xxx(Straat, huisnummer)
xxx(Postcode, Plaats)
BSN: xxx
Vaccinatie 1: xxx(datum, tijd)
Vaccinatie 2: xxx(datum, tijd)

 

Ik heb wel een ontvangstbewijs gehad: Uw vraag is in goede orde ontvangen (Coronacheck zonder telefoon)

 

Ik heb nog niets ontvangen, maar binnenkort zou er toch een brief met QRcode in mijn bus moeten vallen.

Gaat dat lukken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dit werkt niet?

 
In sommige gevallen wil je liever een papieren QR-code uitprinten.

www.coronacheck.nl/print en volg de stappen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En dit?

 

Mensen vragen ook

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...