Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten

20 minuten geleden, ceesv zei:

Omdat er veel gemeente leden ziek zijn geworden, waarvan een aantal ernstig,  heeft een van de kerken besloten minder mensen toe te laten en kerkbanken leeg te laten tussen de kerkgangers.

Ironisch dat deze kerk nu opeens uit eigen beweging deze maatregel neemt.

Je zou toch mogen aannemen dat dit volgens hun eigen overtuiging nog steeds niet hoeft. Of zelfs niet mag.

Als de leden van deze kerk consequent zijn, trotseren ze deze beslissing net zo hard. 

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn gelukkig nog genoeg mensen die - hetzij uit voorzichtigheid, hetzij uit een inmiddels ingesleten gewoonte - geen handen meer geven, behoedzaam zijn met wie ze knuffelen, en ook die in de winkel nog een mondkapje voor doen (zelfs jongeren) en hun handen en winkelkarretjes disinfecteren bij de ingang.

 

Waarschijnlijk  met in hun achterhoofd een paar oude wijsheden: 1) voorkomen is beter dan genezen; 2) baat het niet, dan schaadt het niet; 3) een gewaarschuwd mens telt voor twee.

 

Tegenstanders van maatregelen krijgen veel te veel podium. Nog steeds.

 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik het hier al eens vermeld had maar kort geleden bij de Toko Amazing Oriental in Groningen geweest en het viel me op dat minstens 75% daar een mondkapje droeg. Ook de meeste jongeren. We vielen dus totaal niet op. Toch heel anders dan supermarkten ed in deze contreien, waar velen overigens wel de kar en hun handen ontsmetten.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig wordt die QR niet overal gecontroleerd. Laat de weerstand maar toenemen.

 

https://nos.nl/artikel/2401599-bij-een-derde-bezoeken-aan-restaurants-en-cafes-geen-check-op-coronapas

 

Quote

Een keer werd ik niet gecontroleerd, de andere keer niet echt gecheckt. Het bleef bij een vluchtige blik op het scherm. Dat geeft mij geen safe gevoel.

 

Dus met die verdomde QR hebben we mensen een nieuwe angst aangepraat. Voor die QR zat ik naast die zelfde vent en was dat geen probleem.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de QR was naast iemand zitten 1,5 meter. Van had een restaurant ook mogen kiezen voor die oude regeling maar dat heeft de politiek anders besloten.

 

Wel vind ik het klagen over de QR voor de huidige toepassingen nog steeds een beetje luxe probleem tenzij er geen testlocatie in de buurt is. We hadden het allemaal niet nodig gehad als we >90% vaccinatiegraad hadden bereikt. In Italië is voor alle werkenden inmiddels een coronapas van kracht geworden en testen op eigen kosten, dat is een snoeiharde maatregel om de (toen actuele) waarde van 74% naar > 90% te krijgen.

 

https://www.trouw.nl/buitenland/italie-stelt-coronapas-verplicht-op-de-werkvloer~b4bb04ef/

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5260013/italie-coronapas-qr-code-draghi-corona-verplicht-schorsing

 

aangepast door OFDM
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, OFDM zei:

Voor de QR was naast iemand zitten 1,5 meter.

 

Hou toch op. Die 1,5 meter was er op veel plaatsen al lang niet meer en vaak ook helemaal niet geweest. In de lokale supermarkt was het al godsonmogelijk. Voor de invoering van de QR zaten de plaatselijke restaurants weer bomvol, geen enkel probleem en niemand die klaagde zich "niet safe te voelen". We voeren die QR in en we hebben weer bange mensen. Hoewel dit wel een typisch NOS bericht is. Mensen die tegen de QR zijn, ook al zijn ze wel gevaccineerd, zul je niet horen bij de NOS.

 

41 minuten geleden, OFDM zei:

In Italië is voor alle werkenden inmiddels een coronapas van kracht geworden en testen op eigen kosten, dat is een snoeiharde maatregel om de (toen actuele) waarde van 74% naar > 90% te krijgen.

 

Juist, in veel andere landen zijn ze daar wel eerlijk over. Die QR an sich gaat helemaal niets opleveren qua besmettingen. Het is alleen een ordinaire dwangmaatregel om mensen te dwingen die spuit te halen. En zelfs als de vaccinatiegraad naar >90% gaat weten we nog steeds niet wat dat oplevert.

 

Nee hoor, vaccinatie is niet verplicht we zetten je alleen buiten de maatschappij. Muur er omheen, paar bewakers erbij en....

 

Even lachen dan maar:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100012154_c57c1f8a

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Corona is een ziekte die tot nu toe in Europa 1.253.596 doden heeft opgeleverd.

 

Iedereen zou er alles aan moeten doen die besmettingen en deze ziekte de wereld uit te helpen.

 

Klagen over maatregelen die daarbij helpen, tja.

 

En dan nog dit, de patienten groep "long covid" vraagt om steun voor de ongeveer 100.000 mensen met langdurige klachten in Nederland.

 

Elk beetje helpt om covid de wereld uit te helpen, wanneer je getest of gevaccineerd aan het maatschappelijk verkeer wilt deelnemen is een document die dat aangeeft het minste wat je kunt doen.

 

In buurlanden houdt men zich gewoon aan de voorschriften rond toegang met 3g.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Hou toch op. Die 1,5 meter was er op veel plaatsen al lang niet meer en vaak ook helemaal niet geweest. In de lokale supermarkt was het al godsonmogelijk. Voor de invoering van de QR zaten de plaatselijke restaurants weer bomvol, geen enkel probleem en niemand die klaagde zich "niet safe te voelen". We voeren die QR in en we hebben weer bange mensen. Hoewel dit wel een typisch NOS bericht is. Mensen die tegen de QR zijn, ook al zijn ze wel gevaccineerd, zul je niet horen bij de NOS.

 

 

Juist, in veel andere landen zijn ze daar wel eerlijk over. Die QR an sich gaat helemaal niets opleveren qua besmettingen. Het is alleen een ordinaire dwangmaatregel om mensen te dwingen die spuit te halen. En zelfs als de vaccinatiegraad naar >90% gaat weten we nog steeds niet wat dat oplevert.

 

Nee hoor, vaccinatie is niet verplicht we zetten je alleen buiten de maatschappij. Muur er omheen, paar bewakers erbij en....

 

Even lachen dan maar:

https://www.dumpert.nl/?selectedId=100012154_c57c1f8a

 

 

Er is volgens mij een verschil in risico tussen kortstondig minder dan 1,5 meter zoals in een winkel en langdurig. Ik heb een familielid die besmet is geraakt in een kantoorruimte met zeker meer dan 1,5 meter maar wel een dagdeel in dezelfde ruimte met de besmette persoon.

 

Mensen in uitgaanssituatie zullen zich ook niet zo snel niet safe voelen maar gevoel zegt geen bal. Als we aan konden voelen dat er iemand in de buurt is die besmettelijk is dan hadden we het hele probleem niet.

 

Als de QR code echt als doel had om je tot vaccinatie te dwingen was het niet gratis gemaakt. Heeft Hugo geen opmerking gemaakt in de trant van dat het wel mooi meegenomen is als het tot meer vaccinaties leidt? Ik ben hierin zeker voor eerlijk communiceren.

 

Angst om onvruchtbaar te worden door vaccinatie en dat vervolgens overboord gooien om naar de Mac te kunnen, mooi voorbeeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, OFDM zei:

Angst om onvruchtbaar te worden door vaccinatie en dat vervolgens overboord gooien om naar de Mac te kunnen, mooi voorbeeld!

Dat is de soort vrijheid ervoor in de plaats zetten die een schijn vrijheid is.

En dan geef ik je 100% gelijk @OFDM. Maar dat is er wel al 30 jaar in gestampt: Consumeer en wees gelukkig. Het effect op de generatie die net het huis verlaten heeft bleek tijdens de Corona crisis van ontwenning verschijnselen tot aan depressies en psychische storingen te hebben geleidt.

 

Tragisch als je vaststelt dat je al zo afhankelijk bent geworden als jeugdige van de wegwerp cultuur inclusief het misbruik van de bronnen van deze aarde.

Natuurlijk ziet die jeugdige dat niet zo. Logisch; consumeer en wees gelukkig.

 

 

 

 

  • Bedankt 1

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat is de soort vrijheid ervoor in de plaats zetten die een schijn vrijheid is.

En dan geef ik je 100% gelijk @OFDM. Maar dat is er wel al 30 jaar in gestampt: Consumeer en wees gelukkig. Het effect op de generatie die net het huis verlaten heeft bleek tijdens de Corona crisis van ontwenning verschijnselen tot aan depressies en psychische storingen te hebben geleidt.

 

Tragisch als je vaststelt dat je al zo afhankelijk bent geworden als jeugdige van de wegwerp cultuur inclusief het misbruik van de bronnen van deze aarde.

Natuurlijk ziet die jeugdige dat niet zo. Logisch; consumeer en wees gelukkig.

 

Het duidde mij erop dat die angst voor onvruchtbaarheid dan weinig voorstelt maar misschien is het consumeren argument inderdaad héél erg veel sterker.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, OFDM zei:

Als de QR code echt als doel had om je tot vaccinatie te dwingen was het niet gratis gemaakt.

 

Nee hoor, zo leep zijn ze wel in Den Haag. Dat zou te veel neigen naar dwang. Nu zijn er al bedrijven die de QR graag willen. Mag gelukkig niet maar Den Haag ziet vast wel een gaatje om dat "tijdelijk" er doorheen te rammen. Dat werkt natuurlijk veel beter.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Nee hoor, zo leep zijn ze wel in Den Haag. Dat zou te veel neigen naar dwang. Nu zijn er al bedrijven die de QR graag willen. Mag gelukkig niet maar Den Haag ziet vast wel een gaatje om dat "tijdelijk" er doorheen te rammen. Dat werkt natuurlijk veel beter.

Valt dit niet onder complot denken, los van het feit dat ze in Den Haag leep en leip zijn?

 

Trouwens, Tonski, bij mij als na-oorloger is er eerder ingestampt: wees zuinig, consumeer weinig, werk hard en wees gelukkig.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...