Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 4


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator
8 minuten geleden, Psychosammie zei:

Aha, we werken massaal aan nog meer overbevolking.

Beetje kort door de bocht.

In Nederland is er de afgelopen jaren een negatieve bevolkingsgroei geweest door geboorten.

Er is inderdaad een toename van de Nederlandse bevolking, maar die is nagenoeg geheel toe te schrijven aan de immigratie.

Verder blijkt er di afgelopen periode een oversterfte geweest te zijn, er gingen meer mensen dood.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

Alleen zal een covid-zieke enorm veel virussen uitblazen en houd het kapje enorm veel tegen

 

Weet je nog de beginperiode van Corona? De gebruikte beklapjes zouden geen enkel nut hebben. Dan moesten we medische lapjes gebruiken en dat was niet de bedoeling want daar was een tekort aan. Uiteindelijk hebben we dan veel later toch nog met die kapjes rondgelopen, schiet mij maar lek. En niemand kan je vertellen wat de positieve bijdrage daarvan was, net als de avondklok trouwens.

 

Zelfde verhaal voor de aerosolen. Het RIVM is daar niet heel duidelijk over. In ieder geval niet dat besmette mensen aerosolen uitblazen bij iedere ademteug. Wel bij hoesten en niezen. Gek genoeg zijn er nauwelijks maatregelen ten aanzien van ventileren.

 

NB: Dit artikel is prettig leesbaar: https://www.uva.nl/over-de-uva/organisatie/faculteiten/faculteit-der-natuurwetenschappen-wiskunde-en-informatica/onderzoek/covid-19-onderzoek/aerosolen-ventilatie-en-covid19.html?cb

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, minplus zei:

Wat wil je hiermee zeggen, Psychosammie?

Bedoel je dat het niet een enorm groot academisch ziekenhuis is en dat het dus niets voorstelt?

 

 

Dat wil ik inderdaad zeggen ja. Typisch NOS nieuws. Groot brengen "ziekenhuis annuleert operaties". Dan denk ik, mijn hemel de corona zieken liggen massaal voor de deur van het ziekenhuis. Gaat het maar om 25 patiënten. Dus het is gewoon een klein flut ziekenhuisje, met 3 beenbreuken van skivakanties raken ze daar al in paniek.

 

Enige nuance in het NRC

 

Quote

In het Elisabeth-Tweesteden Ziekenhuis te Tilburg is 15% van de ic-bedden bezet door coronapatiënten. Bestuurder Bart Berden: "Operaties afbellen proberen we te voorkomen, maar we knijpen wel op de toegang door alleen operaties met een hogere urgentie te plannen. Als de IC-bezetting naar 25-30 procent gaat, zullen wij weer operaties moeten afzeggen." Naar onze bescheiden lezing lijkt de worsteling hier dus nog best wel mee te vallen.

 

Wat dan wel weer zorgelijk is, is dat ze bij een IC bezetting van 30% in de problemen komen. Hoe dan met die andere 70%?

5 minuten geleden, minplus zei:

Ik snap volledig dat jij het niet snapt.

 

Ik snap dat jij mijn betoog niet kunt weerleggen.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bereid je maar voor op Mad Max 2.0 als de wereld weer in lockdowns en meer van dat soort onzin geraakt. Gas, elektra en benzine is al niet meer betaalbaar volgende ronde is de voedselketen die (gedeeltelijk al) plat komt te liggen we kunnen niet meer voor onszelf zorgen. Ben het wel eens met Psychosammie, men draait compleet door. De angst regeert en dat is meer dan gevaarlijk de pers/media wakkert dit alleen maar aan.

 

Daarbij moeten we onsterfelijk worden? Misschien hard en zal er geen vrienden mee maken  maar Moeder Aarde bepaalt wat er gebeurt.Time to accept & deal with it.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ton68 zei:

men draait compleet door. De angst regeert en dat is meer dan gevaarlijk de pers/media wakkert dit alleen maar aan.

 

Dit dus. En dan lees ik dat er in Nederland maar 1150 IC bedden zijn, met veel moeite op te schalen naar 2000.

Huh? We zijn een stinkend rijk land, half Afghanistan hier naartoe en een huis lukt wel maar een paar bedden erbij met bemensing lukt niet? Waar blijft mijn belastinggeld?

 

Al die halve maatregelen moeten alleen de onkunde in Den Haag maskeren.

 

 

 

  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, dutchandrew zei:

Werken die ook in Den Haag 😉

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Dit dus. En dan lees ik dat er in Nederland maar 1150 IC bedden zijn, met veel moeite op te schalen naar 2000.

Huh? We zijn een stinkend rijk land, half Afghanistan hier naartoe en een huis lukt wel maar een paar bedden erbij met bemensing lukt niet? Waar blijft mijn belastinggeld?

 

Al die halve maatregelen moeten alleen de onkunde in Den Haag maskeren.

 

 

 

Bedden kun je wel bestellen. Er is geen blik personeeeeheeel!!! En die er waren zijn er ook klaar mee en veel ziekteverzuim. Niet in de laatste plaats door eigenwijze patienten die liggend aan de zuurstof nog ontkennen dat ze corona hebben. Ik ben ervoor om die niet te behandelen, laat ze maar thuis dat scheelt IC bedden EN handen aan die bedden. Helaas mogen ze die niet weigeren, moeten dat naast zich neer leggen.

 

De zorgcapaciteit is zoals in alle landen afgestemd op de normale zorgvraag. Corona veroorzaakt een ongekende uitschieter. Wie wil er nou jarenlang extra zorgpremie betalen om forse extra capaciteit klaar te hebben staan??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, OFDM zei:

Er is geen blik personeeeeheeel!!!

 

Dat is ook omdat niemand zich geroepen voelt dat werk te doen.

En zo is dat al jaren m.b.t. de instroom van verpleegkundigen en zorgmedewerkers.

 

Enkele decennia geleden hadden schoolverlaters nog een groot aandeel in de MBO en HBO opleidingen Verpleegkunde en stond in vooruitzicht een degelijk salaris. Meerdere kennissen en familieleden waren allemaal in de verpleging. Maar de grote bezuinigingsgolven die Overheid en Zorginstellingen hebben doorgevoerd leidde ertoe dat steeds meer medewerkers de echte verpleging verlieten.

Bovendien speelt nu ook nog dat MBO en HBO met desbetreffende salariëring niet passend is en voor nieuwkomers niet eens meer interessant is.

 

Zie ze maar eens terug te halen of schoolverlaters ervoor te enthousiasmeren.

 

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, OFDM zei:

 eigenwijze patienten die liggend aan de zuurstof nog ontkennen dat ze corona hebben. Ik ben ervoor om die niet te behandelen, laat ze maar thuis

Waarom is er erkenning van corona nodig? Je wilt subtiel onderwerping afdwingen aan een onzichtbaar gezag.

 

Ze erkennen dat ze ziek zijn, zuurstof nodig hebben, en ze nemen plaats in het ziekenhuisbed. Volgens mij werken ze dan mee aan hun genezing.

Dat zij "belijdenis' van coronageloof moeten doen is zieltjeswinnerij. We hadden toch vrijheid van godsdioenst in dit land?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Waarom is er erkenning van corona nodig? Je wilt subtiel onderwerping afdwingen aan een onzichtbaar gezag.

 

Ze erkennen dat ze ziek zijn, zuurstof nodig hebben, en ze nemen plaats in het ziekenhuisbed. Volgens mij werken ze dan mee aan hun genezing.

Dat zij "belijdenis' van coronageloof moeten doen is zieltjeswinnerij. We hadden toch vrijheid van godsdioenst in dit land?

Het gaat niet om erkenning. Om iemand te behandelen is gewoon een correcte diagnose nodig. Als ik lees dat een patient door een scan moet omdat hij een coronatest weigert word ik echt heel boos. Je werkt mee aan de meest doelmatige behandeling, lijkt mij nogal logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, OFDM zei:

Als ik lees dat een patient door een scan moet omdat hij een coronatest weigert word ik echt heel boos.

Dat zei je er niet bij. Daarnaast zou ik veel meer willen weten over de omstandigheden rond dit geval om een oordeel te geven. Het lijkt me behoorlijk uit z'n verband gerukt: immers een coronatest is een simpele handeling die niet eens voor corona hoeft te zijn. Als men eerst een breed coronaverhaaldrama opstelt maak je die test bij voorbaat al erg. "U  bent heel ziek, en U moet  nu door ons geholpen worden": dat voelt voor sommigen als een politiearrestatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...