muesli Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 Hallo, Ik heb onlangs een upgrade gedaan van Basic Light naar Basic en bij die gelegenheid nog eens de zenderlijst opnieuw ingeladen (Fastscan TVV op mijn VU+DUO). Ik merk dat ik een aantal zenders niet kan ontvangen die normaal wel in mijn pakket zitten. Enerzijds alle zenders via internet te ontvangen (pos 0,0 in de lijst), ook niet na herstarten en herladen met internetverbinding. Anderzijds enkele (een viertal zenders) via de satelliet (Stingray en Dorcel). Ik heb de klantendienst van TVV gecontacteerd en dit was hun antwoord: - De eerste groep (via internet) kan niet op mijn decoder (VU+ DUO) ontvangen worden, ook niet met internetverbinding - De tweede groep (via satelliet): ik zou mijn VU+ moeten resetten naar fabrieksinstellingen en dan eens opnieuw proberen Klopt dat volgens jullie? Een reset naar fabrieksinstellingen is nogal drastisch en dan verlies ik al mijn bestaande instellingen. Wat raden jullie aan om te doen? Bedankt voor alle info!
smetje limb.BE Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 welke softcam gebruik je 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jeevanhoof Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 De zenders via internet gaat niet lukken, daar heb je een ontvanger van TVV voor nodig. Je kan ze wel ontvangen via je PC, tablet of smartphone met de TVV app. Heeft je tv android dan kan je de de TVV app daar ook op installeren en ze naar de zenders kijken die enkel via internet worden aangeboden. De andere zenders zou wel eens met de codering kunnen te maken hebben. Bepaalde zenders gebruiken een andere codering die niet kan ontvangen worden met de meeste softcams. Via internet zou je deze wel moeten kunnen zien. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Mimisiku Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Is afhankelijk met welke kaart er gekeken wordt. De pretzender Dorcel werkt alleen op Viaccess (CAM701) Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
PLsat Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 En zend alléén uit vanaf 23h00 en de andere Dorcel-zender vanaf middernacht.
muesli Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2021 CCcam Image Open Pli4 Kernel versie 3.1.1 smartcard is nog een van de oudste generatie (nummer startend met 130)
Mimisiku Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Geniet er nog maar even van... In februari 2022 (vanaf) is het voorbij met je losse kaart... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
muesli Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2021 (aangepast) @Mimisiku: wat komt er dan in de plaats? Is het nu nog niet duur genoeg? 4 augustus 2021 aangepast door muesli
Gast patje7of9 Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 59 minuten geleden, Mimisiku zei: Geniet er nog maar even van... In februari 2022 (vanaf) is het voorbij met je losse kaart... Om nog maar te zwijgen van een enorme leegloop van gebruikers op dit forum.😱
Mimisiku Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Een CI+ CAM803 module... Of op tweede hands zoeken of je een M7Sat801, Pace 7141 kunt scoren... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
muesli Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2021 @Mimisiku Kunt u daar wat meer uitleg bij geven aub? Ik ben een leek in die zaken. Dus als ik het goed versta zullen wij vanaf februari een CI module nodig hebben om die TVV kaart in te steken en deze dan in de VU+? Ik dacht al dat het abonnementensysteem zoals nu met kaarten zou afgeschaft worden? Ik heb nog een oude module hier liggen (nooit gebruikt omdat die blijkbaar niet nodig was) Er staat het volgende op: Aston Crypt DVB-CI module DVB number 2557 Als ik die nu gebruik kan ik daarmee alle zenders ontvangen?
Mimisiku Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 M7 (zusterbedrijf van CanalDigitaal, TV-Vlaanderen,TéléSAT, Skylink) is van zins om in februari 2022 (gefaseerd?) de Seca3 tunnel af te schakelen waardoor de losse kaarten uitsluitend werken in Nagra CAK7. Alleen de gecertificeerde ontvangers doen dit. Linux boxen met softcam (zonder de benodigde niet publieke sleuteltjes) decoderen dan niet meer. Geen thuisdeling meer mogelijk. Alleen met witte CI kan de kaart dan nog in een Linux box werken (maar wel met alle restricties die gebruik met een CI met zich mee brengt)… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
muesli Geplaatst: 4 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2021 Dat betekent dus dat mijn VU+ niet meer bruikbaar zal zijn vanaf februari? Dus ofwel een decoder van TVV zelf aanschaffen ofwel TVV buiten en kiezen voor Telenet of Proximus? Is dat de conclusie? Wat raden jullie aan om te doen tegen februari?
Moderator ceesv Geplaatst: 4 augustus 2021 Moderator Geplaatst: 4 augustus 2021 Je kan je Vu+ gebruiken met een ci module vermits jouw Vu+ ontvanger een ci slot heeft. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Dat heeft de VU+Duo. Maar uitsluitend CI en géén CI+. De Duo is echter flink aan de jaren dus een nieuwe ontvanger is geen luxe…. De witte CI van Canal Digitaal/TVV werkt nog in de Duo…. Telenet en Proximus werken met CI+ (alhoewel voorTelenet een softcam oplossing bestaat).. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen