tommiedepommie Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Hallo, mijn kabels, netwerk en coax kabels labelde ik altijd met een lettertang en geprinte labels. Maar omdat de kabels, met name coax kabels, ook buiten liggen, vervagen die labels redelijk snel. Graag zou ik hiervoor een oplossing willen hebben zodat alles netjes gelabeld is. Hoe labelen jullie de kabels in- en buitenshuis? Alvast dank, groet Tom De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
cookie monster Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 8 minuten geleden, tommiedepommie zei: Hoe labelen jullie de kabels in- en buitenshuis? Doorschijnende plakband rond het papiertje of kleine stikkers ?? C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
alias haha Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Kleurcodes gebruiken met diverse kleuren (goede) plakband You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
cookie monster Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 1 uur geleden, alias haha zei: Kleurcodes Niet voor kleurenblinden , tenzij wit , grijs & zwart 😉 Maar er zijn natuurlijk in zo'n geval ook nog andere oplossingen mogelijk !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Satterdam Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Je kan tiewraps gebruiken waarbij iedere kleur voor een kabeldikte staat. Dat kan je dan voor jezelf bepalen welke kleur welke dikte heeft en ergens noteren.
tommiedepommie Geplaatst: 5 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2021 1 uur terug, Satterdam zei: waarbij iedere kleur voor een kabeldikte staat Het gaat mij niet om de kabeldikte maar om het systeem om kabels van diverse dikte te kunnen labelen. B.v. coax en UTP kabels. De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.
Satterdam Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 18 minuten geleden, tommiedepommie zei: Het gaat mij niet om de kabeldikte maar om het systeem om kabels van diverse dikte te kunnen labelen. B.v. coax en UTP kabels. Ja daar kan je hetzelfde bij doen. Voor iedere kabelsoort een aparte kleur.
el renegade Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Uv sloopt bijna alles. Gekleurde tie wraps zullen het ook niet lang uithouden.
Mimisiku Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Ik gebruik Avery labels middels thermische printers. Witte carbon laag voor 5 regels tekst en een lange transparante flap om over de kabel te ‘krullen’. Draait automatisch ook om het carbon geprinte deel als bescherming… Ideaal… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
minplus Geplaatst: 5 augustus 2021 Geplaatst: 5 augustus 2021 Tekst met cd-pen werkte hier heel aardig, maar het kan ook als je oude voorraadjes verf bewaart (zoals ik steeds doe) met alles een andere kleur van een halve meter. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Old Satterhand Geplaatst: 6 augustus 2021 Geplaatst: 6 augustus 2021 16 uren geleden, Mimisiku zei: Ik gebruik Avery labels middels thermische printers. Witte carbon laag voor 5 regels tekst en een lange transparante flap om over de kabel te ‘krullen’. Draait automatisch ook om het carbon geprinte deel als bescherming… Ideaal… Je bedoelt waarschijnlijk Brady. In het verleden veel gebruikt met de matrixprinter (eigen software) voor mijn projecten. Maar die kun je niet per velletje kopen, dus nogal kostbaar. Rite-on labels zijn ook een mogelijkheid:
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen