Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 De eigenaar van de elektrische auto op de foto heeft een aandrijving gemaakt van het achterwiel naar een dynamo. Zodra de wagen rijdt, laad de dynamo de accu's op en zodoende hoef je nooit meer naar een laadpaal. Ik heb er lang bij stil gestaan en vond dit idee werkelijk opmerkelijk. Dat dit principe nooit eerder is bedacht! Geniaal! Dit lost een hoop CO2 problemen met één klap op. 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Con Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 Zoek jij nu maar regelmatig een laadpunt op, dat voorkomt teleurstellingen. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
minplus Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 De perpetuum mobile in de meest letterlijke vorm. Wat wil een mens nog meer.😁 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
theparasol Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 Geen rolweerstand en wrijving waardoor de aanwezige energie in het systeem omgezet wordt in warmte. Ik zou zeggen koppel voor elke zitplaats een stel fiets pendalen aan een dynamo dan kun je tijdens het rijden ook nog wat aan je conditie doen 🤣
Pionewbie Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 Tientallen jaren gelden stelde een collega electromonteur dat ook voor toen wij met een busje vol monteurs naar huis reden. Hij was serieus en wij hadden met ons allen minstens 15 minuten nodig om hem duidelijk te maken dat het niet werkte.
TangoBravo Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 1 uur terug, Pionewbie zei: Tientallen jaren gelden stelde een collega electromonteur dat ook voor toen wij met een busje vol monteurs naar huis reden. Hij was serieus en wij hadden met ons allen minstens 15 minuten nodig om hem duidelijk te maken dat het niet werkte. En de bierfiets dan?
trust Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: De eigenaar van de elektrische auto op de foto heeft een aandrijving gemaakt van het achterwiel naar een dynamo. Zodra de wagen rijdt, laad de dynamo de accu's op en zodoende hoef je nooit meer naar een laadpaal. Ik heb er lang bij stil gestaan en vond dit idee werkelijk opmerkelijk. Dat dit principe nooit eerder is bedacht! Geniaal! Dit lost een hoop CO2 problemen met één klap op. Misschien heeft ie wel een kofferbak vol accu's en is het een elektromotor 😄 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
cookie monster Geplaatst: 11 augustus 2021 Geplaatst: 11 augustus 2021 6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: een aandrijving gemaakt van het achterwiel naar een dynamo. Nen Harley Trapson (Flinstonestijl) 🤨😎🤭 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Tonskidutch Geplaatst: 12 augustus 2021 Geplaatst: 12 augustus 2021 Der zijn mensen die geloven dergelijke berichten. Of andere berichten. Je ziet dergelijke voorstellingen van zaken het meest tijdens de reclame en de zendtijd voor politieke partijen. With Or Whitout You U2
alias haha Geplaatst: 12 augustus 2021 Geplaatst: 12 augustus 2021 De wereld is nog lang niet klaar voor die elektrische onzin, in auto's, als er binnen 5 jaar 80% elektrisch gaat rijden, ligt heel Nederland plat met het stroom net, als meer dan de helft ook nog eens tegelijk gaat laden.. Of ze moeten binnen 5 jaar ook alle stroomkabels in de grond hebben voorzien zodat het ook mogelijk is. Maar ik verwacht dat het veel bla bla is, waar nu van alle kanten veel geld word uitgeslagen bij de mensen. Als je alle graafmachines die de kabels in de grond moeten graven, de transport van de kabels door vrachtwagens, of vliegtuigen. De fabrieken die de kabels moeten maken, de mijnen die de grondstoffen(kopererts) moeten mijnen van diep uit de grond, aanleveren en ook weer transporteren met hun dikke olie stokende schepen, moet ook weer worden verwerkt door een smelter waar het uiteindelijk een zuiver koper product word. Dan moet er ook nog de productie van zonnepanelen bij komen om het zogenaamd weer CO2 neutraal te gaan maken. En wie weet allemaal nog meer. Ik denk als je al deze uitstoten bij elkaar telt, kunnen wij nog lang in verhouding met onze brandstof motortjes blijven rijden waar de meeste maar misschien hooguit een uur per dag word gebruikt. 2 You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 12 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2021 16 uren geleden, trust zei: Misschien heeft ie wel een kofferbak vol accu's en is het een elektromotor 😄 Het is een elektrisch aangedreven auto. Dit idee kun je nog veel verder optimeren door zonnepanelen voor de koplampen te plaatsen en een wind-rad op het dak van de auto dat door de rij-wind wordt aangedreven. Zo kun je de accu's nog sneller en beter opladen. Het idee is nog lang niet volledig uitgewerkt en heeft nog veel potentieel. Let op mijn woorden. 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Jan Ambers Geplaatst: 12 augustus 2021 Geplaatst: 12 augustus 2021 dit gebeurt nu al met het remmen in el auto's Vergeet niet dat elke omzetting van energe gepaard gaat met verlies! doe een motor draaien op accu en laat die een alternator aandrijven, dan nog verlies je energie en is je accu vroeer plat dan opgeladen het perpetuum mobile!!! Potentieel = -100%
trust Geplaatst: 12 augustus 2021 Geplaatst: 12 augustus 2021 Spoiler !! Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2021 Geplaatst: 13 augustus 2021 als ik de foto bekijk denk ik meteen aan een koeling met compressor voor in die kofferbak vol met oesters With Or Whitout You U2
robcyprus Geplaatst: 13 augustus 2021 Geplaatst: 13 augustus 2021 Volgens mij een Hi-Res afstandmeter....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen