Ga naar inhoud

Ain Dubai is geopend. Het hoogste reuzenrad ter wereld.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De link brengt mij naar een melding waar staat dat het Ain Dubai nog in bouw is. 
Dus ik weet niet waar je dit opgegraven hebt maar dat reuzenrad is al lang in bedrijf. 
Verder werden bij het Ain Dubai de allergrootste bouwkranen ter wereld in gezet en daarmee was het toen niet mogelijk om een nog groter rad te bouwen. 
Een nog groter of hoger reuzenrad is onrealistisch. 
Dus deze melding is voor mijn begrip onzinnig. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

• Moderator
Geplaatst:

De bouwkosten stijgen exponentieel met de hoogte van een rad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hier nog even een filmpje waar je kan zien hoe gigantisch deze kranen en het project waren. 
Voor mij niet voorstelbaar om deze ingenieurskunst te overtreffen met de huidige middelen. 

Geplaatst:

Nou nou, er zijn ook andere ingenieurskunsten te bewonderen, die niet allemaal op "hoe groter hoe beter" berusten.

Dat het imposant is, staat buiten kijf. (zonder twijfel, als uitleg voor die de makkelijke taal fijner vinden)

Het nut van bepaalde "hoogstandjes" daar moest men nog eens over nadenken. Miljardairs naar de ruimte brengen en zogenaamd een "ruimtewandeling laten maken" nou wandel dan weg man.

Between Two Points

David Gilmour, Romany Gilmour

Geplaatst:

Het is ook niet een kwestie van alleen maar een reuzenrad ergens neerpleuren maar ook moet het in een omgeving passen met een infrastructuur erom heen. 
Zoals Dubai dat laat zien door eromheen allerlei andere attracties, activiteiten, restaurants, luxe woningen hotels en zo meer toeristen aan te lokken. 

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, gerrit B zei:

Ik kom toch ook een heel ander filmpje tegen

Dubai's $1.6 Billion Giant Ferris Wheel is Sinking

Als je het filmpje moet geloven is het rad dus nog niet in bedrijf. Maar misschien is dat inmiddels achterhaald.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Dit filmpje is van 5 maand geleden en het reuzenrad is al in oktober 2021 geopend.

Als je hoort dat het wiel slechts enkele weken in gebruik is geweest dan zou het beteken dat hij al toch al 3 jaar stil staat/heeft gestaan.

Als je dan gaat zoeken met problems with giant wheel dubai dan komt je veel meer van dit soort berichten tegen en dat het reuzenrad pas in dec 2024 weer is heropend.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik ben er één keer in geweest. Was fascinerend maar hoef er niet nog een keer in. 
Wat ik heb horen zeggen is dat de lagers van het rad, niet robuust genoeg zijn en het gewicht niet kunnen dragen. 

Maar Ain Dubai is, als het mis gaat, niet het enigste mis gelopen projectje waar niemand over lult. 

Het begon met de Dubai Pearl dat niet af is gemaakt na de financial crisis, dan de Jebel Ali Palm wat een fiasco werd. 
Dubai Creek Tower die ongeveer 1,5 km hoog moest worden. 
Ook „the World“ eiland zijn de mist ingegaan. Horen hier doe je niets. 
Tja, Dubai is altijd een verassing waard. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen