Ga naar inhoud


SatLink WS-6906


BrunoVP
Ga naar oplossing Opgelost door minplus,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 165
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, BrunoVP zei:

Maar zou best grappig kunnen zijn dat 2 satellieten met een verschil van 6.2° door 1 LNB binnen komt.

 

2 uren geleden, Sprietje zei:

Onmogelijk dat je met een enkele lnb twee satellieten tegelijk ontvangt.

Hoezo onmogelijk? De schotel is zo krom als een h**r. Ontvangst van Astra1 slechts 41%.

 

afbeelding.png.237225a8ce886b2befb3eb04ffc81698.png

 

Ik zou wel eens een foto vanaf de zijkant en bovenkant van de schotel willen zien🤔

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Als je goed kijkt staat er links onderaan transponder 11503 en die bestaat helemaal niet op de Astra 19,2.

 

Dus de lijsten zijn ergens fout? Of toch niet? Hoe kun je je dan baseren op deze info. Ik heb ergens wel het besef dat er van alles veranderd., en dat het niet evident is om tijdig aanpassingen aan te brengen. Deze site zal wel hun best doen om bij te benen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2021 om 10:11, BrunoVP zei:

Met maar 1 LNB gericht op 19.2° OOST

19.2  356 TV fta en 214 radio.

28.2  203 TV fta en 171 radio

23.5  63   Tv fta  en 8     radio

13        7   Tv fta

 

En nu kan ik helemaal niet meer volgen. Kan dit wel?

 

Op 20-9-2021 om 17:06, ceesv zei:

Er zitten op die andere satellieten natuurlijk ook transponders welke op Astra 1 voorkomen.

 

Wanneer je dan al die satelliet posities scant met 1 LNB uitgericht op Astra 1 zal je op die andere satelliet posities ook zenders ontvangen, afkomstig van ....Astra 1

 

 

Ceesv legt het hier al uit, maar ik zal het proberen te verduidelijken

 

Het frequentiespectrum is verschillend voor alle satellieten.
Maar er zijn wel grote overeenkomsten in delen van het frequentiespectrum.
Vergelijk maar eens het spectrum van een van de kwadranten (VL) van Astra 1 en Astra 2.

 

A1_spectrum_VL.jpg.b9abdd42e352e8950599be2a8403abc2.jpg  A2_spectrum_VL.jpg.c894976c0ff66ff2c798e7e8b1817b37.jpg

 

Om dat wat makkelijker te maken heb ik beide plaatjes gecombineerd.
De witte lijnen zijn hier van Astra 2.

 

Astra1minusAstra2.jpg.b9a6b899abbc381a3f0c49990e185216.jpg

 

Ik heb ook het besproken scenario nagebootst op mijn analyser.
Ik denk hier af te stemmen op een transponder op de Astra 2.
Ik verwacht een transponder van Sky(A2), maar krijg een lock van Globecast(A1). (met o.a.TRTWORLD)
Ik was namelijk "vergeten" om de diseqc aan te zetten, bij mij valt de diseqc schakelaar bij de schotel dan terug naar Astra 1.

 

Globecast_op_Astra2.jpg.5cf60158b157ec2fa695ac1540c38484.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Die info klopt wel degelijk maar het heeft blijkbaar met de zoekfunctie te maken want hij staat gewoon bij Kingofsat.

BBC World News Europe HD.png

 

4 uren geleden, Mojo zei:

 

Hoezo onmogelijk? De schotel is zo krom als een h**r. Ontvangst van Astra1 slechts 41%.

 

afbeelding.png.237225a8ce886b2befb3eb04ffc81698.png

 

Ik zou wel eens een foto vanaf de zijkant en bovenkant van de schotel willen zien🤔

Hopelijk een beter beeld.

boven aanzicht.jpg

Links achter.jpg

rechts vooraan.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof er geen fluit van dat je twee satellieten op 1 lnb ontvangt die maar liefst  11,5° uit elkaar staan.
Nu is voor het eerst ook de lnb te zien en die staat belachelijk ver naar voren. Normaal staat de kop 5-6mm van de klem af, hier wel 48mm. Dat geeft normaal een veel slechtere ontvangst. Geen wonder dat je maar 41% ontvangstkwaliteit hebt. Heb je de lnb tijdens het optimaal afstellen ook dichter en verder van de schotel afgezet? Was dit het beste resultaat?
Veel lnb's hebben niet zo'n lange nek en kun je maar een paar millimeter verschuiven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Old shatterhand en ik hebben geprobeerd uit te leggen waarom hij die andere satellieten "ontvangt".

 

Je zal zelfs zien dat hij met deze schotel ook op 5 west nog transponders kan inlezen.

 

Alleen zijn het wel allemaal programma´s welke alleen op Astra 1 uitgezonden worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ceesv zei:

Je zal zelfs zien dat hij met deze schotel ook op 5 west nog transponders kan inlezen.

 

Alleen zijn het wel allemaal programma´s welke alleen op Astra 1 uitgezonden worden.

Check. Want alles staat op LNB1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik geloof er geen fluit van dat je twee satellieten op 1 lnb ontvangt die maar liefst  11,5° uit elkaar staan.
Nu is voor het eerst ook de lnb te zien en die staat belachelijk ver naar voren. Normaal staat de kop 5-6mm van de klem af, hier wel 48mm. Dat geeft normaal een veel slechtere ontvangst. Geen wonder dat je maar 41% ontvangstkwaliteit hebt. Heb je de lnb tijdens het optimaal afstellen ook dichter en verder van de schotel afgezet? Was dit het beste resultaat?
Veel lnb's hebben niet zo'n lange nek en kun je maar een paar millimeter verschuiven.

 

Zoals ik al eerder schreef. Dit is nu een testopstelling. Ik ben al heel blij dat ik nu toch al iets ontvang. Verder heb de truc gevonden om telkenmale de ontvanger te resetten. Hoe verklaar je dan als dat ik enkel 13°E scan ik maar 7 zenders ontvang. Hetzelfde voor 23.5°E maar dan met 113 zenders. Geen radio. Als ik 19.2°E zou in scannen zijn her bijna duizend. Heb ik nog niet gedaan zelfs. Dus ik krijg nu spookbeelden?

Wat de lnb betreft: deze heb op jouw advies aangeschaft. Deze hebben een nek van 7cm. Maar wederom, hij zit erin en ik heb beeld. En nogmaals de skew zal ook wel niet juist zijn. Vandaar die 41%.

Dan nog een iets. SKY zit op welke satelliet? Heb hem wel binnen maar is gecodeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, BrunoVP zei:

Hoe verklaar je dan als dat ik enkel 13°E scan ik maar 7 zenders ontvang.

Omdat er minder transponder frequenties doubleren met die op 19 graden oost.

In je transponder lijst op 13 staat dus een transponder welke ook op 19 voorkomt.

 

Maar het ontbreekt je aan elementaire kennis om dit in te zien.

 

Dat is geen verwijt, of anderszins bedoeld, vat het niet persoonlijk op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BrunoVP zei:

Hoe verklaar je dan als dat ik enkel 13°E scan ik maar 7 zenders ontvang.

Nu je toch nog aan het testen/spelen bent zou je eens 13 oost moeten inscannen. Zet dan even de zenders die je dan hebt hier neer.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...