PLsat Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Vandaag de Humax-ontvanger getest, maar die tuner is nog minder gevoelig dan de Strong. Ik heb ondertussen de volledige bekabeling van mijn antenne tot de ontvanger losgemaakt, nagekeken en terug vastgezet. En mirakel, stabiel beeld zowel op de Franse zenders als op de beide RTBF-muxen. (op de Strong) Vanavond nog eens kijken of alles nog naar behoren gaat. 2
Satfeeds-DX Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Deze avond antenne Doornik kanaal 42 terug actief, nu zonder onderbrekingen of uitval. Signaal 92 % Kwaliteit 90 % Edision Piccollo Benelux Edition Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E Triax 88 cm: 7°E, 2°E Triax 64 cm: 42°E Triax 78 cm: 4°W Maximum E-85: 28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W DVBT-TNT DAB+
astro iris Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 @Satfeeds-DX Hier in Ieper signaalsterkte 97% kwaliteit 100%. Raar dat mijn signaal sterker is dan dat van jou, want jij zit op 28 km van Doornik en hier is dat 14 km verder. Misschien hetzelfde probleem als bij PLsat? Trouwens signaal van Doornik is hier al sinds dinsdag zonder onderbreking actief.
Satfeeds-DX Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 34 minuten geleden, astro iris zei: @Satfeeds-DX Hier in Ieper signaalsterkte 97% kwaliteit 100%. Raar dat mijn signaal sterker is dan dat van jou, want jij zit op 28 km van Doornik en hier is dat 14 km verder. Misschien hetzelfde probleem als bij PLsat? Trouwens signaal van Doornik is hier al sinds dinsdag zonder onderbreking actief. Deze morgen had ik geen signaal op kanaal 42, daarentegen op kanaal 56 had ik meer dan 90 %. Mijn antenne is horizontaal gericht op Bouvigny, maar de RTBF zendt verticaal uit waardoor mijn signaalwaardes misschien wat lager zijn. Edision Piccollo Benelux Edition Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E Triax 88 cm: 7°E, 2°E Triax 64 cm: 42°E Triax 78 cm: 4°W Maximum E-85: 28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W DVBT-TNT DAB+
astro iris Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 Ah vandaar. Ik werk met twee antennes, verticaal op Doornik en horizontaal op Mont des Cats. Ik breng de twee coax kabels samen in een splitter, die ik via Crazy Sat heb verkregen en zo dan met één coax naar de ontvanger. En daar ben ik heel tevreden over want ik haal op beide masten een ( bijna) maximum signaal. 1
astro iris Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 24 minuten geleden, Satfeeds-DX zei: Deze morgen had ik geen signaal op kanaal 42, daarentegen op kanaal 56 had ik meer dan 90 %. Kan inderdaad zijn dat er deze morgen geen signaal was, heb pas na 10u even gecheckt.
PLsat Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 (aangepast) De Humax geeft nu ook beeld op alle kanalen zonder haperingen behalve op RMC Découverte. Geen idee hoe dat komt. Ik ontvang nu trouwens (op de Strong) nog een deel Franse kanalen dubbel, waaronder TF1SeriesFilms, maar met een veel lagere kwaliteit en uitval. De ontvangst is via kanaal 25 dus blijkbaar is dat via de zender van Mont des Cats. Bij mij is er ook maar één antenne die horizontaal op Bouvigny staat, maar de RTBF, zeker de nieuwe MUX nu, kom vlot binnen. 6 juli 2023 aangepast door PLsat
astro iris Geplaatst: 6 juli 2023 Geplaatst: 6 juli 2023 11 minuten geleden, PLsat zei: Bij mij is er ook maar één antenne die horizontaal op Bouvigny staat, maar de RTBF, zeker de nieuwe MUX nu, kom vlot binnen. Vanuit jouw locatie is de hoek van ontvangst niet te ver uit elkaar, vandaar dat je zowel verticaal als horizontaal goede ontvangst hebt. Hier liggen Doornik en Mont des Cats in een totaal verschillende richting. Daarom werk ik met twee antennes.
PLsat Geplaatst: 7 juli 2023 Geplaatst: 7 juli 2023 (aangepast) Vanmorgen nog eens een test gedaan. Het probleem met RMC Découverte op de Humax is opgelost, de frequentie van Mont-des-Cats was ingeladen ipv deze van Bouvigny. Geen beeld op de RTBF-zenders daarentegen met de Humax, met de Strong was er beeld op de nieuwe mux, niet op de oude, maar ondertussen is er ook daar weer beeld op. De nieuwe mux is wel beduidend sterker van signaal. Ga nog een beetje testen met beide ontvangers, want de gebruikersinterface van de Humax is wel stukken beter dan die van de Strong, maar uiteindelijk is het natuurlijk de ontvangst die telt. 7 juli 2023 aangepast door PLsat
PLsat Geplaatst: 7 juli 2023 Geplaatst: 7 juli 2023 Met ondertussen de nieuwe Mux die al enige uren niet beschikbaar is vanuit Doornik nu.
astro iris Geplaatst: 7 juli 2023 Geplaatst: 7 juli 2023 2 uren geleden, PLsat zei: Met ondertussen de nieuwe Mux die al enige uren niet beschikbaar is vanuit Doornik nu. Inderdaad rond 10u gestopt.
astro iris Geplaatst: 7 juli 2023 Geplaatst: 7 juli 2023 5 uren geleden, PLsat zei: Vanmorgen nog eens een test gedaan. Het probleem met RMC Découverte op de Humax is opgelost, de frequentie van Mont-des-Cats was ingeladen ipv deze van Bouvigny. Dan was kanaal 25 ingelezen ipv kanaal 29. Hier komt kanaal 25 sterker binnen, maar als ik antenne richt op Bouvigny dan komt 29 ook sterk binnen.
PLsat Geplaatst: 7 juli 2023 Geplaatst: 7 juli 2023 Het zal dit weekeinde zonder de nieuwe MUX zijn via Doornik vrees ik.
PLsat Geplaatst: 8 juli 2023 Geplaatst: 8 juli 2023 (aangepast) Zoeven wel terug on-air. Iemand enig idee wat de "zender" "arte.tv" is die op de Franse dvb-t zit. Wordt wel ingelezen, maar geeft bij mij zwart beeld. Is dit een Hbb-tv kanaal van Arte ? 8 juli 2023 aangepast door PLsat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen