OFDM Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 1 uur geleden, Schotelspeller zei: Zeg maar wat illegaal is. Net zo illegaal als canaldigitaal buiten NL. Je betaalt hun , Kabelio, via paypal, kies een Zwitsers adres uit en het schijnt al te volstaan. Er wordt niet een of andere check gedaan of het een adres is dat Zwitserse kijk en luistergelden betaalt (voor SRG SSR), Dat klinkt lek ten opzichte van CD. Maar ik weet niet hoe anoniem je die kunt abonneren. Iemand met een echt Nederlands adres mag volgens mij terecht in het buitenland kijken.
OFDM Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 (aangepast) Nog even terugkomend op RTBF en ontvangst in Breda, de analoge versie toen. Dat was op deze mast in het centrum van Breda, de Oude Vest: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2837706/de-skyline-van-breda-verandert-kpn-mast-van-70-meter-hoog-wordt-ontmanteld Toch een mooie 95 kilometer naar Wavre maar ik weet helaas niet wat de ontvangst kwaliteit was. Egem - Goes was 71 km dus op de TV toren een sterk signaal van zowel BRT 1 als Canvas op een UHF kanaal. Het kan zijn dat er ook back-up was van de kanalen 8 Wavre en 10 Overijsse. 12 december 2024 aangepast door OFDM
Schotelspeller Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden (aangepast) Op 2-12-2024 om 20:25, Schotelspeller zei: Nee! Want nota bene staat eronder Januari 2025 !! Se publiceren de kanalen geldig vanaf januari. En vanaf januari zijn La Une, Tipik (tv) en La premiere dus WEG. Dät is wat ik zei. Actueel nog te ontvangen daar (iptv aanbod only) maar over een paar weken dus over en uit. Het lag trouwens al lastig met de doorgifte vanwege de Formule 1. Delta heeft eind december een nieuwe distributie overeenkomst afgesloten met de RTBF voor doorgifte van RTBF LA Une HD, Tipik HD en radio La Première. Zie het geupdate zenderoverzicht januari 2025. : https://www.delta.nl/media/vj1le4h0/delta_zenderlijst_januari-2025_a4_def-hr.pdf. Hiermee is en blijft Delta de ENIGE PROVIDER VAN DIGITALE TV IN NEDERLAND DIE RTBF DOORGEEFT. 19 uren geleden aangepast door Schotelspeller
Alex1970 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Op 12-12-2024 om 09:37, OFDM zei: Nog even terugkomend op RTBF en ontvangst in Breda, de analoge versie toen. Dat was op deze mast in het centrum van Breda, de Oude Vest: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2837706/de-skyline-van-breda-verandert-kpn-mast-van-70-meter-hoog-wordt-ontmanteld Toch een mooie 95 kilometer naar Wavre maar ik weet helaas niet wat de ontvangst kwaliteit was. Egem - Goes was 71 km dus op de TV toren een sterk signaal van zowel BRT 1 als Canvas op een UHF kanaal. Het kan zijn dat er ook back-up was van de kanalen 8 Wavre en 10 Overijsse. Ik denk dat Breda Canvas (toen BRT 2) van Schoten ontving (kanaal 62), dat is maar 36 km en misschien BRT 1 ook uit Waver. Maar weet je zeker dat deze mast daarvoor gebruikt werd? Meestal waren dit soort masten (van KPN) alleen in gebruik voor straalverbindingen en om uit te zenden (omroep, mobiele telefonie e.d.). Maar ik ben niet op de hoogte van de historie van het kabelnet in Breda. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
OFDM Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) 8 uren geleden, Alex1970 zei: Ik denk dat Breda Canvas (toen BRT 2) van Schoten ontving (kanaal 62), dat is maar 36 km en misschien BRT 1 ook uit Waver. Maar weet je zeker dat deze mast daarvoor gebruikt werd? Meestal waren dit soort masten (van KPN) alleen in gebruik voor straalverbindingen en om uit te zenden (omroep, mobiele telefonie e.d.). Maar ik ben niet op de hoogte van de historie van het kabelnet in Breda. Schoten was voor heel veel kabelbedrijven vanwege de kleinere afstand de bron voor Canvas. Probleem was altijd BRT veel verder weg uit Overijsse/ Wavre. Er was bijna 100% zeker een ontvangst systeem voor RTBF op die toren want ik ben er speciaal voor langs geweest. Niet voor de ontvangstapparatuur maar voor de encoder van video naar 140 Mbit. Dat was de signaal levering voor het breedband video net dat landelijk kabel TV signalen leverde. Ik vond het wel een bijzonder gevalletje dat ze daar kanaal 8 ontvingen. Er stond tot voor een paar jaar geleden nog steeds een vergeten UHF yagi antenne op de KPN toren in Nijmegen. Destijds geplaatst voor hetzelfde doel maar in dit geval TV Gelderland van Arnhem uit de ether te halen. Ik zie hem niet meer met Streetview.. Dus die ontvangst in Breda staat dus helemaal los van het kabelnet van Breda zelf. Dat was toen geloof ik Casema? 4 uren geleden aangepast door OFDM
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen