Ga naar inhoud

Gutemine sluit zijn Sourceforge Feed uit nijd.

Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag heeft Gutemine om 15:00 zijn Feed leeg gehaald en gesloten. Dit naar aanleiding van een terechte aanmaning van Dre (DMM developer) wegens het (deels) posten van Closed Source code. Gutemine staat bekend als een zeer getalenteerde ontwikkelaar, maar met een onleesbare handleiding. Een beetje als Professor T. (voor wie de serie kent). Sluiting is -voorlopig- tijdelijk, maar met Gutemine weet je het nooit…

Devies: Dreamboxen met de Gutemine Feed geïnstalleerd *niet* updaten. En een backup maken voordat ……

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:
1 uur terug, Mimisiku zei:

Vandaag heeft Gutemine om 15:00 zijn Feed leeg gehaald en gesloten. Dit naar aanleiding van een terechte aanmaning van Dre (DMM developer) wegens het (deels) posten van Closed Source code. Gutemine staat bekend als een zeer getalenteerde ontwikkelaar, maar met een onleesbare handleiding. Een beetje als Professor T. (voor wie de serie kent). Sluiting is -voorlopig- tijdelijk, maar met Gutemine weet je het nooit…

Devies: Dreamboxen met de Gutemine Feed geïnstalleerd *niet* updaten. En een backup maken voordat ……

Die Gutemine heeft toch veel nutteloze plugins waar je voor een groot deel niet nodig hebt bij DM.

Zelf de goed werkende epg import plugin heeft die van z'n lijst verwijderd.

Geplaatst:

Nou ja, nutteloos….

dBackup, DreamFlash, HDMI IN vind ik toch redelijk rudimentair…..

Gelukkig vanochtend alle images geüpdate en backup gemaakt..

Jammer dat Dream geen reet doet qua Skins.. Blijft al jaren vreselijk rudimentair en saaaaaaaaai… Wat dat aangaat kunnen ze nog wat leren van OpenPli of Peter-Pan.

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:
55 minuten geleden, Mimisiku zei:

Jammer dat Dream geen reet doet qua Skins.. Blijft al jaren vreselijk rudimentair en saaaaaaaaai… Wat dat aangaat kunnen ze nog wat leren van OpenPli of Peter-Pan.

De standaard skin bij DreamOS is toch wel bijzonder kaal en bevat weinig info wat jammer is.

Zo gebruik ik de image Dreamelite wat een mooi LCD screen heeft en de infobar pas ik zelf aan met wat geek info.🤓

Schermafbeelding 2021-09-12 om 18.30.06.png

Geplaatst:

Die Dream-Elite 7.1 was qua skins mijn favoriet, maar nu net de Peter-Pan geprobeerd.. Valt bij mij prima in de smaak.

Geplaatst:

Ik zou net met Barry-Allen aan de slag, maar zag als Dependencie dat Gutemine vereist is.... klopt dat.. ? en zo ja is dat dan anders op te lossen. 🙄

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

Voor de laatste versies wel… En dat is nu dus ‘lastig’. Maar je kunt redelijk recente versies ook via het net vinden. De laatste is 12.91…

Geplaatst:

Die probeer ik dus te installeren, maar tijdens de installatie komt ie met de boodschap dat hij Gutemine dependencies mist, dus zal ik eerst de Gutemine plugin moeten installeren denk ik... Maar gaat dat nog, die Gutemine plugin installeren...nu de feed gesloten is.

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

Welke dependancy zou dat moeten zijn?

De libs zijn gewoon via de dreambox feed te installeren…

Heb je een log wat er zou missen?

Geplaatst:

Tis gelukt met installeren van versie 12.82. BarryAllen verschijnt ook keurig in het plugin menu en de gegeven staan keurig op de sdcard.

Alleen na opnieuw opstarten is BarryAllen weer verdwenen uit het plugin menu, terwijl de gegevens nog wel op de sdcard staan....😒

Geplaatst:

Heb je de images op de SD kaart ook opnieuw laten synchroniseren met Barry-Allen?

Geplaatst:

Ik heb nog geen images op de sd-card staan, wilde eerst BA aan de praat hebben. Maar uhh misschien een domme vraag, waar moet de plugin BarryAllen eigenlijk staan, want die staat nu op de sd-card, moet dat niet gewoon in de flash van de Dreambox staan en alleen de images die je wilt gebruiken voor multiboot op de sdcard..?

Geplaatst:

Om Barry-Allen te gebruiken moet die in de Flash staan.. De versie moet recent zijn dus versie 4.3.3.2-r12 of hoger. 

Geplaatst:

OK, duidelijk, bedankt! ik ga verder experimenteren (lees rommelen 😁)

Geplaatst:

Ik heb gelukkig nog afgelopen zondag al mijn images geactualiseerd en gebackupped. Zowel intern in de box als tweemaal extern…

Heb een redelijk afwijkende installatie en een actuele picon én oscampicon collectie. Ook de OScam is uitgebreid vanwege de 5 originele smartcards…

Kan in geval van een ‘ramp’ altijd terug naar een laatstwerkende versie….

Gelukkig hebben DreamOS 2.5 gebaseerde images ook CI+ aan boord..

7040C272-30C6-4271-92EB-CC85718D1461.jpeg

C4408D76-D187-4A89-A880-E766CFB1B23D.jpeg

62A57C4F-3D76-46C2-9410-5678A0526394.jpeg

63C594DF-E0C3-4E6A-94AA-875C6E25B04E.jpeg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen